Inlägg från: Anonym (Lilla jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

fan!
    helvete!

• Anonym (Lilla jag)
    Har du börjat med en utredning än? Vi ska ha alla resultat i september verkar det som. En så länge vet jag bara att allt är bra med mig och att det bara är mannens undersökning som vi väntar på.
    Vi påbörjade en utredning innan dotter kom. Jag ok, mannen hade få spermier å slöa. Men han har två barn sen innan, vi har ett gemensamt.
    Strax efter vi hade påbörjat utredningen så blev jag gravid..

Så det hänger väl lite på spermierna antar jag...Proppar i honom zinktabletter nu =) Kanske har de börjat verka tills nästa ägglossning...som jag kom på infaller när vi är åt olika håll.
    Attans! Då hoppar det över nästa chans. Skit.
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-06-07 22:27:53 följande:
    Stackars dig som inte har din kille när du har ÄL, tråkigt:(
    Ja, det är så jäkla typiskt. Nu vet man ju aldrig exakt vilken dag ägglossningen blir men dag 15 kommer han upp dit jag är... Å jag brukar väl ha det dag 13-14.... Chans kanske finns, men vem säger att vi kan hoppa i säng så fort vi ses? Är hos mina föräldrar då =)
    -Hej älskling, kul att du kom till slut, ska vi ta en skogspromenad kanske?
    Undrar var kära mor å far säger då =D
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (kossan) skrev 2010-06-08 08:49:47 följande:
    "För att du tänker för mycket på det"
    "För att du inte kan slappna av och sluta tänka på det"
    "För att du försöker för mycket"

osv osv. Ja listan kan göras lång på vad jag får höra iaf! Dessutom kommer de flesta kommentrar från andra mammor som inte haft några problem alls att bli gravida.

Vi har försökt i 9 månader nu och för min del känns nästan oddsen större att vi ska bli miljonärer på Lotto större än att vi ska få ett syskon.

3 gånger har jag blivir gravid på 0-3 försök men icke nu! Har ett barn och vi längtar så otroligt mycket!
    Ja, jag hör detsamma... Av dom som vet att vi försöker....
    Men man måste ju ha kolla på ägglossning! Då tänker man ju på det! Då blir det automatiskt en spänning inför BIM- då tänker man på det oxå!
    Vi har försökt i....16 månader nu tror jag... Det tog väl lite längre för första barnet... Så visst- det kan ju slå till när som! Men så är det ju det...jag vill att det ska hända NU- dels för mannen då är äldre, dels för jag vill ha barnen i någolunda samma ålder....
    Fast visst, mina syskon är 6 å 8 år äldre, och vi funkar ju jättebra ihop...
    Men ändå...NUUUUUU!!!
    Jag skulle gärna vilja göra ivf, det får vi ju i så fall bekosta själva eftersom vi har ett gemensamt barn sen innan men.... skit samma! Eftersom det antagligen beror på spermiernas slöhet så skulle det nog ta sig lätt via ivf sa en gynekolog till mig..
    Men det vill ju icke gubben...."det ska komma naturligt" Gaaaah! Tänk vad ett lyckat ivf skulle befria MIG för månaders av oro å tankar! Om det nu hade lyckats...Men då hade vi iaf gjort allt vi kunnat...
    Jäkla envisa gubbe.....
    Undrar om man kan sno till sig några simmare? =D
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-06-09 22:29:48 följande:
    I går kände jag mig gravid men idag kom mens:(  Att man aldrig lär sig:(
    Triiist =(
    Nya tag igen........ igen, igen, igen...,..

Nu ska jag åka på en liten semester med dottern, sambon kommer upp först efter ägglossning som sagt...attans ....
  • Anonym (Lilla jag)

Ja, trist är det där med ägglossning och planering.... Men vi är alltid tillsammans eg, detta är första ggn vi är "separerade" ...typiskt bara att det är vid ägglossning.
    Kanske är en bra paus, man har ju försökt ett x antal ggr i rad nu...16 eller nåt blir det väl?
    Så denna gången är körd, känner mig stressad att vi missar den, men samtidigt....en månad när jag inte behöver hoppas iaf...
    Min första semesterdag har bestått i alltiallohjälp inför min systerdotters student imorgon. Men det är bara kul, dagen har gått fort!
    Imorgon student- viiiin på kvällen! Slurp. Kan man behöva nu.
    Sen ska vi fortsätta semestern i sommarstugan, den är sååå mysig och man bara längtar dit hela tiden- det är verkligen semester att vara där!
    Lovely!
    Lycka till alla!
    Hoppas ngn kan komma med ett glatt pluss snart och smitta oss andra =)

• Anonym (Lilla jag)

Usch usch uss...Pratade med min vän som "inte kan bli gravid" idag, alltså- hon som blivit gravid av "misstag". Hon vill eg inte behålla barnet, men har bestämmt sig för att göra det ändå.
    Mkt historia runt om, men jag sa att jag självklart ska göra allt för att ställa upp.
    Men faaaan vad jobbigt det kommer bli att finnas där och se hennes mage växa.
    Här väntar och väntar och längtar jag, men det händer inget. Sen ska man se ens bästa vän få större å större mage..
    Jag är så jävla avis så det finns inte.
    VARFÖR får inte jag blir gravid?
    Sitter å tänker på att jag missar denna månads ägglossning, skit.
    Men borde njuta av att jag slipper hoppas denna ggn....

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-06-15 17:01:36 följande:
    Ja, dessa växande magar är jag också avis på. Alla runt lyckas men inte jag.
    Du, försök att övertyga din man till IVF. Om min man skulle vägra skulle jag fundera på att lämna honom. Som tur är så vill han göra IVF även om han vill vänta med det något år. Tänk om du aldrig lyckas och sedan blir det för sent. Förstår din man inte att du längtar så mycket?
    Jo, jag tar upp det då å då....Samtidigt....Vårat barn har ju redan två "halvsyskon". Ska jag lämna honom och få ytterligare ett halvsyskon till henne? Är det så jag vill ha det?
    Jag vill ju ha ett "helsyskon" ....   =(
    Tycker oxå han borde vara mer förstående, men antagligen beror det på att han redan har 3 barn. För honom är inte längtan stor. Men min är. Och just därför borde han "ställa upp"
    Tycker jag..
    Så jag inte bryter ihop. Fast det får jag ju inte göra. För jag har ju min dotter.
    Svårt...
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-06-15 21:28:40 följande:
    Sitter här och känner mig gravid, men tror inte att jag är det. Gjorde ett gravtest i fredags och det var neg. Känner jag mig fortfarande "tung" i nedre magen och lätt ömma bröst, och lätt illamående strax innan måltider ( när jag är hungrig alltså) så får jag göra ett till test snart. Så störande, då det inte är första gången jag är helt säker på att jag är gravid, men inte är det alls
    Eller oxå är det DIN tur?
    Håller tummarna och testa snart så du slipper undra!
    Spännande!
    Solig
  • Anonym (Lilla jag)

WooohoooO!
    Hade ägglossningskänningar idag... Sambon kom hit idag (är ju hos mamma å pappa i deras sommarstuga) Smög mig in på toan när han var där och hade duschat. Sen räknade jag igen- det är ju dag 14 IDAG! Så jag HAR ju chans denna månaden oxå! Eller jag menar, VI har ju chans =)
    Känns bra.
    Nu kan man ju inte göra mkt mer.
    Mysa igen imorgon.
    Men sen är återigen bara väntan kvar...

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??