• Anonym (ont)

Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?

Har haft förjävlig kramp/magknip längst ner i magen o till vänster sen igår kväll och var till vc idag. Min sänka va lite hög så fick antibiotika och läkaren misstänker inflamation i tarmfickor. Det är helt olidligt det här....någon annan som haft samma? Jag har bara ätit flytande idag och är helt slut i kroppen. Vad gjorde ni åt det?

• Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?
  • Anonym (ont)

puffar lite...någon som vet hur vanligt det är att tarmfickorna spricker? Jag är verkligen livrädd att detta ska inträffa på mig nu när jag förmodligen har dessa fickor. Visst är jag mycket bättre nu än i torsdags. Är endast lite öm om jag trycker på vissa punkter på magen...men lär ju få inflammationen fler gånger och tänk om den spricker och jag dör! Får ångest...

• Anonym (jag med)

Jag tror du kan släppa det att dom spricker för jag tror att man måste gå med denna värk msan får vid en inflamation länge. Jag skulle tro att det kommer bli för dig som mig smärta + feber  åka in.

kram

• Anonym (ont)

Tack för du svarade. Jag mår bra nu och har bara två dagar kvar av antibiotika kuren, jag tryckte lite lätt på magen och är lite öm på en punkt fortfarande men har inte ont i magen eller så. Är lite rädd att kuren inte hjälpt men man kanske kan va lite öm ändå?

Ja jag är lite hypokondrisk så det är lite jobbigt för mig. Sorry att jag ältar kanske.

• Anonym (jag med)

Jag vet hur det är är själv likadan, men va lite observant förefter en infektion i tarmen så kan man bli tillfälligt laktoskänslig jag har blivit det dom har kollat jag har inte allergi men min tarm reagerar om jag äter för mycket laktos,

• Anonym (ont)

Där ser man, jag äter inte så mycket laktos tror jag inte och äter verum hälsofil för att få i mig de nyttiga bakterierna som försvinner med antibiotikan.
    Var lös i magen innan men nu är jag stenhård istället och massa fibrer vågar man ju inte äta just nu. Äter en annan medicin vid behov som kan ge hård mage :/

• Anonym (ont)

Blir galen. Känner mig öm nu igen som om det är på väg tillbaka. Avslutar antibiotika behanlingen imorgon men den kanske inte tagit ordentligt. När jag googlar verkar det som man brukar ge två antibiotikor på en gång och jag fick endast en och det är doxyferm som inte ens stod med bland de jag läste. Att det ska börja krångla nu med magen när jag äntligen fått jobb

• Anonym (jag med)
    Anonym (ont) skrev 2010-06-01 23:07:29 följande:
    Blir galen. Känner mig öm nu igen som om det är på väg tillbaka. Avslutar antibiotika behanlingen imorgon men den kanske inte tagit ordentligt. När jag googlar verkar det som man brukar ge två antibiotikor på en gång och jag fick endast en och det är doxyferm som inte ens stod med bland de jag läste. Att det ska börja krångla nu med magen när jag äntligen fått jobb
    OK jag har fått 2 sorter varenda gång flagyl o ciprofoxasin eller vad det heter.
    Hm man kan känna si öm ett tag
  • Anonym (ont)

Ja det var de sorter jag läste de använder mest. Alltså jag är väldigt öm över blygdbenet och sen precis över om jag trycker. Jag har inte ont när jag bara "är" och har ingen feber och är pigg annars, så jag antar det bara är att vänta ut tills det läker själv. Om det kommit tillbaka borde det blivit värre sen igår tycker man.  Så länge man inte har någon feber borde det väll inte vara någon fara hoppas jag....jag är mest rädd för att tarmen ska spricka.
    Jag är skithypokondrisk som du hör....förlåt

• Anonym (ont)

Det kom tillbaks på mig ,eller rättaresagt det gick aldrig om för jag fick såklart fel antibiotika från början. Fattar verkligen inte varför läkaren skrev ut doxyferm som inte ens verkar verka i tarmen. Hade han gjort rätt från början hade jag blivit bra på en gång och sluppit läggas in på sjukhuset. Dock är det väll bra på ett sätt då jag fick en ordentligt koll och röntgades med CT där de såg att det var en tarmficka med var som gjorde ont. Så nu vet jag att det verkligen är tarmficka och nu fick jag rätt antibiotika två sorter.
    Varför jag las in på sjukhus var väll egentligen inte för jag var så illa däran för jag hade ingen feber och crp låg på 30 vilket ju är rätt lågt men de ville väll kolla ordentligt + att jag fick dropp en dag.

• Anonym (har jag detta?)

Tror ni att jag kan ha det här?
    När jag var kanske 8-12 så hade jag någon/några gånger i månaden så ont nere till vänster i magen så jag inte kunde räta på mig och bara låg ihopkrupen och grät i 1-2 dagar.
    Läkarna klämde mig lite på magen och sa att de inte kände något fel och att jag måste simulera.
    Jag hade ont när man tryckte på det stället upp till mitten av tonåren.
    Vaknade på natten för några månader sedan av samma magont (som jag inte haft på tio år) och kunde inte resa på mig och bara låg och jämrade mig tills jag lyckades somna om.
    Hade ont när man tryckte där nere till vänster i kanske en vecka efteråt.
    Jag gick till vårdcentralen och läkaren tryckte på magen och det gjorde jätteont och han sa att han hade inte en aning om vad det kunde vara och skickade hem mig. Han sa att det inte kunde vara divertikulit för det är en ålderdomssjukdom och jag är i yngre tjugoårsåldern.
    Alltså det gör djävulskt ont, om förlossningsvärkar är 10 på en smärtskala är det här magontet en sjua.
    Tycker ni det låter som divertikulit ändå?
    Jag har inte haft feber när det blivit så.

Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?