Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Ja, hon är cool min unge!!
    Håller tummarna för oss alla... och skruttnorpan, det behöver inte vara kört än... Du hade ju äl dagen innan mig och jag räknar inte med att testa t förrens tidigast på torsdag... Och som du skriver, nästa månad blir intressant om det inte funkat denna månad... Håller tummarna föratt din kollega sett rätt ang tuttarna!! Och kör ett ordentligt pass nu- brukar kännas skönt efteråt!

Ja, Soma... till den 17 är det långt men när hade du äl då?

Själv ömma bröst och illamående... Men kan ju vara vad som helst! Och min mage är thockare än hon som är i v 19...

Nu lite pulka!

• pixerpie
    sugarrush skrev 2011-01-09 14:48:46 följande:
    Ego: Jag har insett att mitt intensiva tränande kamouflerar alla eventuella symptom, så jag har ingen aning om ifall jag har några symptom eller ej.
    Exempelvis så tränar jag så mycket nu att jag måste dricka ca 4 liter vatten om dagen - måste alltså gå upp och kissa varenda natt. Har alltså ingen aning om ifall jag måste kissa oftare än vanligt.
    Jag tränar även så att jag är supertrött mellan varven, och har dessutom träningsvärk bl.a. i bröstmusklerna. Men jag har förstås ingen aning om ifall tröttheten och bröstsmärtan har med någon graviditet att göra.

Ja, det här blir en spännande vecka. Vi har många som kan plussa.
    Jag hoppas så för er alla!
    Kram!
    Ja, träning är ju superbra!  På alla sätt och vis! Och framför allt mår man ju så bra!! Jag förstår om du är sugen på tjejvasan nu då du kommit igång, och det är verkligen en upplevelse... Och när allt kommer omkring kanske du ska satsa riktigt på dig själv "en sista gång" för när du sitter mellan ammning och blöjbyten är dig själv det sista du kommer att priorterar samt att i det stora hela spelar inte en månad mer eller mindre någon roll när liten väl finns hos dig... En tanke bara!? Och du verkar ju ha lätt att bli gravid? Missförsta mig inte!
    skruttnorpan skrev 2011-01-09 20:41:25 följande:
    Ang BIM så hade jag 11 dagars lutealfas förra cykeln och det skulle innebära BIM i morgon. Har haft andra cykler på upp till 33 dagar, men har då inte testat med ÄL-stickor, men jag har förstått att lutealfasen sällan diffar.
    Har börjat mola i tjejmagen idag...återstår bara att se om det är bra eller dåligt...är så nervös att jag knappt vågar gå och lägga mig...är rädd att vakna upp imorrn och få rött på pappret...
    Är typ skakis...Skäms

Usch, känner igen den känslan... Är det det som är din känsla? Eller hur mår du i kroppen? Ömmar brösten ff? Håller tummarna för att det är något positivt som molandet betyder!

Pinglan! Välkommen tillbax!!

Åssa, jag då... ömma bröst! Illamående som kommer och går... Tror det är magsjuka- varför skulle det vara något annat lixom.... fast så klart jag hoppas... men vågar inte tro något än, är så trött på att bli besviken månad efter månad... 

• pixerpie
    FruW skrev 2011-01-09 21:06:35 följande:
    Hej flickor!

I dag är jag så där, jag känner mig nere och sååå misslyckad över att vi inte lyckats få barn. Jag känner mig som en dålig misslyckad kvinna, sämre än alla mina vänner, och andra, som har fått sina små... Jag vet att det är fånigt att tänka så, och att det inte hjälper mig, men i dag känns det som om detta är sanningen..

Tror att det delvis beror på att BF närmar sig för några av mina vänner, jag brukar alltid tycka att det är jobbigt. Det är inte lika jobbigt när barnet väl är fött, för det kan jag inte relatera till.

Ngn, snuttskorpan kanske, frågade för ett tag sen hur det går för mig med träningen. Svaret är uselt - blev förkyld innan nyår, det hänger fortfarande kvar =( hade feber i torsdags, och fortfarande sååå hostig, orkar ingenting. Så kanske också därför jag känner som jag gör idag. Har ju inte kunnat komma igång som jag hade tänkt mig, bara går här hemma o drar..

Hoppas ni har haft en roligare dag än jag! Håller tummarna för alla er som snart har BIM, nu är det dags för några plus till i tråden!

Många kramar från mig
    Å, sötaste du! Inte är du misslyckad- du.får.inte.känna.så. för det är inte sant!

Har säkert skrivit det förr, men fick vänta på min första med och jag lovar när du äntligen ligger med en nyfödd och varm liten på magen och sedan lärt känna den lite SÅ var det precis denna du väntat på. Det kommer kännas så rätt och det är så mycket kärlek till den att jag lovar dig Att eftersom det var precis denna du väntat på SÅ hade du kunnat väntat ännu längre!! Det var iaf min känsla!!!
    Och jag tror man blir en bättre förälder om man fått kämpa lite, ödmjukare inför föräldraskapet, det är iaf vad jag tror...

Läste din blogg, så fint du skriver!  Och du följ med din vän om du orkar? Men förstår om du tvekar...
    God natt!
  • pixerpie

Grattis tjejer!! Hoppas nu på nio ( åtta!)  problemfria månader!!!

Ångrar att jag inte testat idag jag med... fast tre + på samma dag vore väl lite väl bra!! Jag joinar SoMa i slutet på veckan med testing istället. Vad tror du om torsdag?? ( Om nu inte mensen kommer imorgon?)

Nu till stallet!

• pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-01-12 11:40:57 följande:
    Torsdag är på, jag testade förstås tokvitt imorse igen... Tungan ute Har nån galen förhoppning om att även jag kan plussa tidigt, men så verkar det inte vara. När jag tänker tillbaka så har jag plussat på BIM+5 och  BIM+1 om än svaga, så att förvänta sig nåt innan BIM kan jag fetglömma
    Din mens kommer INTE att komma alls, det har jag bestämt! Skrattande
    Jag testar inte imorgon.. testade nu ikväll utan positivt utslag så imorgon bitti är ingen idé... får vänta till helgen... Men det är nog kört... trots illamående och ömma bröst!! Vet eg inte när jag har bim, är äl + 13 nu...  Fredag kanske?

Håller mina tummar för dig!!
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-01-13 08:50:49 följande:
    Tack, men det var lika vitt som innan och det var bara för jag lovat Pixan som jag testade imorse, nu är det färdigtestat tills nästa vecka Tungan ute 
    Åh sötaste du! Inte hade du behövt det... Jag gjortde det inte utan tror inte det tagit sig, eftersom gårdag kvällens test var neg... Iof så såg jag något om jag vred och vände på det i det oändliga... men det var nog bra inbillning eftersom jag vet var jag kan förvänta mig ett streck... Så nej, denna månad blev jag inte gravid heller... Bara att vänta in mensen. Blä och suck!!! Att vänta att testa mer låter som en klok ide för dig, om du inte testat postivt förrens efter bim innan.

Härligt att ni andra får mer och mer positiva test!!
    KRAMAR till er alla!!
  • pixerpie

Nej, hallå!
    Stanna här... Så spännande att höra hur ni har det... och det kommer bli så tomt utan er!!!
    Det stör mig inte SÅ!!

Alicia 72 skrev 2011-01-13 09:10:07 följande:
    Det kanske var för att du testade med kvällsurin?! Det är ju svårt att få träff på det i början?

Alicia
    Jo, det kan det ju vara... men jag har alltid testat em/ kväll innan då jag fått plus... Men kanske var något för tidigt... Fick ju inte äl förrens på dag 18, är på dag 32 nu... ( Har fått plus tidigare graviditeter dag 35 (superstarkt CB), dag 30 och dag 31 ( Ganska starkt på testlagrets, inte så starka som ditt nu- de gick inte vägen heller)
    Imponerad av ditt test! Så starkt i v 4!!
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-01-13 09:51:26 följande:
    Precis, Sugar o Skruttis, stanna här hos oss! Skulle bli jättetomt utan er och vi uppskattar om ni är kvar tills vi kommer till den nya tråden där ni oxå är Hjärta
    Instämmer!!

Ja, Alicia, jag funderar också på att det kan vara så... Att det fäst senare.... Brösten är iaf ömma ff och ännu ingen mensvärk... Och har mjölk i brösten och igår t om sprutade det mjölk ur ett... Mjölk brukar jag ha, men att det "sprutar" har det bara varit då jag varit gravid... Men, men... tiden får utvisa! 

Nu ska jag försöka skippa datorn och ägna mig åt den jag ska eftersom jag är föraldraledig!! Har iaf köpt ett par begagnade skidor till henne, men måste byta bindningar till ett par mindre...  
  • pixerpie

Ego... ingen mens... mindre ömma bröst- dock ff mjölk... dag 34- SUCK!!
    Vänta, vänta,vänta... 

• pixerpie
    sugarrush skrev 2011-01-15 10:10:15 följande:
    Pixan, har du testat idag?
    Nope! Känns lönlöst... fast skulle ju vara för att slippa fundera då...
    En bröstfråga till er gravida, det ömma- kommer det och går eller är det konstant? Mina var mer ömma tidigare i veckan och att ömheten försvunnit är ett ofta säkert tecken på mens...

Ha en trevlig kväll!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3