Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

Asch. Jag kan inte heller komma på fikan då jag ju alltid har mina långa arbetsdagar på tisdagar. Slutar alltid 20...

Lillebäck: Ja, det var lågt blodsocker. Jag hade 3,8 en gång när jag inte ätit nåt sen kvällen innan och det var lågt. Aldrig hört om nån som haft så lågt faktiskt. Haha. Och vilken konstig grej att sjukvårdsupplysning sa så?? Helskumt ju. Men det känns ju som att det måste va bra i f.h. till att ha högt bs!

• Bjornis
    Kiaa skrev 2010-09-16 14:10:15 följande:
    Gravidförsäkringar: Har ni teckant nån gravidförsäkring? Gratisförsäkring eller en sånn som kostar? Genom vilket bolag?
    Sitter och tittar runt lite nu och funderar på att teckna Folksams utökade gravidförsäkring, men samtidigt tycker jag egentligen inte det skiljer så jättemycket på den som är gratis och den som kostar tusenlappen?

Hur resonerar ni andra?
    Jag sitter här med ett papper från trygg hansa för jag anmälde mig till deras försäkring men har inte betalt den än. Vet inte hur jag ska göra. 1050:- kostar den gäller till knodden är 6 mån och från v 26. Jag tycker dock inte den täcker så mkt. Suck. Så jag var inte nån bra person att säga nåt eg men kan ju iaf säga att jag är i samma tankar. Hehe.
  • Bjornis
    Annnika skrev 2010-09-16 14:46:43 följande:
    Jag tycker du ska satsa på trygghansa :) de är ledande inom barnförsäkringar.. Jag tog gratisförsäkringen och den gäller hela graviditeten och fram till barnet är 6 månader.. sedan börjar man betala. :)
    Men, det borde ju va samma som jag tagit? Hmmm... Måste läsa mera? Men de vill att jag betalar nu?!
  • Bjornis

Ah, okej. Nu fick jag lite mera koll. Ska nog ändå betala in de där 1050. När man ser det uppspecat så ser det ju ut att va värt det...

• Bjornis

Lillebäck: Grattis!! Vilken sötnos!

Vilken vecka är du i idag? Vi ska göra köns ul i 3D på emma kliniken  nästa onsdag då är jag i v 26+7. Var de duktiga? Var sitter din moderkaka? Nyfiken då det sägs att man får sämre bilder om den sitter i framkant som ju min gör. Vore bra om du också hade din i framkant för du fick ju fina bilder! Hehe.

• Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-09-20 21:23:52 följande:
    Tack söta ni Solig

Jag är idag på 25+2, så i vecka 26. Vi fick vänta i 30 minuter efter utsatt tid, det var ju ett litet minus. Men det var trevliga lokaler och när vi väl fick komma in så var barnmorskan jättetrevlig och hjälpsam Glad

Jag har min moderkaka i bakvägg och vår lilla tjej låg så lugnt och stilla så det var lätt att få fina bilder. Men jag har hört att det inte ska vara omöjligt att få fina bilder även om man har moderkakan i framvägg. 
    Ok. Då vet jag. Hade ni sen tid. Vi har tid kl 18 så antar att de kan halka efter i schemat under dagarna... Förbereder mig på lite väntan då. Och håller tummarna för att kiddot inte vill köra huvudet i moderkakan! Hehe.
  • Bjornis

Idag var vi på 3D ul var det ju tänkt men vår knodd har redan lagt sig tillrätta verkar det som  med huvudet långt ner och då blev det inga 3D bilder alls. Men hon konstaterade att det definitivt är en grabb och jag fick några andra fina bilder som jag nu (stolt) tvingar på er!

Fossing:

Profil:

Ansiktet framifrån (lite till vänster i bild med lite öppen mun). Fick även en filmsekvens på detta (typ 3 sekunder) när han öppnade och stängde munnen. SÖTIS. Då blev jag kär.
  • Bjornis
    MorMaria81 skrev 2010-09-30 08:56:49 följande:
    Björnis: Vilka underbara bilder! Förstår att du blev kär! Jag är också sugen men det blir nog inget mer ul nu.. =)
    Hur går det för dig på jobbet förresten? Har det löst sig och hur mår du?
    Jag har fortf mkt på jobbet men nu äntligen börjar magen synas ordentligt och det har gett lite annat ljud i skällan hos folk. Många ligger på mig och säger åt mig att ta det lugnt, folk hjälper mig med mina jourdagar lättare och ja, det är allmänt mera omtanke numera. Har blivit beviljat full havandeskapspenning från 23 okt! Fantastiskt trevlig kvinna från FK som ringde häromdan! Hon ville kolla hur mkt adm jobb jag har osv och vi pratade lite och jag hade sökt hp från 1 nov men hon sa att jag kan ju söka från 23 okt och då kan jag ju gå ner i tid istället om jag känner för det osv. GRYM person jag fick. haha. Så jag kommer gå ner till 75% den 23 okt och sen 1 alt 5 nov går jag hem helt. Lite beror på hur det går med en efterträdare. Men senast 5 november går jag hem HELT. Lovely! LÄNGTAR. Men fram tills dessa har jag en del roligt kvar på jobbet. Mån-tis nu åker jag till malmö, mån-tis veckan efter till älmhult och tis-tor veckan efter det ska jag till Helsingborg. Och sen är det helt plötsligt dags att gå ner i tid. Den här tiden kommer gå äckligt fort! Det gillar jag.

Hehe, och nä. Nu får jag vara nöjd med ul tror jag.

Va kul att ni är så många som plaskar runt. Jag blev sugen att gå och träna i helgen, typ nåt danspass eller så men dansade runt lite i lägenheten härom kvällen och insåg att jag är nog lite klumpigare än jag minns. Haha. 

• Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-10-10 18:06:07 följande:
    Vad skönt med lite lägesrapport Jossan! Har också undrat hur det är med dem.

Jodå tack, det är bra med mig, veckorna rullar på & jag blir större så att säga... Har lite ont i ryggen, men ingen fara, halsbrännan har inte blivit värre & jag har börjat vänja mig vid klumpigheten.

Idag har vi varit & handlat grejer till spjälsängen, madrass, lakan & skydd & såna grejer. Tittade lite på babyskydd också. & så har vi tittat på en systemkamera, för det vill jag verkligen ha & så vill jag att vi köper en NU så att man hinner lära sig lite om hur man använder den innan Knodden kommer!
    Å jag vill också handla!! Vår unge lär väl titta ut innan vi köper nåt. Haha.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?