• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-23 13:09:09 följande:
    Varför får man då våtservetter att tvätta sig med när man tar urinprov om man nu är så ren utan att tvätta sig?
    Vilken sorts urinprov? Jag har aldrig varit med om det, och då har jag lämnat urinprov av många skilda anledningar.
  • Trynträ
    Krätchen skrev 2010-05-23 13:08:48 följande:
    Sluta. Snippan luktar illa(min) om den inte duschas varje dagJag går typ 1 mil/dag,min snippa svettas, jag svettas, jag måste duscha.Jag har insett att min snippa inte är normal.
    Sluta tvätta dig under armarna också. Det behövs inte. Man luktar rosor ändå.
  • Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-23 12:55:32 följande:
    Jag har svårt att tro att folk "aldrig" tvättar sig där nere.
    Läs inlägg 406.
  • Trynträ
    Denebola skrev 2010-05-23 13:10:31 följande:
    Vilken sorts urinprov? Jag har aldrig varit med om det, och då har jag lämnat urinprov av många skilda anledningar.
    Jag har råkat ut för det flera ggr. Å då har de inte luktat innan.
  • Vroooooom
    Varför får man då våtservetter att tvätta sig med när man tar urinprov om man nu är så ren utan att tvätta sig?
    Var får man det? Hos gynekologen?
    Jag har nog aldrig fått en våtservett att tvätta mig med när jag tagit urinprov.
    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Pormoicheia
    Jag skulle tippa på att de vill vara säkra på att inga bakterier kommer med som kan ändra resultatet.
    Man har ju bakterier där även om man är ren.
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-23 13:12:16 följande:
    Jag har råkat ut för det flera ggr. Å då har de inte luktat innan.
    Intressant. Jag har aldrig hört talas om det
  • Trynträ
    Vroooooom skrev 2010-05-23 13:12:34 följande:
    Var får man det? Hos gynekologen?Jag har nog aldrig fått en våtservett att tvätta mig med när jag tagit urinprov.
    Japp. Vill minnas att jag fick det på akuten också.
  • Krätchen
    Suck och suck skrev 2010-05-23 13:04:48 följande:
    Gynekologer VILL ha folk som inte vaskar sig i underlivet varje dag. De som gör de blir äckliga. De får flytningar.Någon som frågade om jag inte grovrengör mellan blygdläpparna och sånt. Jag försöker undvika det. DET ger en flytningar om något.
    Det där är inte sant, jag hänger på gyn ganska ofta. Aldrig hört talas om detta..
    Jag tvättar med tvål, har aldrig överdrivna flytningar, tvättar hejvilt.

Det kanske är individuellt?
    Tycker att det är liiiite missvisande att du ska berätta om vad som är normalt eller ej.
  • Krätchen
    Trynträ skrev 2010-05-23 13:07:12 följande:
    Jo men jag läste nånstans att det inte var bra att bajsa sällan. Att det bildades giftiga ämnen i tarmen då.
    Huvudsaken är väl att man BAJSAR
Svar på tråden hur ofta duschar ni?