Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

God morgon... back in business efter 12 dagar hos mamma och pappa... De är skilda så lite omväxlign har det varit iallafall. Dottern sa imorse " skönt att vara hemma, bättre än semester" och jag håller med till viss del! Hur har ni det här då? Septemberbebbe låter som ett bra mål- jag är PÅ!!!

Har kämpat med att tima in äl, och jag tror vi lyckats trots 3 nätter på skilda håll.. .Men ni känner väl alla till hur det är att få till något i ett lyhört "flickrum"... Fick ställa klockan mitt i natten... Men det har ju sin charm det med... Hade superstarkt test, då mannen kom efter att varit hem och jobbat, så det borde vara pigga spermier som legat till sig lite... Håll tummarna för mig! Nästa cykel blir det annars pergo och inseminering....

I övrigt kunde jag ha legat på förlossningen nu... blä, blä, blä... får försöka inte tänka på det! Ni vet ju hur det känns... Hade verkligen hoppats på en ny graviditet vid det här laget... och orkar inte heller träffa alla lyckligt nygravida! Eller drar mig för att träffa dem som kan tänkas vara gravida med... Ska träffa en i em, bara klistra på leendet och gilla läget om det nu skulle vara så... Men precis som  ni skriver blir det oftast lättare då bebben kommit ut...

Och kräks över alla "stackars" gravida som inte fick dricka skumpa i nyår!! ÅH, HADE GÄRNA BYT!!!

• pixerpie
    sugarrush skrev 2011-01-03 11:43:58 följande:
    ..pixan... känner igen mig så.
    Februari skulle vi haft första bebben, menmen, ödet ville annorlunda.

För övrigt fick jag fira jul bredvid en som klagade på hur jobbigt det var att vara gravid (hon var i sjunde månaden), hon sade att hon helst ville bli av med "det" nu. Sedan så drack hon dessertvin efter maten, ett helt glas, jag blev så irriterad att jag knappt kunde titta på henne. Ja fan vad "synd" det är om dem...

Jag undviker också dem som "kan" vara gravida. Är livrädd att fler omkring en ska bli det.
    Usch, vad jag känner mig missunnsam.. Orkar knappt ens gå in på facebook längre, mina gravida kompisar lägger upp ultraljudsbilder var och varannan dag... alltså, jag känner mig så jävla misslyckad!!! Aaaarg vilken DÅLIG kompis jag är alltså!

Men hörrni! 2011 blir vårt år! Trådens statistik talar sitt tydliga språk! 
    I sommar kommer det vara vi som diskuterar barnvagnsinköp!
    Nä, du är ingen dålig kompis för det... isåfall är jag det med... men känner såhär- gör det jag kan! Om ett år eller två är jag tillbaka i mitt vanliga jag... sen behöver man ju inte göra någon grej av det utan bara välja att träffa andra så länge... Här damp en kompis in med sin 10 v  under fm och det hade med kunnat vara jag... men, men... iaf så prata vi lite om mf.. och det kändes helt naturligt,  hon önskade mig att upptäcka nästa graviditet i v 10-12 så jag slipper oroa mig!!!
    skruttnorpan skrev 2011-01-03 13:24:42 följande:

Pixan, vi är precis samma sits! Hoppas gärnet på att det ska ta sig denna gång, men annars är det pergo och inseminering som gäller för mig med. När har du BIM?

Förstår helt er båda, sugar och pix, tröttheten över att folk inte är lyckliga över det dom har utan ska göra en scen över hur jobbigt det är. Men som SoMa säger, NU tar vi oss igenom det här så att vi får prata barnvagnar snart!

Här pendlas det mellan skengraviditet och förtvivlan. Ni som varit gravida fler gånger, kan börsten ömma från ÄL till BIM en graviditet men inte en annan? Annars kan jag nog säga att det är kört nu...Rynkar på näsan Men men...hjälpen ligger ju runt hörnet...får väl ställa förhoppningarna till det annars...

Spännande... då får vi följas åt! OCh kanske just för att hjälpen finns nära och pergon ligger i badrumskåpet så kanske det går vägen denna gången... Tror det kan skilja mycket graviditeter emellan, mina har det varit olika första sympton alla tre gångerna... En gång, halsbränna, den andra ömma bröst och tidigt illamående och den tredje ggn konstant kissig...
    Bim ca 12-14 jan, äl ca 30 dec.
  • pixerpie

God morgon!
    Härligt med allt skidsnack- mitt i jakten på ägglossning! Blir sälv lite sugen att ge mig ut i spåret - frågan är bara var jag gör av min treåring... Nackdelen med att ha mor- och farföräldrar på annan ort är att altid behöva planera för att ta med barnet! Inte för klaga... Vet att jag är lyckligt lottad att ha en!! ( Men kan böio lite avis på dem som bara kan lämna till mormor/ farmor och få egentid- om det så bara är att få åka till affären själv!)

TjejVasan låter kul, heja Sugar! Körde själv för några år sedan! Se bara till att ha något träningspass på närmare tre timmar innan!!

Härligt att höra att du har lite distans till det hela Skruttis... Och att kunna skratta åt sig själv mitt i eländet... men det behöver ju inte vara inbillning! Fortsätter det så får vi börja analysera!

Ha en underbar dag- nu ska jag sätta en deg på jäsning!!! ( Men hade hellre haft en annan "bulle i ugnen"!)

• pixerpie

Tack för tips, Sugar! Är nog att köpa ett par småskidor då! Ska kolla blocket eller hoppas komma till stan i veckan! Att byta med någon kompis funkar sådär eftersom "alla" har mor/farföräldrar i närheten. Jag får gärna lämna men nästan aldrig möjlighet att hjälpa till tillbaka...

• pixerpie
    MCT79 skrev 2011-01-04 15:15:17 följande:

PÅ tal om tider... jag fick ju min mens... men det är nått skumt.. dels har jag haft kvar lite gravsymtom över helgen och även igår och sen blöder jag så mycket? Jag har ganska sparsam mens men såhär mycket har det varit vid de andra missfallen... weird!! Jag tog ett gravtest i morse av ren nyfikenhet men det var negativ, hade iofs inte väntat mig nått annat heller...Du kan inte annonsera efter extramormor eller nått? Jag har en kompis som gjort det. De träffades flera ggr tillsammans såklart, innan hon lämnade barnet själv. Men det är en äldra dam vars egna barn aldrig fått några barn själva och hon längtade sååå efter barnbarn.
    Vet inte var du bor men här uppe ser jag såna annonser ibland. Från båda hållen faktiskt.
    Aj och oj, för sträckt rumpa! Skumt det där med mensen... Vet att det är ett helt värdelöst påstående men båda mina läkare säger att " strunta i testen, vad spelar det för roll, var inte sådant kontrollfreak utan lägg pengarna på något roligare!" Jag analyserar också tokmycket!! Har du ont då? Jag har alltid haft värk-arbete i samband med mina mf... alltså sammandragningar i livmodern... 

Jo, har också funderat på en extramormor... Eller någon yngre tjej, typ någon springvikarie på dagis... Men jag har dålig framförhållning och kommer ofta på det samma dag... för grejen är ju som du skriver att man måste träffas några ggr innan så det funkar... Och de gånger det krisat, kan jag lämna till kompisar... Så så synd om mig är det inte. *blink*

Nu dax att fixa middag, är ju ledig och har bjudit hit vänner... så typiskt mig att alltid dra igång något, tvättberget bara växer och skulle eg vilja renovera lite möbler! Men vi brukar ha trevligt ihop och det var länge sedan vi sågs sååå...   
  • pixerpie
    skruttnorpan skrev 2011-01-04 12:02:39 följande:
    Pix- jaa...lite självironi kommer man långt på, haha...tyvärr blir inte besvikelsen lättare när det väl skiter sig...men som sagt...snart kanske vi kan få spekulera på rikgtgt *hoppashoppashoppas*

Hoppas du kommer ut i spåren i alla fall!
    Men när hade du äl då? Läste om din heminseminering! WOW- vilken kreativitet!! Borde vi inte ha haft äl samtidigt, hade det själv typ 30 dec/ 1 januari! Det moler och drar som sjutton, men det kan ju vara vad som helst! Kanske en magsjuka på gång...
    KRAM!!
  • pixerpie
    skruttnorpan skrev 2011-01-04 19:16:55 följande:
    Hehe, ja- vår lilla hemmaklinik var ett riktigt minne...störtkul om jag skulle blivit gravid på det, haha!
    Jag hade fullt utslag på Äl-stickan den 29e, så där omkring någonstans...tycker bara man läser att det tar 7 dagar inna ägget ens fäster och då känns det ju som att man inte borde känna något. När ska du testa? Skönt att du verkar ha lite RIKTIGA känningar i alla fall!
    Är SJUKT självcentrerad just nu, men jag fick liksom ett hugg längst nere vid bäckenbenet som kändes ordentligt under någon minut i intervaller...Nu känner jag inte så mycket längre...Jag har haft problem med bäckenet länge pga träning och kan ibland få känningar av det, men brukar liksom få både bak i ryggen och främre fogen då, nu var det bara framtill och lite längre upp än vanligt...ökade på hoppet lite igen...
    Jag håller tummarna att det tog sig för dig! Vilket minne!
    Vad gäller detta får man vara självcentrerad!! Jag kände något snarlika igår kväll! Tänk om... Skulle vara helt otroligt bra isåfall. Spännande då ligger vi väldigt lika, jag hade maxat utslag den 30 dec! Och nog är det lite tidigt att känna något än? Men jag är iaf sjuk trött! Fast det kan ju bero på ledigheten också!!Ska försöka att inte testa förrens den 14 jan. Det är en lördag... förmodligen har mensen redan kommit då...
  • pixerpie
    Jania skrev 2011-01-05 14:36:15 följande:
    Jaaa ni.... Jag känner att det där med att upptäcka grav i v 10-12 hade varit guld. Jag är ju just nu en sån där jobbig en som sugar, pixan mfl skriver om.
    Efter missfallet är jag tokrädd att det ska gå åt h__vete nu med. Så fort det gör lite ont nå'nstans går jag nästan upp i limningen.
    Ni har vart underbara här i tråden när jag kännt mig nere, även om jag ibland bara gått in å läst när ni skriver till varann.
    Jag hoppas och önskar verkligen att vi alla sitter å tjattrar i den andra tråden i sommar. Svettiga å jävliga med en varsin liten magen som jäser

Massa bamsekramar på er Solig
    Du  är inte jobbig! Det är skillnad- du har ju också fått kämpa... och klart jag är glad för din skull ( och såklart alla som lyckas!) Det jobbiga är det där överaskningsmomentet- hoppsan gravid i vecka 16!! Jag behöver tid att mentalt förbereda mig, är bättre att veta om någon försöker och sedan berättar tidigt! Som ett annat par vi känner som kämpar med inseminering mm och jag vet att det kan kanske vara på gång... Det är stort om de ens blir gravida igen, med den problematik de har! 
    Först mig rätt, som alltid då det är känslor inblandade är det aldrig svart eller vitt.. iaf ine för mig! Mer å ena och å andra sidan!

Hur långt gången är du nu då?? Förstår din oro! Kommer att noja jag med... Kan man sjukskriva sig för sin oro? Men vad skulle man göra hemma? Titta taket eller läsa på internet och bli ännu oroligare...

Svettig, illamående och tjock låter inte fel!!! *blink*
  • pixerpie

Egoinlägg!!
    Å.... treåringen sa precis " Kanske du har en bebis i magen?" Graviditeterna i våras prickade hon rätt iaf... Fast då var det mest " Mamma, tutte, bebbe"...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
    Känner mig svullen och molar i magen. Hade dock bestämt att inte leta symptom denna månad... Fär väl se hur det går!!

• pixerpie
    sugarrush skrev 2011-01-06 22:22:58 följande:
    AAAAAH vad spännande!
    Återstår att se om hon har rätt då, låter himla coolt med en synsk 3-åring!
    Ja, ha-ha!!

Sen säger hon:
     " Men jag vill inte ha en bäbis- dom luktar SKIT! jag vill ha en ko inne, fast det går inte för då bajsar den på golvet!"

Om en vecka vet vi... Både du, jag, och skruttnorpan! SoMa? Var det fler?  Blir en intressant vecka...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3