• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Trynträ
    Björnmossa skrev 2010-05-23 15:12:21 följande:
    Jag vet alltid hur min snippa luktar. Dels av lång erfarenhet (vet sambandet mellan hur kroppen känns och hur den luktar), dels för att jag då och då kontrollerar nyssnämnda genom att göra snifftestet på väl valda kroppsdelar.Finns tre lukter:1) Helt nytvättat, nästan bara vatten och hud.2) Luktar kön på ett friskt och sexigt sätt, brukar vara ett dygn efter tvätten ungefär, som längst två. Den lukt jag föredrar, både på mig och partners.3) Mustigare variant, dags att tvätta! Svett har inget med saken att göra, vem svettas mellan blygdläpparna? Inte jag iaf.
    Tror du är unik om du inte svettas om blygdläpparna. Varför skulle man inte svettas där när man svettas överallt annars? Jag känner definitivt att jag luktar svett där nere efter en hel dag.
  • Capt Janeway

Ungefär var tredje dag.

Jag vill inte "slita ut min hud och mitt hår" mer än nödvändigt.

Jag är kontorsarbetar och blir inte speciellt smutsig snabbt.
    Om andra vill bli rynkiga i förtid, FINE

• Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-23 15:38:41 följande:
    Tror du är unik om du inte svettas om blygdläpparna. Varför skulle man inte svettas där när man svettas överallt annars? Jag känner definitivt att jag luktar svett där nere efter en hel dag.
    Jag skriver upp mig på samma lista som Cheshire cat. Det är sällan jag känner mig svettig/luktar svett om blygdläpparna. Och skulle jag vara/göra det skulle jag självfallet tvätta av mig svetten.
  • Björnmossa
    Trynträ skrev 2010-05-23 15:38:41 följande:
    Jag skrev mellan, där är det slemhinna och inte hud.

Men jag svettas inte så mycket så jag blir inte svettig i ljumskarna heller efter en vanlig dag, nej. Bara under armarna och mellan tårna där hud ligger mot hud.
  • Björnmossa
    Denebola skrev 2010-05-23 15:42:40 följande:
    Jag skriver upp mig på samma lista som Cheshire cat. Det är sällan jag känner mig svettig/luktar svett om blygdläpparna. Och skulle jag vara/göra det skulle jag självfallet tvätta av mig svetten.
    Vi är båda rätt smala va? Andra kanske har lår som går ihop och bäddar in allt. Å andra sidan har man väl kläder som luftar?
  • Denebola
    Björnmossa skrev 2010-05-23 15:45:11 följande:
    Vi är båda rätt smala va? Andra kanske har lår som går ihop och bäddar in allt. Å andra sidan har man väl kläder som luftar?
    Japp. Tror det kan ligga något i det du säger, jag har en glipa mellan låren även när jag står med fötterna ihop
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-23 15:54:43 följande:
    Man har svettkörtlar i underlivet om ni inte visste det... www.aconordic.se/kropp/antitranspiration/om_v...
    Och det är skillnad på runt könsorganen (tex i ljumskarna) och i könsorganen (mellan blygdläpparna).

Nu vet jag inte om det faktiskt finns svettkörtlar mellan blygdläpparna, men jag ville bara påpeka att din länk inte besvarade just den frågan.
  • Trynträ
    Björnmossa skrev 2010-05-23 15:45:11 följande:
    Kan skriva under på det. Mina lår går ihop fast det gjorde de även när jag var smal. Antar att det hänger ihop en del hur musklerna sitter. Om man t.ex jämför en sprinter och en långdistanslöpare så har de ju helt olika typer av lår. Jag är nog mer sprintertypen. Å ljumskarna svettas jag massor om. Fast jeans är ju inte särskilt luftiga. Jag blir dock svettig även i mjukisbrallor som inte sitter åt.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?