• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Pormoicheia
    Krätchen skrev 2010-05-23 13:44:38 följande:
    Tråden skapades i förrgår Ge det en chans eller gör som du brukar göra. Gör som du vill helt enkelt.
    Det har funnits många såna här trådar

Jodå, jag gör det som funkar för mig. Det har jag alltid (med få undantag) gjort.
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Krätchen
    Pormoicheia skrev 2010-05-23 13:44:59 följande:
    Undviker är fortfarande inte samma sak som "gör det aldrig". Jag undviker också att göra det för ofta då det bevisligen bara förvärrade mitt underlivs skick. Men du askulle tycka att jag var färschare om jag luktade illa och hade fler flytningar? Huvudsaken att jag tvättade mig varje dag?
    Om du vore min vän så skulle jag skita fullständigt hur ditt underliv luktade
    Hur ofta du duschade och huruvida du hade enorma flytningar, vi diskuterar bara.

• Pormoicheia
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 13:34:29 följande:
    Om nån kom in i tråden och sa att dom inte duschat på tre år och varje dag smörjde in muffen med sur leverpastej så skulle ni bara komma med ert hjärntvättade mantra om att det är heeelt normalt. Nånstans går väl för fan gränsen även för er.
    Klart att jag har en gräns. Men jag skulle inte ta för givet att personen inte hade tvättat sig alls på tre år, det finns ju som bekant många olika sätt att tvätta sig på.

Att däremot smörja muffen dagligen med sur leverpastej skulle jag väl dock reagera på och ifrågasätta. Nog för att jag tvättar håret med ägg och smörjer in ansiktet med salladsdressing (äppelcidervinäger och olja alltså), men någonstans kan jag förklara varför. Det hade varit interssant att få veta vad som låg bakom den sura leverpastejen
  • Pormoicheia
    Krätchen skrev 2010-05-23 13:49:24 följande:
    Om du vore min vän så skulle jag skita fullständigt hur ditt underliv luktade Hur ofta du duschade och huruvida du hade enorma flytningar, vi diskuterar bara.
    Du är snäll du
  • Denebola
    Pormoicheia skrev 2010-05-23 13:52:08 följande:
    Klart att jag har en gräns. Men jag skulle inte ta för givet att personen inte hade tvättat sig alls på tre år, det finns ju som bekant många olika sätt att tvätta sig på. Att däremot smörja muffen dagligen med sur leverpastej skulle jag väl dock reagera på och ifrågasätta. Nog för att jag tvättar håret med ägg och smörjer in ansiktet med salladsdressing (äppelcidervinäger och olja alltså), men någonstans kan jag förklara varför. Det hade varit interssant att få veta vad som låg bakom den sura leverpastejen
    Det är förstås skillnad om personen sköljer av leverpastejen, det gör man ju faktiskt när man tvättar håret med ägg

Men i det här exemplet lät det som att personen lät leverpastejen sitta kvar. Eller så läste jag för mycket mellan raderna.
  • mamma20092011

Duschar alltid (med ytterst få undantag) varje dag! Ibland både morgon och kväll beroende på vad jag gjort under dagen och hur jag känner mig. Gillar dessutom att både duscha och bada! Håret tvättar jag varannan till var tredje dag, om jag inte smutsat ner det eller tränat för då tvättas det också. Ni som säger att ni inte luktar nånting i underlivet även om ni bara duschar ibland, hur vet ni det? Jag menar, bara för att inte lukten spontant når den egna näsan så kanske det luktar nåt om man doppar näsan i musen och det har man ju liksom lite svårt att testa själv... Nej hellre vara på säkra sidan och alltid se till att vara tvättad och ren, tycker jag.

Av nyfikenhet, ni som säger att ni inte luktar illa i underlivet efter en dag utan dusch, vad menar ni med lukta illa? Menar ni att lukta alls eller menar ni lukta gammalt, ruttet, svettigt och äckligt(vilket jag inte hoppas att någon av egen fri vilja gör)? Allas kön luktar väl något efter ett dygn men inte nödvändigtvis äckligt kanske? Frågan är väl om man tycker att lite könsdoft är fräscht och ok eller om man helst vill vara så luktfri som möjligt för att känna sig fräsch... Personligen försöker jag hellre vara luktfri än lukta mus.. därav dusch inkl underlivstvätt 1-2 ggr per dag. Den enda kroppsdoften jag gillar är den av solbränd hud...

• Veladis

Klart att det finns en gräns.
    Men varför duscha i tid och otid bara för att det är norm att göra det, istället för att verkligen hålla koll på gränsen och duscha för att man behöver och int slita på huden i onödan. Återigen, många i den här tråden säger ju att de behöver duscha minst en gång om dagen för att känna sig fräscha, inte bli fräscha. Då sitter ju renlighetsbehovet i hjärnan.

• Björnmossa
    mamma20092011 skrev 2010-05-23 14:34:22 följande:
    Av nyfikenhet, ni som säger att ni inte luktar illa i underlivet efter en dag utan dusch, vad menar ni med lukta illa? Menar ni att lukta alls eller menar ni lukta gammalt, ruttet, svettigt och äckligt(vilket jag inte hoppas att någon av egen fri vilja gör)? Allas kön luktar väl något efter ett dygn men inte nödvändigtvis äckligt kanske? Frågan är väl om man tycker att lite könsdoft är fräscht och ok eller om man helst vill vara så luktfri som möjligt för att känna sig fräsch... Personligen försöker jag hellre vara luktfri än lukta mus.. därav dusch inkl underlivstvätt 1-2 ggr per dag. Den enda kroppsdoften jag gillar är den av solbränd hud...
    Jag vet alltid hur min snippa luktar. Dels av lång erfarenhet (vet sambandet mellan hur kroppen känns och hur den luktar), dels för att jag då och då kontrollerar nyssnämnda genom att göra snifftestet på väl valda kroppsdelar.

Finns tre lukter:
    1) Helt nytvättat, nästan bara vatten och hud.
    2) Luktar kön på ett friskt och sexigt sätt, brukar vara ett dygn efter tvätten ungefär, som längst två. Den lukt jag föredrar, både på mig och partners.
    3) Mustigare variant, dags att tvätta!

Svett har inget med saken att göra, vem svettas mellan blygdläpparna? Inte jag iaf.
  • Pormoicheia
    mamma20092011 skrev 2010-05-23 14:34:22 följande:
    Duschar alltid (med ytterst få undantag) varje dag! Ibland både morgon och kväll beroende på vad jag gjort under dagen och hur jag känner mig. Gillar dessutom att både duscha och bada! Håret tvättar jag varannan till var tredje dag, om jag inte smutsat ner det eller tränat för då tvättas det också. Ni som säger att ni inte luktar nånting i underlivet även om ni bara duschar ibland, hur vet ni det? Jag menar, bara för att inte lukten spontant når den egna näsan så kanske det luktar nåt om man doppar näsan i musen och det har man ju liksom lite svårt att testa själv... Nej hellre vara på säkra sidan och alltid se till att vara tvättad och ren, tycker jag. Av nyfikenhet, ni som säger att ni inte luktar illa i underlivet efter en dag utan dusch, vad menar ni med lukta illa? Menar ni att lukta alls eller menar ni lukta gammalt, ruttet, svettigt och äckligt(vilket jag inte hoppas att någon av egen fri vilja gör)? Allas kön luktar väl något efter ett dygn men inte nödvändigtvis äckligt kanske? Frågan är väl om man tycker att lite könsdoft är fräscht och ok eller om man helst vill vara så luktfri som möjligt för att känna sig fräsch... Personligen försöker jag hellre vara luktfri än lukta mus.. därav dusch inkl underlivstvätt 1-2 ggr per dag. Den enda kroppsdoften jag gillar är den av solbränd hud...
    Jag menar lukta illa/starkt.

Könet har en säregen doft som varken ska lukta illa eller starkt och det är fullkomligt normalt.
    Skulle jag dock märka att det började lukta mer än vad det bör göra så skulle jag ju tvätta mig oftare.
  • Veladis
    Björnmossa skrev 2010-05-23 15:12:21 följande:
    Jag vet alltid hur min snippa luktar. Dels av lång erfarenhet (vet sambandet mellan hur kroppen känns och hur den luktar), dels för att jag då och då kontrollerar nyssnämnda genom att göra snifftestet på väl valda kroppsdelar. Finns tre lukter: 1) Helt nytvättat, nästan bara vatten och hud. 2) Luktar kön på ett friskt och sexigt sätt, brukar vara ett dygn efter tvätten ungefär, som längst två. Den lukt jag föredrar, både på mig och partners. 3) Mustigare variant, dags att tvätta! Svett har inget med saken att göra, vem svettas mellan blygdläpparna? Inte jag iaf.
    Instämmer.

Klart man håller koll på hur muttan luktar. Behöver man stoppa näsan i den för att känna någon doft överhuvudtaget så är det ju defintivt ingen fara på taket och inget tvättbehov föreligger. När man ska sätta sig på toa och drar ner brallor och trosor får man ju ofta en fläkt underifrån. När man sitter på toan lite lätt framåtbäjd har man ju näsan några decimeter från muttan. Det räcker ju som check, för närmare än så släpper man ju inte folk i allmänhet.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?