• Giraff

    Hur signalerar din bebis för kiss/bajs?

    Jag tycker också att det är svårt att se signalerna alltid, så vi kör hundvalps-metoden istället. Dvs, vi sätter pojken på toaletten efter att han har ätit, sovit och lekt.  


    Det funkar bra, bajsar gör han bara på toaletten och kisset kommer oftare och oftare också på toan! 
    Han är 7 1/2 månad, och vi började för ungefär en månad sen. 
  • Giraff
    Anonyhm skrev 2010-06-28 19:30:14 följande:
    Kära ni. Jag har hört om och läst om denna metoden men inte haft möjlighet att prova. Min son är snart 8 månader. Tips och råd tack? Jag märker INGENTING på min son när han bajsar eller kissar. Inte säger han något heller. 
    Vi sätter sonen på toaletten direkt efter att han har vaknat och efter varje gång han ätit. Och några gånger där emellan om vi tror att det behövs. Det funkar jättebra, det är ytterst sällan han har bajsat i blöjan de senaste månaderna. Kisset är vi lite sämre med, men det går bättre och bättre! Vi har till och med haft några helt torra nätter nu.  

    Jag vet inte om vi är dåliga på att tolka signalerna, eller om sonen är väldigt diskret i sitt signalerande, men vi tajmar faktiskt sällan in utifrån just signaler, utan vi har kört på rutiner istället. Och det har ju gått bra ändå! Även när vi varit bortresta! Han har till och med kissat på en minitoalett inne i en liten motorbåt, då var vi sjukt stolta. 

    Så jag skulle råda dig att börja med rutin-pottande. Eller toalett! 

     
Svar på tråden Hur signalerar din bebis för kiss/bajs?