Inlägg från: Palomis |Visa alla inlägg
  • Palomis

    Småbarnsföräldrar i Halmstad, del 17

    Akrobaten: vi trivs bra i vårt hus i Holm , skojade lite med Milson om att vi borde bli grannar .

  • Palomis

    Lite skoj och lite allvar kanske, söndrums havssida är ju aldrig fel!

  • Palomis

    Är det någon som vill följa med till stranden på lördag? Jag är själv med barnen och känner att jag måste hitta på något. Det ska bli fint väder på lördag som det ser ut nu.

  • Palomis

    Mina barn var helt anti stranden i helgen så vi blev hemma istället, men det gick bra det med.

  • Palomis

    Vår midsommar var bra men blåsig som sagt. Vi satt i ett stort tält men det var ju kallt som... Lite bättre på em blev det ju.

    Ingen semester här heller, men jag är ledig i morgon då jag ska lämna barnen hos mormor och morfar i Sthlm en vecka. Sen ska vi passa på att ta sovmorgon, äta ute, gå på bio, och allt annat vi säkert inte kommer att hinna med på en vecka .

    Och sen har ju det där "lite skoj lite allvar" ang att flytta blivit verklighet. Vi har sålt vårt hus och håller på att leta nytt. Känns både bra och lite jobbigt. Mest jobbigt för barnens skull. Men det blir nog bra.

    Kram på er!

  • Palomis

    Härligt med turkietsemester!

    Vi ska lämna vårt hus senast den 1 december, så ingen panik ännu . Är det förresten någon som hört någonting, positivt eller negativt, om Ekbackens montessoriförskola på sandslättsvägen? Vi vill gärna gå på jutarum men det verkar ganska fullt där, så vi får kolla lite på privata alternativ också, bl.a. Ekbacken. Vill gärna veta om ni hört något om dem!

  • Palomis

    Nån som vet något om förskolan äpplet i stenhuggeriet? Vi har blivit erbjudna plats på båda dessa förskolor men vet inget om någon av dem .

  • Palomis

    Äpplet ligger granne med lillteknis. Det är helt ok tider på båda vi har kollat på, typ 7.30-17 och det funkar för oss.

    Och nu är det klart, vi har köpt ett hus! Och ja, det blev Söndrum Havssidan. Så nu blir det flytt i höst.

  • Palomis

    Mrs nash: har mailat dig på facebook.
    Milson: hoppas det går bra på jobbet!

    Det lutar åt dagiset på sandslättsvägen, vi vill verkligen inte byta nu i augusti, och de verkade ok med att vi börjar i januari. Sen är det ju närmare också, och åt rätt håll om man ska cykla vidare till stan. Äpplet har ju mysig gård och egen kokerska och frukost, vilket sandslättsvägen inte har, men jag har ändå bara hört pos om dem. Vi ska dit på besök nästa vecka så jag hoppas det känns bra då också. Är mest glad att vi fått plats överhuvudtaget eftersom vi hört att det skulle vara svårt, hade nog lite tur.

    Kram på er!

  • Palomis

    Sidney: grattis igen! Jag tror att jag kan komma den 17:e, hör du inget annat så dyker jag upp, kul!

    Milson: ser verkligen fram emot flytten, två månader kvar nu... Ska börja packa så
    Smått så inte allt blir på en gång. Typ böcker och sånt klarar man sig ju utan i två månader. Känns skönt att tjejerna känner någon när vi flyttar dit, som sagt är det ju inte så långt att gå till er. Vi ska göra ett nytt besök på dagiset snart och skriva på alla papper och sånt så är det helt klart med dagisplatsen sen.

    Då hoppas jag att vi ses hos Sydney på onsdag!

  • Palomis

    Sydney: jag kommer, ska bli trevligt! Är Ebba hemma? Skulle det vara ok att ta med barnen i så fall?

  • Palomis

    Tack för igår Sydney! Kul att ses igen, nästa gång får vi se till att tjejerna får träffas också.

    Här har jag också börjat jobba första veckan, har allvarliga problem att acceptera att semestern är slut men det går nog över. Nästa vecka ska tydligen bli riktigt fin, så det får bli tidig hemgång några dagar då tänkte jag.

  • Palomis

    Hej alla!
    Bra sprunget Milson! Och vad duktiga ni är med renovering. Vi får huset 14 okt och flyttar in 22, så nu börjar det närma sig äntligen!

    Grattis till huset Sydney! Blev det det där som ni skulle titta på när vi sågs senast? Lycka till med husförsäljningen också. För att inte tala om bebisen som börjar närma sig, spännande!

    Jag är gärna med och träffas nån onsdag, den 28 hade funkat för oss, men gärna på em då om det går.

  • Palomis

    Jo, det blir 22 okt. Från början var det prat om dec, men nu ska vi lämna vårt gamla 1 nov, och så ville städarna få tillgång till det några dar innan. Så helt plötsligt är det bara en månad kvar :-O.

    Om vi inte kan ses nån annanstans så är ni välkomna hem till mig den 28, om ni står ut med flyttröran . Eller finns det nåt smart ställe på stan man kan ses? Kommer inte på nåt just nu...

Svar på tråden Småbarnsföräldrar i Halmstad, del 17