Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Jag vill också va med! Om jag får?  Jag är 31, bor i vasastan och jag och maken väntar första knodden. Fick ma i höstas. På senate vulet levde den där inne och röde på sig iaf så vi håller hoppet uppe. Ska på nupp på torsdag på mama mia så det är då vi får veta mer... Är i v 10+6 enligt äl. 10+2 enligt vul.

• Bjornis
    cotton skrev 2010-06-04 15:35:49 följande:

Ska ska förreten på inskrivning den 24 juni på MVC kungshöjd. Supertrevlig BM! .-)

Och jag ska på ultraljud på Carlanderska den 23 juni... blir en stressig vecka!

Å så du går också i kungshöjd. Ska dit 17 juni jag. Pratade med en himla trevlig bm när jag ringde. Känns bra.
  • Bjornis

Nu har jag läst lite till i tråden. Läst att det redan fixats vagn å allt!  Vi sneglar på en Urban Jungle vi. Eller en Mutzy. Har kompisar som har alla typer av vagnar så har provkört flertalet. Hehe. Buggan är ju söt också. Ett par kompisar har vänner i USA som köpte deras bugga där och postade över den. OK dyr frakt men det blev totalt 6500:- ist för nästan det dubbla hemma. Men jag har ingen som kan posta en vagn till mig. Fast vi ska åka till Vietnam om 2 veckor. Kanske kan köpa barnvagn där?? DET var en ny intressant tanke... Hmmm...

Ska sluta spamma tråden nu och umgås med min man.

• Bjornis

Tack för välkomnandet!

*hämtar almanackan* Har fått nån som heter Karin som bm. Snappade aldrig upp efternamnet. Nån som går hos en Karin?   Jag ringde MVC för en vecka sen i v 10 för jag vågade inte innan för sist hade jag hunnit skriva in mig, boka RUL och nupp å allt och sen fick jag ma... Så varit lite fegare denna gång även om min magkänsla hela tiden varit bra än så länge med denna graven.

• Bjornis
    Messina skrev 2010-06-07 01:33:42 följande:
    lämnar tråden..mf idag..
    *kramar om* 
  • Bjornis

Jag har inga direkta symptom men som du skriver cotton - törstig. O ja. Jag är inte mer kissnödig än vanligt med törstig. Har kompisar som också haft det under graviditeten. Jag dricker gärna apelsinsaft med is och med sugrör! Haha. Om man nu kan "crava" sånt. Var en cola light-drickare av rang förut men var inte sugen på det alls förut och nu tycker ajg det kan vara halgott ibland men nä. Lagt ner det helt typ. Vatten och apelsinsaft är min grej nu. Lite värk i magen, speciellt när jag ligger och ska sova och jag rör mig då drar det nåt så fasligt i magen.

Å, jag är i Vietnam den 29:e. Va synd men hoppas på fler bra tillfällen för fika!

På torsdag är det ul igen då. Börjar bli nervös igen. Varje gång samma visa. Så jobbigt att det är kl 11. Då har jag hela morgonen på mig att noja.

• Bjornis
    Kiia: Om allt ser bra ut imorn så skulle jag berättat! Härligt att få dela med sig till slut eller?

Om inte vi skulle resa bort om en vecka så skulle vi berättat det efter ul:et på torsdag om det ser bra ut. Nu tänkte vi göra en kul grej av det och maila hem och säga att vi fått med oss en fripassagerare på resan. Det är planen iaf... Kanske att mina bröder får veta i helgen då vi ska kånka upp till Sundsvall och fira brors 40-årsdag.
  • Bjornis
    Proppen1982 skrev 2010-06-08 21:22:19 följande:
    Tack, grattis till dig me:)
    Vi bor på Landalagången. Jag är i v.11 och mår faktiskt väldigt bra, har lite känningar i tjejmagen och i ryggslutet ibland men inget farligt, kissar lite oftare och jag är extremt trött. Men mår inte illa å det är jag glad för. Hur är det med dig, vilken vecka är du i och hur mår du?
    På fredag skall vi på inskrivning på MVC Kungshöjd, skulle egentligen varit där i torsdags men vi åkte till Spanien så fick byta datum. Kul med en göteborgs grupp tycker jag:)
    O, ska du också gå på kungshöjd. Vem ska du till? Jag skulle till nån Karin. Nästa fredag. Är i v 13 då...  
    Du bor ju nära mig. Jag bor vid schillerska.
  • Bjornis

Jo det här med bastu och bubbelpool har jag också läst men att det är runt v 6-8 som är mest kritiska gällande värmen. Läst att man ska undvika att bada varma bad precis då men har förstått att om man är längre gången är det OK... Men man kan ju alltid kolla.

• Bjornis

Min man följer inte heller med på inskrivningen för han är bortrest med jobbet men vi var ju på inskrivning med ma:t ihop och det var otroligt ospännande. Haha. Iaf i majorna.

Ja, nä jag hoppas det är OK att vistas i solen och i varmt vatten jag med. Vi åker ju till Vietnam nästa fredag och där kommer det inte va 20 grader direkt. Hehe. Hoppas snarare på 35! 
    Jag tar också allt med en nypa salt men just det med runt v 6-8 är det enda jag hört. Har bara hört att det kan vara bra att bada varmt och gött senare för ryggen osv.

Jag är fortf trött också även om jag TYCKER att det blivit lite mindre. Det värsta är att jag alltid varit mer trött än medelbefolkningen så nu vet jag inte om jag alltid varit så här trött eller om det är nåt gravidsymptom!? Så är det nästan med alla symptom jag har. När man gått med dem i snart 3 månader då börjar man fundera: "brukar jag må lite illa runt 10 varje dag i vanliga fall också?" eller "har jag alltid varit så här sugen på isvatten men bara inte fattat?". Haha. Allt blir bara en sörja.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?