• ShadowPriest

vilket datum kommer skatteåterbäringen?

vet ni vilket datum (eller tro) pengarna från skatteåterbäringen kommer?

• Svar på tråden vilket datum kommer skatteåterbäringen?
  • annakohler

8-11juni har jag hört
    förra året fick jag dem den 6juni första dagen som dem började betala ut....och jag som är student får ju inga pengar ifrån csn i juni sen fick vi mindre pengar i maj än tidigare månad...så därför är det inte konstigt vi är många som frågar

• idiblon yes
    Mammis73 skrev 2010-06-04 08:30:28 följande:
    Fast hur man annars ska göra bör ju ha planerats tidigare i mitt tycke då man vet hela året att man inte får fullt studiemedel denna månaden ..... 
    Vi la i alla fall upp budget med inkomster o utgifter för hela året o då visste man ju flera månader i förväg att det inte kommer in fullt med inkomst denna månad.

Tyvärr vet man ju inte om dom kommer nu eller inte fören dom finns på kontot .
    Hoppas ni som behöver dessa pengar verkligen får dom i veckan ... 
    Ja, jag har garderat mig genom att söka sommarkurs så jag får mer CSN i sinom tid ändå, när den kursen har börjat får jag ju mer dessutom. Men det känns ändå tråkigt att behöva göra så. Behöver jag kursen och de poängen? Nej, verkligen inte. Skattepengarna kommer likväl tidigare än dessa CSN-pengar, förutsatt att de kommer alls.

Jag har vetat det hela tiden. Men so?
    Vilar vid denna källa...
  • Mammis73

Jag vet hur csn funkar då min sambo har studerat förra året, men det krävs ju lite planering för man vet ju att man inte har csn i juni o inte får fullt i maj....redan när man blir beviljad csn när man börjar studera.

Men det klart att det alltid e roligt med extra pengar , det tycker jag oxå , helst när det rör sig om ganska stora summor som skatten ofta är ... 

• idiblon yes
    Mammis73 skrev 2010-06-04 08:35:28 följande:
    Jag vet hur csn funkar då min sambo har studerat förra året, men det krävs ju lite planering för man vet ju att man inte har csn i juni o inte får fullt i maj....redan när man blir beviljad csn när man börjar studera.

Men det klart att det alltid e roligt med extra pengar , det tycker jag oxå , helst när det rör sig om ganska stora summor som skatten ofta är ... 
    Amen vafan. Jag har vetat de senaste 4 åren att det kommer mindre pengar i slutet av maj. OCH?

Det är ju inte så att man kommer att dö om sedan skattepengarna inte kommer när man vill. Men man kan likförbannat ÖNSKA att de gör det, för att det vore skönt.
    Vilar vid denna källa...
  • rednose
    Mammis73 skrev 2010-06-04 08:20:05 följande:
    Jag har oxå svårt att fatta varför folk vill vete exakt när dom kommer , det är ju knappast något som är inräknat i denna månadsbudget då man aldrig kan vara säker på att inte bli granskad o får dom senare . 
    Själv ska vi sätta in våra på sparkonto så det kvittar när dom kommer då vi i alla fall inte behöver dom ... 
    Många verkar ju ha räknat med dessa pengar på denna månads inkomst vilket jag tycker att e ganska illa i ekonomisk synvinkel ... 
    nja... har man en revisor som deklarerat kan man vara ganska säker på sin sak.
  • annakohler

på grund av att vi inte kommer klara oss så ska jag söka socialbidrag för juni och juli

• rednose
    Mammis73 skrev 2010-06-04 08:26:05 följande:
    Oavsett om du gjort det som krävs för att få dom nästa vecka så kan dom plocka ut just dig för granskning o då får man dom inte fören i aug , detta kan drabba vem som helst då dom tar stickprover o granskar .

Ja jag förstår om man är student då jag har haft en student i familjen oxå men det går ju inte att räkna med dom pengarna att dom verkligen kommer nästa vecka om en granskning skulle ske.

Men jag har full förståelse för dom med liten inkomst att dom är efterlängade dessa extra pengar .  
    hahaha, till skillnad från höginkomsttagare som du själv som ser dem som en fis i rymden.
  • Mammis73

Gud vilken dagisnivå det blev .

• idiblon yes
    annakohler skrev 2010-06-04 08:39:03 följande:
    på grund av att vi inte kommer klara oss så ska jag söka socialbidrag för juni och juli
    Varför kommer ni inte klara er?
    Mammis73 skrev 2010-06-04 08:40:55 följande:
    Gud vilken dagisnivå det blev .
    Ja, det blir så ibland när någon leker präktig dagisfröken, serrö.
    Vilar vid denna källa...
  • rednose
    idiblon yes skrev 2010-06-04 08:42:43 följande:
    Ja, det blir så ibland när någon leker präktig dagisfröken, serrö.
    I love it! 
Svar på tråden vilket datum kommer skatteåterbäringen?