EGV billigar än AVA, varför?
Hej,
När jag jämför AVA och EGV i Riga så verkar det skilja mycket i pris, eller?
Någon som har erfarenhet av båda klinikerna och kan säga varför.
Lottis
Hej,
När jag jämför AVA och EGV i Riga så verkar det skilja mycket i pris, eller?
Någon som har erfarenhet av båda klinikerna och kan säga varför.
Lottis
queerkids: lycka till!! hoppas det inte är en cellklump utan en liten söt ärta ;)
Bette: detl åter ju sååå mysigt hoppas jag är där snart!
Lottis: Är det Sarmite du har som kontakt? Jag fick just ett jätte gulligt mail av henne där hon höll tummarna för mig. Alltid lika omtänksam o snäll.
Jag kan hålla med om att AVA ligger lite högt i pris nästan 2000 euro mer än EGV, jag tror dom är precis lika bra. Men för oss kostade det lite för mycket och med tanke på min sambos jobb så var vi tvungna att boka snabba flyg fram o tillbaka som oxå kostar en del. Hans resa blev mycket dyrare än min. Han åkte måndag fram o tillbaka o jag åkte onsdag till torsdag.
Jag har faktiskt inte hört så många skräckhistorier om olika kliniker. Jag gick på magkänsla snabb o trevlig kontakt och ett vettigt pris, kan kännas lite konstigt att vissa länder gör det så extremt billigt, varför då? varför skall det vara så skit billigt i vissa länder? det känns nästan oseriöst. Jag vill ju att donatorn även skall få vad hon förtjänar, hon ger trots allt ett barn till mig. Sedan ligger Lettland nära och att lettiska kvinnor inte är allt för olika mig. Jag blev faktiskt mycket överraskad över att de flesta var riktigt vackra , snyggare än jag trott ;) Man har ju så många olika tankar när man är där. Gick o kollade in varennda tjej o tänkte att det kanske är hon osv. Lycka till nu!
De allra flesta kliniker ligger runt 40000 ute i Europa.
Skulle tro kotnade ligger där någonstans.
Sedan finns det billigare,men då är det oftast inte
äd kliniker på "löpande band" sas.
Utankliniker som i huvudsak sysslar med vanliga IVF.
Det tjänar nog ingenting att dividera Bette.
Fl är et stort forum ch många nya sluter till varje månad.
Nu råkar jag ha lång erfarenhet avÄD förhållandevis ,och jag känner att jag gärna vill hjälpa andra.
Så jag kommer dåoch dåt uppmana folk att söka kliniker utanför de två vanligaste.
För de billiga jag besökt är minst lika bra som de dyra.
Jag hade själv uppskattat om någon talat omatt det finns andra alternativ.
Information och smutskastning är olika saker.
Att dela med sig av sina erfarenheter är inte smutskastning. Vi som varit med här en tid har läst samma saker som isisis, ruggiga historier där läkaren glömt ordinera och skriva ut progesteron eller satt in ägg trots att skribenten gått så lång tid på östrogen att det börjat komma spottings.
Att få ta del av sån info är superbra!
För egen del har jag besökt en annan AVA-klinik som är dyr. Men eftersom resultatet sover middag i vagnen här utanför är jag självklart nöjd med AVA.
Hmmm...forumet handlar om varför är AVA dyrare än EGV, trodde jag.
Bette: Det verkar som det är DU som smutkastar alla andra kliniker förutom AVA och inte isisisis. Jag har länge undrat...får du betald av AVA? Eller är det bara gratis reklam? Varför är du emot att man hör allas erfarenheter? Du har själv INTE varit någonannanstans, eller?...
Det finns många som har fått barn genom AVA i Riga men dem gör inte reklam på samma sätt som du. Och det finns många som varit på AVA och har misslyckat.
Jag är tacksamt att höra om flera alternativ och andras erfarenhet.
Uj vilken dålig stämning det var i den här tråden... måste väl finnas för och nackdelar med alla kliniker gissar jag? Personligen tycker jag att det är intressant att läsa om erfarenheter från både EGV och AVA då vi kikat på båda klinikerna. Här har jag ju förstått att mediciner ingår vid beh på AVA men inte på EGV? Kan nån förtydliga lite här vad det innebär rent exakt? När det gäller Trombyl och Prednisolon - får man det på AVA men inte EGV? Jag vet att jag kan få resten av medicinerna utskrivna i Sverige om det blir aktuellt så jag behöver veta vad som gör det värt att betala mer för AVA isf. Undrar även lite över är hur länge de odlar embryon på EGV resp AVA - gör de blastocystodlingar (femdagars)? Assisted hatching? Vi har kikat på båda klinikerna och om det blir aktuellt med beh till hösten så vill man ju välja ett ställe med kort väntetid och bra behprogram.
Isisisis - har även kikat på Tjeckien och Polen då de ju verkar prisvärda och klinikerna där har lång erfarenhet. Hur ser det ut med väntetiderna där? Förstod att de var långa till Invicta, likadant till Reprofit? Har du koll även på Tjeckien? Du får gärna inboxa eller skriva några rader här i tråden om du vill