EGV billigar än AVA, varför?
Hej,
När jag jämför AVA och EGV i Riga så verkar det skilja mycket i pris, eller?
Någon som har erfarenhet av båda klinikerna och kan säga varför.
Lottis
Hej,
När jag jämför AVA och EGV i Riga så verkar det skilja mycket i pris, eller?
Någon som har erfarenhet av båda klinikerna och kan säga varför.
Lottis
Svarar här istället.
Reprofit har nog längst väntetid.Tyvärr.
De har väldigt många kunder.Många från USA väljer just Reprofit.
Superbra kontakt,man kan nästan chatta med DR Stephan.Känns väldigt bra.
Kliniken är också super.
Men det finns andra kliniker i Tjeckien.Flera stycken.
I Polen som har mycket goda resultat vet jag bara Invicta och Invied.
De kräver förbesök,men är ändå såpass billiga och duktiga att det kan vara värt det.
SEdan finns Estland,Slovakien och Grekland som har bra kliniker.
Life clinic i Athen jobbar efter Alan Beers studier och har immunologiska tester.
Invimed sk det stå.Har glapp i tangentbordet.
I Tjeckien är det inte Prag som gäller utan Brno eller Ostrava.
isisisis - tack för infon. Ja har förståt att det inte är Prag som gäller i Tjeckien. Min man har varit mycket i det landet så det känns som ett naturligt altiernativ gör oss, synd på väntetiden till Reprofit. Har du annat bra tips rörande Tjeckien? Vet du hur det är med blodna grön eller blåögda donatorer i de här länderna? Grekland känns ju kanske lite svårt men jag har kanske bara fördomar?
ett tips är att maila till reprocentralen som har en lista med massor med kliniker i värden.
På EGV kan du villsågärna köpa en del medicin, jag köpte 2 paket met progesteron år Inkan när jag var där i torsdags, kostade 5 lattiska pengar ca 75 kr. Tror man kan köpa annat oxå för jag fick mail om det innan jag åkte att jag kunnde köpa om jag ej hade men jag är inte säker på zoladex sprutan. Men min gyn skrev ut allt till mig o jag har ju högkostnadsskydd så max är ju 1800 kr på ett år. Min sambo lämnade spermier måndag o jag gjorde ET torsdag , tyckte dom sa 3 dagar men det är ju nästan 4 dagar. Icsi gjordes men AHA glömde jag fråga om :)
Jag funderade på PGD som du Sodkt men då min sambointehar några genetiska sjukdommar i släkten så riskerar man att ägget inte klarar ett pgd, alltså mindre chans att lyckas så därför valde jag bort det trots att jag ABSOLUT vill ha en tjej,men jag försöker värkligen at tänka om där och inse att en kliie oxå vore kul. (min man har en son)
Jag har bara erfarenhet av EGV så det är ju klart jag pratar gott om det.
Lycka till alla i val av klinik, som sagt gå på magkänslan o lägg ihop erfarenhet, vad andra har för erfaren het och pris så blir det säkert bra. kram på er
Vad är hatching och PGD?
Kram Lottis
Hatching är när man skrapar lite på äggets yta för att få det att fästa i livmodern bättre.
Men man kan skada äggcellerna,så det är inte alltid bra.
Det ska till att det är en klinik som är riktigt duktiga som gör det.Alla gör det inte.
PGD är när man väljer ut genetiskt bra ägg.
Man kollar dem in i minsta dna.
Gör man pgd ser man genetiska defekter och kromosomfel och kan välja bort dessa ägg.
Men det går åt många ägg för att få ut perfekta ägg.För övrigt det enda tillförlitliga sättet att veta om man har bra eller dålig äggkvalitet.
Vill ej diskutera mer, jag är inte på något sätt ovän med någon. Men jag anser att man inte smutskastar en klinik. Diskuterar inte det här mer.
Självklart får jag inte betalt av AVA, tycker bara att det är en bra klinik.
Bette