Inlägg från: Minna07 |Visa alla inlägg
  • Minna07

    Min 3,5-åring har problem med kompisar på förskolan. Får inte vara med!

    Det du skriver TS är exakt så jag hade det på dagis då jag var 3,5 år. Två tjejer som gaddade ihop sig, stötte ut mig, skrek på mig, sa elaka saker och redan vid 5 års ålder började den riktiga psykiska mobbningen. De gav sig aldrig och först när jag var 12 år blev jag av dem.

    Tack vare min egen erfarenhet vet jag med säkerhet VAD man ska göra om ens barn hamnar i den situationen. Man byter förskola/skola - för INGET annat kommer hjälpa. Din dotters självförtroende är redan skadat, hon sig sig själv som lägre stående än de andra barnen på dagiset och även om situationen "bättrar" sig så kommer ärren sitta kvar.

    Hon behöver få en nystart med nya barn och i en ny miljö. Om du vill ha en dotter med starkt självförtroende, en god självkänsla och framförallt en lycklig dotter så ger du henne en ny chans.

  • Minna07
    Christina.tottarp@telia.com skrev 2010-08-15 23:28:13 följande:
    Vad jag önskar att jag läst detta tidigare, varit med om liknande och tyvärr hjälpte inte mitt barns förskola oss, kände mig helt hjälplös, gick så långt att min dotter gick från förtvivlad och ledsen till att vara likgiltig, 
    Precis så går det till. Jag var förtvivlad, kom hem och grät i princip varje dag, "de är dumma mamma..", men när ingen vuxen gjorde något och det pågått under en längre tid så blir man likgiltig - för att orka med varje dag.

    När man är 3,5 år har man inte mycket att jämföra med, det jobbiga på dagis blir vardag och helt normalt... man vet att de andra barnen hellre leker med andra, man vet att det är OK att säga dumma saker till just mig... för på mig är det fel, så är det ju bara. Ingenting är att göra nått åt...
     
Svar på tråden Min 3,5-åring har problem med kompisar på förskolan. Får inte vara med!