Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Tack.. Om man ska hålla humöret och hoppet uppe så sägs det ju att det är lättare att bli gravid igen om man precis varit det, undrar om det är sant?
    Fast iofs. Det är ju simmarna som är slöa hos oss, så då har det väl ingen betydelse kanske...

Men man undrar ju varför kroppen inte ville behålla det befruktade ägget.....Rynkar på näsan
    Iaf har jag nog redan slutat blöda. Kom vanlig "mensmängd" i lördags med lite götter i.....om man får säga så... klumpar å dyl.... *ryser* men igår bara blod.
    Skönt att man slipper lång blödningstid.
    Ägglossningstest ska snart börja användas igen iaf.

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-08-30 22:06:38 följande:
    Åhhh, mina test kom inte idag Jag är ju nyfiken jue!
    Åh så irriterande!
    Har du hunnit läsa på lite hur du ska göra då?
    Jag vet att jag alltid tyckte det kändes så krångligt oxå, därav har jag alltid skippat ägglossningstest. Tills jag köpte denna dyra digitala. Känns som jag MÅSTE använda den bara för att få valuta för pengarna. Men det var heller inte speciellt jobbigt, blev lite som en vana att kissa på stickan varje morgon Glad
    Imorgon ska jag ta ett nytt gravtest för att se att allt är över. Blöder inte nu, utan kommer bara ytterst lite blod, räcker med ett trosskydd.
    Molar fortf i magen, men inget ömmande i brösten. Men vill se så att alla hormoner är borta. De borde ju vara det, med tanke på att plusset blev svagare redan innan jag började blöda.
    Tror jag behöver se ett starkt minus oxå, så jag inte går å inbillar mig att det kanske inte var ett missfall
    (suck- jag kan bli så jäkla trött på mina egna hjärnspöken....)
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-08-31 20:51:12 följande:
    Förstår så väl hur du tänker...

Har inte fått mina test ännu, men fått ett mail om att de ska vara skickade vid 16-tiden idag, får se om posten är snabb så jag får dem imorgon eller inte. Hoppas! har läst lite, men hoppas på en bra bruksamvisning med paketet...  Eftersom jag är ledig imorgon passar jag på att äta lufttorkad skinka och dricka vin, då jag är väldigt säker på att jag inte är gravid just nu. skönt att kunna njuta av det iaf. Älskar verkligen god lufttorkad skinka...
    Å jag är galen i brie. Vi får passa på att frossa massor Skrattande
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-08-31 22:34:07 följande:
    Beklagar!
    Jag har börjat använda ägglossningstest för förat gången i mitt liv, det var 7 st. i förpackningen, jag använde redan 3. Ingen ägglossning trots att jag är på dag 11. Kanske är det fel på mig och inte på min man som jag trodde? Det känns som jag har ägglossning men test visar att jag inte har! Tur att vi ska på utredning nästa vecka.
    Tack! Känns iaf bra att jag blev gravid- för då går det iaf! Men jag känner mig knäckt över att inte få behålla det- vem vet när de slöa simmarna orkar fram nästa gång?
    Tog ett test idag iaf, stort minus- så allt är ute och över nu iaf. Ledsen men jag förstod ju det och skönt att det är över ändå...

Det kanske är på g, därav att du känner av det? Kanske blir stegring imorgon så har du ägglossning på 13 eller 14? Jag hade full stegring dag 12 och 13  förra månaden. Första ggn jag kollade seriöst med testen oxå.

Skönt med utredning! Det var ju efter vår påbörjade utredning och spolning av äggstockar jag blev gravid med dottern =)
    Kanske man slappnar av så händer det av sig självt?
    LYCKA TILL!
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-02 16:25:01 följande:
    Mina test har fortfarande inte kommit, måste säga att jag INTE rekomenderar testlagret iaf
    Undrar om det inte är där jag köpte grav-test? 2 ggr tom, kommit dagen efter bada gångerna...Jo...det var testlagret!
    Konstigt...
    Och irriterande!!!
  • Anonym (Lilla jag)

Tjing tjing.
    Jag kissar på varje morgon nu, heja, heja.
    Är på dag...vad var det nu.......10? 11? Iaf är det ingen som HELST stegring än. Förra månaden var det ju fullt dag 12 å 13.....  Kanske blev ngn rubbning nu efter missfallet Gråter Jag hade ju hoppats på att det inte skulle vara så nu när missfallet kom så tidigt.... Får väl hoppas veckan ut iaf, blir lite dyrt att kissa på stickor varje morgon....

Iaf, läst lite om ovan.
    Det jag har fattat är-  har man gemensamt barn sedan tidigare så kostar det om man vill göra utredning (som skrivet innan).
    Har man ett barn innan men inte med nuvarande mannen- bra fråga!
    Ring och hör efter.
    Vad jag har fattat det som är väl att man gemensamt pratar första mötet. Sen har jag för mig att min sambo fick en tid att lämna spermaprov och jag gjorde en spolning vid ett tillfälle. Detta skedde ganska omgående, för jag blev gravid ngn månad senare så vi gick ju aldrig vidare. Dock fick vi ju tid till ivf redan då eftersom sambon har slöa simmare, så det behövdes ingen mer utredning.

Men bra fråga det där med om man behöver bekosta det själv när man har barn men inte med nuvanrande....
    Du får skriva hur det går!

Å lycka till.

Skriver om det jag skrev strax innan jag plussade- dags för ett plus i tråden så man blir lite peppad! (och helst inget missfall strax efteråt då tack...)

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-07 19:48:58 följande:
    Har äntligen fått hem mina test från testlagret! Med ett brev från dem att posten har strulat till det och att detta var andra leveransen. fick också en  rabattkupong på 50:- att använda vid nästa beställning! Hoppas jag slipper använda den. Som kompensation då!

Iaf så står det i mina test att bäst är att testa mellan 10 och 20 så det får bli på kvällarna när dottern somnat, vilket oftast är före 20 och de flesta dagar har jag ju slutat jobba då. För helst skulle man testa samma tid varje dag.

Testade första ÄL-testet idag och ser ett myyyycket svagt streck på testzonen eller vad man säger! Hatr också fått lite finnar, har lätt dåligt humör och godissugen som sjutton så nog är ÄL på G iaf, tur de han komma. Dock hade jag räknat med att det ska vara en vecka till kvar innan det närmar sig ÄL, men som jag sagt tidigare, så är ju min cykel rätt oregelbunden...

Spännande detta iaf!
    Heja heja! Hoppas det ger ett starkt streck snart! Återigen har jag glömt morgonens siffra som står så tydligt på min digitala test, men det är iaf inte ens på g hos mig, vilket det borde vara.
    Tror jag är på dag 11....
    Fasen att det skulle rucka så på ägglossningen.
    Känns som tiden rinner iväg =)
    Har iaf börjat träna igår (och idag!!!). Började ju i våras, tränade 2 månader. Hände ingenting förutom att jag såg lite mer muskler på armar å kanske lite mindre gropar på rumpan Förvånad Men viktmässigt hände ingenting... Å att allt fett ersatts med muskler så det inte händer ngt med vikten går jag inte på, för så mkt muskler är omöjligt att få på så kort tid Flört
    Men jag har gått upp FEM kilo i sommar! HALLÅÅÅÅ!!!!
    Så nu har jag för första gången dragit in på mat å gotter. (än så länge bara 2 dagar....) Äter mindre, dumpat mina älskade smörgåsar på morgonen- bara fil. Kanske äcklig gröt sen oxå om jag blir riktigt peppad.
    Tar nu bara hälften av mina tidigare enorma måltider....
    Nu jävlar.
    Ner tio kilo.
    Måste.
    Som jag vägde innan första barnet.
    Undrar om jag klarar ända till helgen? Oskyldig
    Fast lördagar ska jag unna mig.
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-07 20:32:10 följande:
    Åh, lycka till med träningen, måste också ta tag i att börja träna igen, inte för att gå ner i vikt, men för att må bättre och träna upp ryggen!
    Fått för mig att min första grav. var så enkel tack vare att jag var så pass vältränad, och nu är jag mer försoffad, så jag är lite orolig för hur man ska klara av en till grav, om man nu lyckas få till det till slut?
    Vet inte hur mkt det påverkar. Jag var väl inte vältränad innan första barnet, men "normal". Nu är jag "normal" med lite övervikt pga god mat, öl, vin, godis mm mm mm mm .....Drömmer Mmmm, vad gött...
    Men är man kraftigt överviktig påverkas det nog.

Har bara så svårt för att bryta vanan! Är jäkligt sugen på godis nu, så jag ska faktiskt logga ut, borsta tänderna och lägga mig i sängen å glo på tv/läsa bok... Fly från problemen!!!Cool
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-07 21:02:44 följande:
    Handarbete är ett bra tips att slippa äta på, man har helt enkelt inte tid
    Skriva inlägg på familjliv och facebook, är det ett slags handarbete? Flört
    Kunde virka när jag var mindre, kanske ska ta tag i det igen, lagom till höst/vinter! =)
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-09-07 21:13:24 följande:
    Ja virka nått fint, en mössa, eller halsduk
    Efter att dottern hade vaknat i natt kom jag plötsligt på att jag skrev virka här....då började jag fundera på vad skillnaden är mellan virka och sticka? För det var ju naturligtvis sticka jag lärde mig när jag var mindre....
    Tycker det är väldigt roligt att börja fundera på sånna här saker mitt i natten...verkligenn....nästan så jag skulle loggat in å frågat redan då....
    Suck...
    Men ganska pigg idag ändå=)
    Nu ska jag gå å läsa av mitt test, borde vara fördigt nu.
    För en egen påminnelse när jag loggar in i kväll och förvirrat skriver att jag inte vet vilken dag jag är på kan jag skriva det redan nu: 12.
    Så.
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??