• Päron1986

    Hur tackar man nej på ett fint sätt?

    "Tack så mycket men jag äter inte ** jsut nu, men jag tar gärna en smörgås" eller liknande. "Tack för omtanken men jag har tagit med mig en sallad eftersom jag drar ned lite på kalorierna just nu - men på midsommar då ska jag be att få bjuda på kalas för då tillåter jag mig själv att äta gott igen" eller nåt liknande.

    Prata med henne i enrum, innan mors dag!

    Googla ribbling etikettblogg, hon är bra på just sånt här och har bra tips!

  • Päron1986
    Anonym skrev 2010-05-26 22:42:31 följande:
    Ska googla, tack för tipset! Ska försöka prata "vett" med henne igen. Grejen är att hon nyligen fått ta av sig sina vigselringar och ta en annan ring för hon sa hon hade för tjocka fingrar nu. Så jag vet att hon själv skulle vilja ner något kg, men att det är ett känligt ämne för henne. Å så ser hon mig lyckas nu igen (har gått ner gravidkilon tidigare) så jag vill inte göra det obekvämt för henne och få henne att känna sig misslyckad. Sen är hon inte stor heller för den delen, men jag vet att hon gärna hade gått ner ett kilo eller två...Men ska försöka säga till igen på ett snällt sätt.
    Bor ni nära? Tänkte ifall ni kunde promenera tillsammans eller så :)
  • Päron1986
    Anonym skrev 2010-05-26 22:54:12 följande:
    Ja, vi bor ca 5 km från varandra och träffas flera gånger i veckan. Jag gillar svärmor men hatar trugandet. Promenader är inte hennes grej men jag kan alltid fråga, så kan hon själv får välja.
    Det kanske skulle inspirera henne så att hon förstår "vikten av att avstå" från viss mat så so mdu har gjort :)
    Låter som om ni har en bra relation och att ni kommer lösa det här på ett fint sätt.

    Jag är impad över din viktnedgång, grattis!
    Berätta gärna mer, det är inspirerande :)
Svar på tråden Hur tackar man nej på ett fint sätt?