Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Anonym skrev 2010-08-16 16:03:17 följande:
    okej, ja då gör han vad han kan då.. ska ju även se till att inte bli för varm dr nere, tex bastu eller varma bad... men vem vill de nu i sommarvärmen?? men o din l komer som de ska är de nog bättre att inte mixtra me naturläkemedel, folsyra bara.. skulle ju inte va så kul om du väl blir gravid så blir de missfall.. vill absolut nte verka elak, men är de han som har "felet" så är de dumt att du mixtrar med piller..
    Du är inte elak, jag tackar för alla tips man kan få!
    Lika lite som man vet om ngt av det hjälper, lika lite vet man väl om det var just dom som påverkade eventuellt missfall. Man har ju ingen aning.
    Gjorde ju en spolning under förra utredningen, månaden efter var jag gravid. Pga spolning eller ej? De säger att det är en myt, men jag blev ju en i statistiken där det kanske hjälpte?
    Det gjorde fruktansvärt ont, och efteråt har jag hört att det inte "borde" göra så ont, antagligen kanske det satt ngt litet i vägen? Dock sa inte min läkare ngt, så jag vet ju inte där heller. Han upptäckte inget iaf.

Så- man gör ju vad man kan. Dumt eller inte.
    Men nu har jag prövat rosenrot i 2 månader, ska nog fortsätta med "bara" apiforce sen. Tror rosenroten kortade ner cykeln ett par dgr. Vilket i sig inte gör ngt, rätt håll iaf =)

Mitt imellan ägglossning å bim nu....
    Nervös... =)
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym skrev 2010-08-17 15:33:22 följande:
    okej, ja de är väl bara be om en ny spolning om de inte tar sig nu då... de kan väl inte skada iaf ?  har ni provat pre-seed glidmedlet??
    Får inte om man inte startar en ny utredning, kollat med flera gynläkare. Å eftersom vi har ett barn redan så får vi betala det själva nu.
    Sen vill inte sambon utredas igen, orkar inte längre tjata.. inte kul....
    Pree-seed? Inte hört talas om! Måste googla! =)
    FridaF skrev 2010-08-17 15:33:59 följande:
    jag fick min mens en dag tidigt tom...
    blir galen..drömmer tom om + på stickor numera...:( 
    Har jag oxå gjort- senaste ggn drömde jag och trodde på riktigt att jag verkligen var gravid....  =(
    Tråååk...
    Och lika tråkigt är det att tänka "jaha, nya tag nästa ägglossning då"...
  • Anonym (Lilla jag)
    FridaF skrev 2010-08-17 19:03:21 följande:
    ja... för det är faktiskt inte ett j*kla dugg kul, roligt eller mysigt längre!!! känns mer som ett måste och det är hemskt ju!! man ska ju gilla det liksom...;)
    Nä, håller med. Förvisso blir det ju inte ALLTID måstesex just vid ägglossning, men ibland har det ju hänt.  Men å andra sidan, det handlar ju om en eller två ggr, sen har man ju gjort det man kunnat Flört
    Har BIM i helgen. Blir sugen på att testa imorgon men det är ju lönlöst.
    Tror jag blivit sån som måste se minuset några dgr innan så jag inte hoppas allt för mkt. Även om jag hoppas in i det sista.
    Men att se minuset ger en lite mindre hopp iaf..
    Orkar inte gå runt å hoppas.
    Fasen, bara ett halvår kvar tills min bästa vän får sitt andra barn Gråter
    Såg ju inte bra ut det där, jätteskoj för henne alltså, men jag gråter.....inombords....
  • Anonym (Lilla jag)

Sådär, då har jag deppat ihop lite för idag då ....Nu kan väl dagen bara bli bättre.
    Tog ett test och det var STARKT...... minus..... såklart =)

Hoppet lever då det bara är dag 22....Men då är jag eg på BIM -4 eller 5 eller 6....Beroende på när mensen kommer. Hade 26 dgr sist. Nu kom ju ägglossningen på dag 12 redan så jag antar att det kommer runt dag 26 nu oxå.
    Så hade jag varit gravid hade det nog synts liiiite svagt på testet.
    Så...
    Ett barn. Får vara nöjd nu tror jag.
    Kan inte jaga ägglossning varje månad. Önskar att jag kunde ge upp.
    Men så fort nästa ägglossning kommer lär jag väl vara igång med förhoppningar igen.....

• Anonym (Lilla jag)

Dag 25... Imorgon får jag säkert mensen. Hade ju ägglossning 2 dgr tidigare än vanligt...Mensvärk. Så denna gången tänker jag inte vara så lättlurad och tro att det är ngt annat än mensvärk. För nu har jag haft BIM 1-2 dgr tidigare alldeles för ofta så inte är det några gravvtecken iaf,.

Usch å blä.

• Anonym (Lilla jag)

detta är lite pinsamt, men jag måste visa......Tog detta ikväll, nu vid 18,30...... Äsch.... Dumt...
    Ska ta ett imorgon oxå såklart men kunde inte vänta dum som man är...
    Syns liiiite tydligare irl, men det är svaaagt...
    Har inga gravv-känningar, inte mer än vad man brukar. Det enda som skiljer denna ggn är att jag har haft grym magkatarr-känsla idag. That´s it.
    Säkert bara spök som vanligt,
    Nu skäms jag för jag jag kommer posta detta inlägget med denna bilden......
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-08-23 15:39:11 följande:
    Hej!

Jag har skaffat ägglossningstest, dyrt, 255 kr på apoteket, då får jag se om jag verkligen känner av ägglossning. Spännande:) Jag har också kortare cykel av rosenrot. Angående ev. missfall pga rosenrot tror jag inte så mycket. Det är ju så många som skriver att de blev gravida tack vare rosenrot. Och inget om missfall. Vågar ni ta rosenrot?
    Om det funkar är det värt det! Jag köpte ju det digitala, 1000 spänn! Herrejösses. Men men.. =)
    Jag har ju nu tagit rosenrot för andra ggn. Ihop med apiforce nu sista månaden (då från mens till ägglossning)
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym skrev 2010-08-23 19:29:17 följande:
    du är ju gravid ts!!!!!!
    Sluta!!!!!!

Tror du verkligen det?????

Förvånad

Ser du alltså det jag ser?
    Men det är ju så svaaagt!!!
  • Anonym (Lilla jag)

Efter så lång tid av förhoppningar vareviga månad har jag svårt att tro det. Svårt att tro att det verkligen skulle vara min tur?
    Ska självkart ta ett imorgon oxå. Lär väl vakna redan vi 3 eller nåt =)
    Är det ett starkare plus imorgon- DÅ tror jag på det!

MEN- tack så mkt iaf för att ni ser det jag ser Glad

• Anonym (Lilla jag)
    Fr1dlyst skrev 2010-08-23 20:53:27 följande:
    Jag förstår det.. Men ta ett nytt test imorgon bitti så ska de se att du får ett ännu starkare plus! Skummade igenom tråden från början, och såg bilden sist, blev så glad för din skull!
    Tack! Dina ord värmer!
    Man får sånt oerhört bra stöd från fl, skönt att kunna babbla av sig lite utan att behöva tynga familj och vänner.
    Längtar tills imorgon....
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??