• Anonym (ont)

Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?

Har haft förjävlig kramp/magknip längst ner i magen o till vänster sen igår kväll och var till vc idag. Min sänka va lite hög så fick antibiotika och läkaren misstänker inflamation i tarmfickor. Det är helt olidligt det här....någon annan som haft samma? Jag har bara ätit flytande idag och är helt slut i kroppen. Vad gjorde ni åt det?

• Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?
  • Anonym (ont)

Haha ja du, jag dricker proviva mellan varven för att få i mig bakterier, de sa det på sjukhuset och jag trodde nämligen inte jag kunde dricka det som glutenintolerant men det går tydligen bra för det är så lite att det räknas som glutenfritt.

Nej nu oroar jag mig inte särskillt mycket faktiskt, jag är mest glad att jag vet vad det är nu! Finns ju värre saker här i världen.... Solig

tack för allt stöd här i tråden, det har gjort susen!

• Anonym (jag med)
    Anonym (ont) skrev 2010-06-09 16:23:47 följande:
    Haha ja du, jag dricker proviva mellan varven för att få i mig bakterier, de sa det på sjukhuset och jag trodde nämligen inte jag kunde dricka det som glutenintolerant men det går tydligen bra för det är så lite att det räknas som glutenfritt.

Nej nu oroar jag mig inte särskillt mycket faktiskt, jag är mest glad att jag vet vad det är nu! Finns ju värre saker här i världen.... Solig

tack för allt stöd här i tråden, det har gjort susen!

FL är bra både på gott o ont hihi!
    Alltid bra när man kan dela erfarenheter!

Ja visst finns det värre saker kram

• Hejpådig

inolaxol äter min sambo, små pellets man blandar ut med vatten o det gör susen. skriv sut tillsammans med antibiotikan.

• Anonym (ont)

Hejpådig: Är det något han äter dagligen hela tiden eller bara när han blir sjuk?

• Hejpådig
    Anonym (ont) skrev 2010-06-09 20:16:07 följande:
    Hejpådig: Är det något han äter dagligen hela tiden eller bara när han blir sjuk?
    det är ju en receptbelagd medicin, men äter det när han känner att det är på g eller när han varit sjuk i tarmarna.....för att förebygga samt snabba på tillfrisknandet. man kan nog äta varje dag med men man ska nog fråga en läkare...osäker där, men vi har det alltid hemma iaf. storpack =)
  • Anonym (ont)

Hejpådig: Ok då förstår jag

• Anonym (ont)

En fråga till om någon vet, är det bra att använda laktulos om man känner man är hård i magen? Jag är inte det nu, snarare tvärtom eftersom jag går på penicillin men jag tänker sedan, har ju en förmåga att bli hård ibland. Vill ju försöka slippa bli det nu när jag är medveten om tarmfickorna.

• Veronica83
    Anonym (ont) skrev 2010-06-12 17:04:43 följande:
    En fråga till om någon vet, är det bra att använda laktulos om man känner man är hård i magen? Jag är inte det nu, snarare tvärtom eftersom jag går på penicillin men jag tänker sedan, har ju en förmåga att bli hård ibland. Vill ju försöka slippa bli det nu när jag är medveten om tarmfickorna.
    Laktulos är jätte bra och snällt för magen. Det hjälper kroppen att binda mer vatten till avföringen så den inte ska bli hård.
  • Anonym (ont)

Vad bra. Då ska jag köpa hem en flaska att ha utifall att. Tack och trevlig helg

• Anonym (Divertikulitsucks)

Jag är 50 år nu och har haft problem med divertikulit många ggr Sedan 5 år tillbaka. I början hade jag 3 utbrott på 6 månader. När jag sökt har jag aldrig haft en crp under 140. Ser att vissa blir inlagda med dropp trots att de inte har hög crp. För 2 år sedan sökte jag akut. Kunde knappt gå och kände att de var värre än de andra gångern. Var otroligt påverkad. Hade en crp på 340. De ordnar en röntgen och jag ska dricka den där kontrastvätska. När sen kontrastvätskan ska ut ( ni som vet, vet) höll jag på att tuppa av på toaletten. När sen läkaren kommer för att berätta att röntgen visar en ilsken inflammation men vi har inga platser på sjukhuset så du får åka hem med antibiotika och tarmvila . Då ville jag nästan slå honom. men inget att göra. Fick även med mig en flaska morfin hem. Väl hemma ( trodde jag skulle dö) får jag i mig morfinet som hinner få mig smärtfri innan kräkningarna kommer. ( blir Illamående av morfin tydligen) Jag mådde så sjukt dåligt i flera dagar. Lovade mig själv att aldrig få det så igen. Så inga trådiga livsmedel, inget med skal ( värst är majs, vindruvor popcorn) nötter. Och så fort jag märker att det gör ont går jag på flytande kost. Ta hand om er. Divertikulit sucks!!!

Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?