Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Usch, usch, usch...
    Var å grattade en liten kompis till dottern igår.
    Har ju skrivit om dom innan- min kompis som inte kan bli gravid pga trånga äggledare- hon är ju i vecka....vet inte, kanske runt 20 nu?
    Iaf stor min mage redan nu,
    Hon satt å tryckte på den, stödde den osv, hon hade sammandragningar när vi var där.
    Jag var sååååå avis! Åhhh, vad jag önskar att jag var i den sitsen och hade ont!!!!

Jag mår nästan illa nu när jag tänker på att hon är gravid och inte jag. Hon som inte vill eg, jag som längtar!
    FAN!
    TÄNK om aldrig får uppleva detta igen!?
    Jag bara RÄKNAR med att bli gravid- NU!
    Ägglossning över, men ska se till att det blir myst ikväll igen.

• Anonym (Lilla jag)
    Fr1dlyst skrev 2010-09-13 10:38:19 följande:
    Är inne och tittar till er ibland.. Hoppas att ni får era efterlängtade plus snart!
    Tack! Kram, det värmer!{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-15 15:09:50 följande:
    Här är läget det samma, fortfarande ingen stegring på äl-testen men snart kanske???
    Åh, så segt... Vilken dag är du på? Efter sista mensen alltså? Hoppas du får det snart så det inte går ngn månad till!!

Själv har jag haft ägglossning för ca 3 dgr sen så nu börjar den jobbiga väntan.... Efter missfallet har jag tänkt på det varje dag, att bli gravid alltså. Känns som det har fastnat helt å hållet i huvudet nu. Tröööök!
    Jag önskar att jag kunde "glömma" bort det några dgr...
  • Anonym (Lilla jag)

Håller med liiiiite ang det där med fördelen att inte få barn tätt. Men det är samtidigt just det jag vill! Dels nära i alder, dels blir blöjstadiet över för dom båda snabbare =)
    Äh, jag vet inte. Skulle jag bli gravid nu blir ju dottern nästan 4 år, så jag tycker det är dags. Dels oxå för sambon då är äldre, vill inte att han ska bli för "gammal"... Inte nu nej, men om 20 år är det skillnad på om han är 65, 70 eller 75 ...

My gooood vad jag har blivit tankeberoende på sistone.... det enda jag tänker på nu är att jag vill testa, testa, testa....
    Men när hade jag ägglossning.... 5 dar sen? Måste ju vänta i evigheter!
    Önskar jag kunde vrida tillbaka tiden då jag bara gick å hoppades lite, inte gick å vänta på att få testa hela tiden!

Nä, skulle vara bra att bli på smällen nu så jag inte blir knäpp...Flört

Ang långa cyklar, det finns ingen hjälp att få för att korta ner den??

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-09-16 22:19:07 följande:
    Jag har hört att det hjälper med rosenrot om man vill få kortare cyklar.

Fucking mens kom. Shit. :(

Men om 11 dagar ska jag testa med ägglossningstest, något att se fram emot: :)

Ja tänker också på det med åldern, dels att jag blir kanske svagare vid 36 års ålder (om det är först då jag blir gravid, nu är jag 33), dels att mannen blir mycket gammal och att graviditeten blir mer riskfull ju äldre man blir.

Jag har läst om IVF och jag vet inte själv om jag verkligen vill ge mig in på det, det verkar vara så jobbigt, så onaturligt.
    Kanske man skulle nöja sig med "bara" ett barn och strunta i IVF?
    Rynkar på näsan Typiskt. Vi bestämde ju att vi behövde plussa nu allihop! Är det ingen som lyssnar på oss!?!?

Ja, min sambo har ju 2 barn sen innan och ett med mig, så för honom känns inte ivf aktuellt, vilket jag har suckat mkt för. Men nu när jag oxå läst om det, har faktiskt tvekat ganska länge om det, tycker det låter som en väldig pärs.
    En vän sa till mig oxå att hon har många vänner som har nära på brytit ihop då det har blivit för mkt..
    Bättre att fokusera på barnet man har än att åka fram å tillbaka för äggplock mm och vara nervös och ledsen...

Vill ju så gärna ha ett syskon, men det blir nog bara så att vi försöker några år till, tills jag känner att det inte är ngn idé längre. Förhoppningsvis har man försonats med tanken då.
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-16 23:19:14 följande:
    Måste bara meddela lite snabbt att jag har jättestarkt streck på ÄL stickan IDAG!!! så aningen har jag räknat tokigt, eller så är cykeln kortare denna gång! Nu blir det mysdax! håll tummarna för oss nu att min sambo prickar rätt med simmarn!!!
    Tjohooo! Helgmys med mkt ledighet och slappa hoppas jag? Inget jobb som hindrar!?!
    Kör på, dag ut och dag in
    Flört
    Lycka till!!!
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-17 19:53:40 följande:
    Så nu är jag hemma i lugn och ro och kan läsa igenom det alla skrivit också!
    NAAAJJJ! Sitt inte här, gå å .........mys.......istället!!!!  Cool

Fast dotterns kanske inte har somnat än..... Jag sitter själv i köket å väntar på att tjejen ska sova....Bra facebokking å familjliv-tid =)

Hon vill ha mig utanför så hon kan se mig .....Men så länge jag har dator så är det helt ok.. Är inte alls beroende av nätet.... Oskyldig
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-19 20:28:22 följande:
    Åh att ha provat ÄL-test är ju ännu värre än att inte ha gjort det. Nu vet jag ju när jag kan prova men går runt och känner efter hela dagarna, känner massa grav. symptom... 3 dagar efter stegring, säkert att man kan känna nått om... *haha*
    Man blir ju nästan skengravid INNAN ägglossning! Glad
    Jag har väl ca en vecka kvar till BIM tror jag...Är på dag 23 kanske...? Förra månaden plussade jag på dag 26, men då var ägglossing på dag 12, nu var det på 15 har jag för mig...
    Så jag räknar med efter helgen....
    Har haft symptom som vanligt, men det kommer å går.
    Så antagligen inget.
    Förra månaden kände jag ju verkligen att det var annolunda.
    Usch å fy. Jag nästan RÄKNAR med att bli gravid igen! Det bara SKA vara så!
    Snacka om besvikelse om inte.....
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-21 06:56:55 följande:
    Räknar du det som ÄL när du har setgringen på stickan eller lite senare? Funderar på när det är värt att köra ett grav.test....
    Eg är det väl ett dygn senare efter stegring? Jag har ju haft 2 dagars stegring så den är väl kanske under dag 2 då?
    Svårt det där, men jag brukar räkna från stegring +- ngn dag.

Men du hade ägglossning i fre/lör va? Då är det nog lite tidigt att testa.
    Men å andra sidan, vissa har ju fått svagt plus runt BIM-8, så jag vet inte?
    Har du köpt hem billiga tester från testlagret eller billiga tester är det ju bara att köra på! Testa en gång å sen efter en 3 dgr eller nåt igen!
    Ska banne mig beställa idag, tänkte testa till helgen.
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-21 20:18:05 följande:
    hade stegring på torsdagen. inget dagen innan... tastar på kvällen.... kan vara värt att testa till helgen då iaf. Sambon har gett mig alkoholförbud iaf, om det skulle vara så att jag är gravid... Har köpt lite god serranoskinka och stoppat i frysen, för jag har typ cravings på lufttorkad skinka, hela tiden, och vill ju inte riskera något....
    Mmmm, jag kanske ska ta å äta upp min brie jag har innan jag plussar då Flört.
    Fast jag har ju gett mig själv gotteförbud på vardagarna.....
    INGET godis eller ostar. Tufft liv just nu Glad

Jag ska nog skoja till det med ett test imorgon kanske?
    Vet inte varför, men jag har ingen koll på vilken dag jag är.....Brukar alltd ha det..
    Men kanske runt 26 igen då?

Å, snart fredag, då får jag frossa igen....Cool
  • Anonym (Lilla jag)

Negativt så det skriker om det...Gråter

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??