Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2010-11-25 10:59:41 följande:
    Jag har pratat med fyra kollegor idag, alla är supergulliga så det känns skönt. Men jag hade ju helst önskat att jag inte behövt bryta ihop och berätta, men man är inte mer än människa.

Kram!
    Ja, vi är bara människor och måste tillåta oss att vara det också!! Ibland måste man tillåta sig att vara "liten"...
    Lycka till i em!!
    Kram tebax!!
  • pixerpie

En fråga om detta med äl-test... I tisdag var det inte starkt... Igår var det hyfsat starkt- typ lika starka streck.... Och idag, efter ett tag blev de lika starka... När är äl då?? Dag 15, idag... Jag får väl testa vidare imorgon... Och mer sex ikväll! Jakten på äl- har återigen börjat....

• pixerpie

Tack, pancakes!  Trodde nog det, men börjar bli så förvirrad... Och börjat fundera om jag missuppfattat allt om testen eftersom det aldrig tar sig...

SoMa, du är värd en glass eller två ikväll! Helt klart!!

• pixerpie
    Dagens massage av anklarna - check! 
    (Japp, är man desperat så är man )
    Desperat eller inte men...
    Japp, sitter här och masserar också... Vad gör man inte!! Och jag har mina skäl att tro att det faktiskt hänger ihop, zonen på ankeln och livmodern... En ganska fantastisk historia faktiskt... Hade under många år ett fult och elakt sår som aldrig läkte över fotknölen, gick till en homopat/ kinesolog som fick igång mensen ( som varit sparsam och oregelbunden under många år), efter ett halvår (?) försvann såret över en natt och ungefär samtidigt hade jag blivit gravid... Så visst hänger det ihop!!!!

Mer massage av våra fötter tjejer!! Ömmar det är det med störst sannolikhet någon blockering...

Och pumpafrön.- check!! Här läst att gojibär och citron också är bra!!
  • pixerpie

Sugar, vilken bra läkare- hurra! Fler såna vill vi ha!!! Ha en mysig helg nu!!

Mjaaw... Jo, det är ju lite skumt... men ibland har jag tagit test bara för att få mensen att komma igång!! Men finns det inte äl-test du kan ta? Så får du lite bättre koll på när och om äl är?! ( fast vi/ jag ska inte lura ner dig i test-träsket!)

Å, MCT... då börjar det närma sig jue... Spännande!!

Och så lite ego... Har varit till läkare och tagit progesteronprov på dag 19... Ska ta ett till blodprov på dag 26, någon som vet vad man testar då?? Och fick ju positivt äl test ons/ tors förra veckan och sedan fortsatte jag och testa men det blev aldrig riktigt negativt då jag tog sista testet igår... Lite skumt, det har hela tiden varit nästan lika starka streck... Frånsett på onsdagen då det var riktigt starkt? Kanske äl aldrig var? Eller vad tror ni? Jag trodde det skulle "dippa" direkt efter det starka testet?

• pixerpie

Mimmi och MCT- inte ska ni väl börja era "nya liv" innan jul??! Nä, vi börjar efter jul istället iof så behöver jag inte gå ner något utan jag åste komma igång och träna igen för att må bra... Min kropp säckar ihop och har så ont i kroppen p g a stelhet... Så vi kan väl ta det efter jul istället!!

Spännande med borttappade test- MCT, tur det kom till rätta... Håller tummarna i veckan nu! Skit att det inte blev något nu Mimmi, känner med dig och alla andra det strular för...
    Själv gör jag lite som Sugar och går både privat och hos landstinget nu... Börjar känna mig smått desperat! Tar det sig inte nu eller i december blir det ett år senare än det skulle ha blivit om det fått stanna första gången... F-n, f-n!!! Brösten börjar ömma lite igår men det betyder nog bara att mensen kommer om en vecka!! Har tid privat den 14 så bör vara dag 1 el 2 då... Om det inte tagit sig och jag istället kan få göra ett tidigt vul... Ja, ja drömma går ju...

Ha en underbar helg alla härliga tjejer!!!

• pixerpie

Hoppar in med ett hej och en KRAM till alla som behöver!!
    Önskar mig själv en trevlig minisemester till Danmark och att mensen inte kommer utan att jag får en trevligt luciapresent i form av ett plus.Tungan ute
    Ha en bra vecka!!

• pixerpie

Nä, usch vad mycket tråkigheterdet varit för många nu! SÅ ska det inte vara! Man kan ju tycka att ett missfall kan ske men flera som många av oss varit med om SUGER verkligen, precis som Sugar skriver!! Och detta med julen, visst är det "något" magiskt med det, håller med dig MCT, önskar mig med att vara gravid til jul... Men kommer med största sannolikhet göra dig sällskap i januarilistan... Inga speciella symptom än, som vanligt lite ömma bröst och flytningar, får väl se vad som händer i helgen!! Minisemester med julmarknad och badland!! ( Oroa er inte, jag har som den "testnarkoman" jag är packat med några gravtest!!)

KRAMAR!!  

• pixerpie

Halloj... Får fira jul utan bebbe i magen i år med... Blä för mens... Rynkar på näsan

Men hurra för bra läkare- har fått pergo ( som ska vara omöjligt att få tag på...) och i januari " kortsluter vi systemet" få se om vi får till en graviditet... Jobbar ju med två problem här 1 att bli gravid och 2 att få behålla det... Skönt att få hjälp i alla fall!!!

Spännande med alla symptom! Håller tummarna!!
    Nu åter till julfix och trix, klappar ska fixar, julkort skrivas, knäck kokas, gran huggas, grisen slaktas.... Skrattande

• pixerpie
    MCT79 skrev 2010-12-14 20:50:37 följande:
    Vad trist Pixan... men skönt att hjälp väntar... Den här tiden på året finns det ju en hel del som distraherar en,,,tiden går lite fortare.. Å andra sidan är det en massa tillställningar och fester och man träffar en massa folk..
    Jo visst är det så! Sitter och fantiserar om att JAG faktiskt kan få skicka julkort med två barn nästa år! 

Ja, just ju... Alla de tillställningarna där folk berättar att de är gravida eller vill visa upp små nyfödda... Nä, skitkul är det inte... Men jag blir bättre och bättre på att hantera det! Då du? Hur mår du?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3