• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • kolbodatjej

hej allihopa var länge sen jag skrev något men har försökt och vara ifrån här så mycket som möjligt för att inte tänka på vad som hände....ska ha min mens idag men den har inte dykt upp än så får vänta med spänning under dagens gång men har sagt det till mig själv att jag ska vänta några dagar innan jag tar test så inte mensen är försenad kanske och jag blir besviken...hoppas att det är min tur nu!!!
    kram och lycka till allihopa!!!

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-07-08 08:40:51 följande:
     Trist! Men direkt efter missfallet kan det ju bli lite oregelbundet så ÄL eller mens kan ju komma lite när som helst. Med andra ord kan du bli gravid när som helst också :)
    Ja man får väl hoppas det. Men lite ÄL-syptom eller testutslag måste man nog ha ändå... får väl vänta vänta vänta igen. Suck!
    kolbodatjej skrev 2010-07-08 09:51:40 följande:
    hej allihopa var länge sen jag skrev något men har försökt och vara ifrån här så mycket som möjligt för att inte tänka på vad som hände....ska ha min mens idag men den har inte dykt upp än så får vänta med spänning under dagens gång men har sagt det till mig själv att jag ska vänta några dagar innan jag tar test så inte mensen är försenad kanske och jag blir besviken...hoppas att det är min tur nu!!!
    kram och lycka till allihopa!!!
    Håller tummarna för dig kolbodatjej!
  • Happiness

Beklagar ni tjejer som fått MF....om någon vet varför man fårgå igenom detta helvete och vad som är vitsen med det får gärna kontakta mig...Känns bara så fruktansvärt meningslöst liksom. Vem har kommit på detta? Han/hon borde fått spraken för länge sen.

jag själv är super rädd för att få ett till....undra hur lång tid in i graviditeten man ska känna så här? Livrädd varje dag för att det ska komma blod i trosan. Tråkigt att gå en graviditet utan att tillåta sig själv att vara gravd. Fruktansvärt! Nu är jag ju så tidig och jag hoppas verkligen denna skräck känsla sakta kligar bort ju längre tid det går.

ODD-VÄNNEN! : Something just for you. In my gallery!!! Tänker på dig! Nu har jag äntligen fått det FETA plusset vi snackade om. Mycket starkare än vid IVF:n så det bådar gott. Plusset är inom tiden och fotat..yes mam .
    Joinade facebooken. Har ett CB kvar nu incase off...typ att lukten i kylskåpet-försvinner-test. *kramis*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-07-08 14:45:14 följande:
    Beklagar ni tjejer som fått MF....om någon vet varför man fårgå igenom detta helvete och vad som är vitsen med det får gärna kontakta mig...Känns bara så fruktansvärt meningslöst liksom. Vem har kommit på detta? Han/hon borde fått spraken för länge sen.

jag själv är super rädd för att få ett till....undra hur lång tid in i graviditeten man ska känna så här? Livrädd varje dag för att det ska komma blod i trosan. Tråkigt att gå en graviditet utan att tillåta sig själv att vara gravd. Fruktansvärt! Nu är jag ju så tidig och jag hoppas verkligen denna skräck känsla sakta kligar bort ju längre tid det går.

ODD-VÄNNEN! : Something just for you. In my gallery!!! Tänker på dig! Nu har jag äntligen fått det FETA plusset vi snackade om. Mycket starkare än vid IVF:n så det bådar gott. Plusset är inom tiden och fotat..yes mam .
    Joinade facebooken. Har ett CB kvar nu incase off...typ att lukten i kylskåpet-försvinner-test. *kramis*
    WOOOHOOOO! Det är så vackert min vän, så vackert så!!! Och jag saaaaa ju det att du skulle få det där fina fet-plusset innan lördag

Puss på dig min vän! NJUT!!!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    ODD: Ska försöka börja njuta. Och JA du har rätt som alltid. Tänk om det är Albylen....hisnande tanke. Eller grisen.Haha!
    Jag tänker på dig och jag joppas du känner dig starkare idag. Right behind ya.
  • Odetta

Happiness,

Jag kom på en mening med att gå igenom mf och så...men det är en mening man först inser när man sitter där med en bebis i famnen.

Jag tänker såhär att om inte vi hade fått 2 mf innan vi fick vår lilleman, då hade vi aldrig fått den underabar ungen vi nu har. Så jag tänker att dem som inte stannar, det var bara inte rätt barn. Klen tröst, men jag skulle inte för nått i världen vilja ändra att vi fick just lilleman.

Så jag tänker likadant nu, att om det går vägen med den här så kommer jag känna likadant. Visst är det en enorm sorg att veta att jag om 11 dagar hade haft bf med "minibullen"...men får vi behålla "mini" nu så hade vi ju inte fått "mini" om "minibullen" hade fått stanna. Hänger du med i mitt svammel?

Men det är klart....bäst hade ju varit om man kunde få rätt barn med det samma och att mf och ma inte skulle existera...det säger jag absolut inget emot. Men att tänka såhär hjälper i alla fall mig att hantera eländet liten bättre...

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    Oooooooooooiiiiiiiiiii nu hoppar jag..
    {#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}

19 juli-färnevik (2:a försöket efter MA i april,samt MF jan-10, MF maj-09...)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Sugarrush

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA
    Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3- 2011
    Happiness BF 14/3-2011
  • Happiness

Rätt barn på rätt plats på rätt tid.....mottages varmt...

Vi har iallafall lärt oss en skola i ödmjukhet...inte illa det. Också en ganska klen tröst . Vi var ju tillräckligt ödmjuka innan tycker jag. Nä nu ska vi njuta. Doctors order!!!!!

• sugarrush

Härligt med alla plussare!
    Grattis igen, det är ni verkligen värda!

• sofy
    sofy skrev 2010-07-06 17:29:24 följande:
    sådär då, hemkommen från läkarbesöket. hon skrev massa remisser, för min sköldkörtel, på min blödarsjuka, på några proteiner, på fsh, lh, hmm.. o så kromosomproven då. och HCG?!?! jag fattar inte.. kan nån vettig härinne förklara? hon gjorde VUL och sa att ja hade tjock o fin slemhinna (har man de efter MF?) men ja iallafall, så sa hon "ja gravid e du inte" (ingen hinnsäck o va hon babbla om. ja skulle haft mens 30 juni men fick MF 25 istället) o sen vill hon ändå ta hcg när ja sa att ja testat neg redan? hon gav mig även gravförbud i 2 (!!!!!) månader.. BUUUUU ;( men hon ville även mäta hcg om några veckor..

jaja lite skum va hon. annars e ja ganska nöjd. prover ska ju tas iallafall, ja ska få prova progesteron nästa gång.. men hon sa också "på många hittar vi inga fel och då e frågan om man orkar gå igenom flera missfall igen om man kanske aldrig kan behålla en graviditet" då kändes de ju bara hopplöst!! nånting borde man ju kunna göra..

sorry för hur vimsig ja låter men mina ögon går i kors, streeess på jobbet o gick upp kl 5 imorse.
    ingen härinne som har nån idé om hcg provet som ska tas? jag sa att jag testat neg, då sa hon att vi inte behövde ta någe test på de i blodet, sen gjorde hon vul o sen skulle vi ta hcg ändå?!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3