• ShadowPriest

vilket datum kommer skatteåterbäringen?

vet ni vilket datum (eller tro) pengarna från skatteåterbäringen kommer?

• Svar på tråden vilket datum kommer skatteåterbäringen?
  • Enniie

Det står på skatteverkets hemsida, men om jag inte minns fel så är det mellan den 8-11 juni för dem som deklarerade innan maj eller vad det nu va...

• Enniie

Skattepengarna betalas ut 8‑11 juni 2010.   

Du som är löntagare eller pensionär kan få tillbaka pengar på skatten redan före midsommar. Då måste dock följande grundkrav vara uppfyllda:

Du ska ha deklarerat via Internet, telefon eller sms senast den 3 maj 2010. Du ska ha anmält ditt bankkonto för skatteåterbetalning senast den 3 maj 2010. Du ska få pengar tillbaka enligt ditt slutskattebesked som skickas ut i juni.

Företagare m.fl. kan inte få skattepengarna före midsommar

Taget från Skatteverkets hemsida.

• Gemini31
    caroline 32 skrev 2010-05-27 18:43:13 följande:
    Jag fick mina igår
    Har de redan börjat betala ut dem?
  • ShadowPriest
    Jag fick mina igår
    va fick du dina pengar igår??
  • ShadowPriest
    Jag fick mina igår
    inte var det väl skattepengarna du fick? måste väl ha blandat ihop det med någon annat som betalades in på ditt konto?
  • ShadowPriest

får man något svar på sin fråga till caroline 32?

• Gemini31
    ShadowPriest skrev 2010-05-27 19:02:30 följande:
    inte var det väl skattepengarna du fick? måste väl ha blandat ihop det med någon annat som betalades in på ditt konto?
    Det kan inte vara det hon fick för det står ju 8-11 juni på skatteverkets hemsida!
  • ShadowPriest
    Gemini31 skrev 2010-05-27 19:58:20 följande:
    Det kan inte vara det hon fick för det står ju 8-11 juni på skatteverkets hemsida!
    javisst, hon måste blandat ihop det med någon annan. för ingen annan i sverige verkar ju ha fått skattepengarna redan. står det på hemsidan att det är v.23 så är det ju v 23.
Svar på tråden vilket datum kommer skatteåterbäringen?