• frozengirl

9 missfall

Idag är det måndag. Sitter här och har precis fått konstaterat mitt nionde missfall sen januari 09.
    Hur fan ska man orka gå vidare?
    Min läkare på huddinge säger att hon inte varit med om något sånt här tidigare.
    Alla mina graviditeter har slutat i v5-7.
    Jag har en grabb sen tidigare som blir 11 till hösten men längtar så efter en liten till...
    Är det någon som varit med om samma sak?

• Svar på tråden 9 missfall
  • MymlanMy

Jag har en bekant som fick 11 stycken missfall. 12 graviditeten gick det vägen och hon har idag en söt flicka på fem år. Ge inte upp! Lycka till!

• frozengirl

Vet du om hon fick nån hjälp på vägen?
    Har hört talats om prednisolon men ingen läkare i sverige vill skriva ut det i samband med missfall då deet inte är forskat tillräckligt på det

• MymlanMy
    frozengirl skrev 2010-05-24 11:18:55 följande:
    Vet du om hon fick nån hjälp på vägen?Har hört talats om prednisolon men ingen läkare i sverige vill skriva ut det i samband med missfall då deet inte är forskat tillräckligt på det
    Jag tror inte att hon fick någon hjälp alls utan det skedde på naturligt sätt.
  • vinterbebis12

Har inte varit med om ett mf men såg ett program om ett amerikansk par som råkat ut för samma som er. De sydde igen något, kanske livmodertappen  och hon lyckades behålla barnet. De tog bort stygnen när hon födde. Tror vi såg det på ettan eller kunskapskanalen för ett par månader sedan. Hoppas det går vägen snart. Kram

• Honey Boo
    vinterbebis12 skrev 2010-05-24 20:21:13 följande:
    Har inte varit med om ett mf men såg ett program om ett amerikansk par som råkat ut för samma som er. De sydde igen något, kanske livmodertappen  och hon lyckades behålla barnet. De tog bort stygnen när hon födde. Tror vi såg det på ettan eller kunskapskanalen för ett par månader sedan. Hoppas det går vägen snart. Kram
    Förmodligen ett cerklage, men det kan man bara lägga om graviditeten gått längre. Görs för att "spara tid" om förlossningen verkar ha satt igång. Men det kan inte hindra att ett missfall lossnar och stöts bort.
  • tilo

Hej!
    Beklagar verkligen dina missfall...
    Jag har fått 5 missfall i rad nu, (oxå fått mellan v5-7) gjort en utredning där dom konstaterade att jag hade för höga sköldkörtelvärden, och enligt läkaren är det en vanlig anledning till missfall!
    Håller fortfarande på att ställa in medicinen och har gjort det 1 år nu,
    ingen bebis än men inte heller nåt missfall...

BMI över 33 (tror jag det var) ökar risken för missfall med 30 % och jag hade det,
    men nu har ja lyckats gå ner 20 kg, vill inte behöva gå igenom 1 missfall till bara för att jag är för fet

Lycka till...

• isisisis

Leif Matthiesen.Helsingborgs lasarett.
    Innohep.Du kan få hjälp som hjälper!

• Förväntansfull0406

En kollega till mig har nyss fått sitt åttonde mf. Hennes första slutade i månad sex sen har det bara fortsatt, så detta har pågått under några år.

Jätte jätte tråkigt jag vet inte varför det blir så, men det e ju inte "normalt" att få så många mf, tänker att det måste vara något hormon i kroppen som saknas eller nått?

Lycka till!!

Mina hjärtan Julia Albin Bebis Bf 100729
  • Beckisen

Hej

Jag har haft 10 missfall, dock inte på raken utan först 6 sen barn sen 2 sen barn och nu 2 efter det.

9 av dessa 10 missfallen har skett i v 5-7, det sista skedde i v 16.

Man har inte hittat några egentliga fel, men jag får numera progesteron när jag blir gravid.  Och 3 gånger har jag tagit progesteron och 2 gånger har det gått vägen helt.

Du skriver ingenting om ni har blivit utredda eller om du fått någon form av medecin. Men som jag förstår det så hjälper progesteron till att livnära fostret tills dess att moderkakan tar över.

Blir kanske ett litet hackigt inlägg men jag förstår dig verkligen. Vi tänker försöka igen nu men det är liksom tufft att ta det beslutet. Kroppen påverkas så väldigt med hormoner och liknande och det är tufft. Både kroppsligt och mentalt. Min man glädjer sig inte längre... han är glad när de är ute innan dess så har han jättesvårt att ta det till sig. Man vill heller inte berätta för alla..

Många vet inte om alla mina missfall...  och får man ett missfall och folk vet det så vet de ju också att man försöker få barn.. och sen får man frågor om man är med barn igen så fort det är nått.. och det är nog det värsta.

Jag tycker ni borde få någon form av hjälp. Man måste få känna att man provar något nytt.

Lycka till och skriv gärna till mig om du undrar nått..

• Pimpinellan

Har ni inte ghort en missfallsutredning som visat nåt så borde läkaren ändå skrivit ut mediciner. Jag får medicin trots att jag inte gjort utrending så mycket vill vår läkare hjälpa. Högt TSH är inte bra-ska ligga under 2 och gärna ännu lägre. Jag får levaxin,progsteron,Trombyl och ska ta Fragmin nästa gång också. Gå till en privat gynläkare!

Svar på tråden 9 missfall