Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

Kiaa skrev 2010-08-31 07:46:47 följande:
    Tackar även jag för en trevlig fika, och passar på att meddela alla som inte var där eller som gick tidigare att nästa fika är inplanerat till måndag 13 september kl 18:00 på Condeco Linné. Hoppas vi blir lika många då! Glad
    Bra datum. Vi får se om jag kommer då det är dagen då vi firar 2-årig brölopsdag. Får se om vi firar den på helgen istället. Vi ska till bm på morgonen den 13:e också och lyssna på hjärtljud å så. Vilket hade känts som en perfekt uppladdning för en fl-fika!

Ett tips ang kurser och så:
    http://www.fodelsehuset.se/program/torsdagar.htm
    Jag och Mattias tänkte gå på några av dem. Föda utan rädsla och dyktekniken. Tänkte först gå på sång för gravida. Men Tarda, du skrämde mig lite där med storyn om din mamma som du fortf inte gillar höra sjunga. Hahaha.

Lycklig: Ja, säg att min karl är med iaf! Berättade för de andra igår att vi pluggat ihop du och jag. O du, våra karlar har ju träffats en hel gång iaf!
    Ang bygget så är det så trist. Har ni tagit in flera offerter eller varkar alla byggare ligga runt samma priser?
  • Bjornis

Djurgardsrutan: Oj! Grattis men va bråttom hon hade. Hoppas ni får fin vård och att hon växer sig stor och stark för hemresan!

• Bjornis
    Kajsa30 skrev 2010-09-04 10:39:29 följande:
    Är någon mer än jag som har upptäckt Traderas härliga värld då det gäller barngrejer?? (jag vet, jag är lite sen =). Budar iaf hela tiden, hittills aldrig vunnit men nu börjar jag lära mig vad saker och ting ska kosta. Riktigt roligt!
    Jag kommer def bli en traderamorsa sen.
    Jag köpte lite bebiskläder idag på Lindex. ÄLSKAR deras nya babysortiment. Typ denna:
    http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=9341021&styleid=9341019&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361
    Eller den här:
    http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=8362878&styleid=8362866&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361
    Just de två fanns inte på det lindexet jag var så får kanske köpa dem på nätet. Men köpte lite annat smått och gott.
    Iaf, ang tradera så lär jag iaf sälja mina kläder där sen. Har sålt en del förr i perioder. Men lär nog köpa en del också misstänker jag!
  • Bjornis
    Kajsa30 skrev 2010-09-04 16:54:22 följande:
    Åhh vad gulligt!! Lindex har väldigt mycket gulligt, gillar deras små velourdressar också. Har dock lovat mig själv att inte köpa nåt mer på ett bra tag för jag har redan fyllt en garderob i beige, vitt och andra neutrala färger (dock även ärvda kläder, men ändå - galet). Men det är ju så roligt!!!
    Ja, eftersom vi ju vet att det är en liten grabb där inne (iaf till 95% - ehhh, lite orolig blir man ibland när man står där och ska handla, hehe) så jag går gärna loss så fort jag hittar nåt fint "pojkigt" för jag tycker det finns väldigt lite fint som inte känns för typiskt pojkigt (inte särskilt förtjust i ljusblått nämligen).
    Ska också köpa på mig lite vitt och beige och gärna i veolur med hela fötter! Å, hur mysigt är det inte med en liten velourbebis?! Den blir ju extra go att hålla i!

Har nog ändå köpt kanske 7 par byxor i strl 50-62 och ett gäng bodies. Hehe. Tycker knappt jag köpt nåt men det trillar på. Men om man köper för 2-300 i månaden så svider det inte. Tycker bebiskläder är rätt billigt också! Vilket är skönt.

Dags för middag. Skippar personalfesten ikväll. Är helt slut. Var på jobbet kvart över 6 imorse för att rodda med loppisen vi haft på parkeringen idag! Det blev lyckat men oj va trött jag är. Men nu, nu är detta över! Känns så skönt.
  • Bjornis
    Cotton: grattis till er lkcykade bröllopsdag! Ser fram emot bilder!

Cero: Vad har ni för namn då? Jag får krupp. Vår knodd kommer inte få nåt namn tror jag. Haha.

Lycklig: Hicka. Va mysigt. Hoppas vår har hicka på måndag. Hehe.

Ja, hörrni visst är det fina kläder på lindex. Jag blev lite förvånad när jag såg det på nätet för jag tycker alltid de mest haft massa bamse och pippi osv. Som visserligen också är söta men inte riktigt "min" stil. Velouroverallen hittade jag på Frölunda Torg efter ett misslyckat försök på 421. Man får leta runt lite. Hehe.
  • Bjornis

Jag kan inte heller på måndag flickor. Vi firar 2-årig bröllopsdag så ska passa på att äta lite middag och faktiskt umgås lite. Ska ju till bm på morgonen och lyssna på hjärtljud å så. Känns som en bra start på dagen!

Heini: Jag var också lite "rädd" att inte känna igen folk sist men nä, det var omöjligt. En hel hög med gravida kvinnor var ändå tvunget att va de jag skulle ansluta mig till!

Ang svärmödrar så ska vi fika hos min svärmor i helgen. Inget jag ser fram emot men jag har puttat det på framtiden så länge nu att vi måste. Min svärmor är lite som Tardas, lite rädd för mig tror jag. Tror hon känner sig underlägsen mig på nåt sätt, det är den känslan jag får. Riktigt obehagligt emellanåt, hon bara snackar ner sig själv och försvarar sig trots att jag inte ens anklagar henne för nåt. Så numera är jag nog tystare än för nåt år sen. Orkar inte ta att hon ska gå i försvarsställning för varje uttalande jag gör.
    Annars är hon en sån som gärna lägger sig i och tycker till fast hon vet iofs att det kvittar. Vi gör som vi vill ändå!
    Varför hängde inte denna mannen ihop med exets mamma? Hon var fantastisk, eller då var både svärmor och svärfar underbara men mannen sisådär. Iofs en petitess, det är ju ändå min nuvarande MAN jag ska dela livet med och inte hans föräldrar. Hehe.

• Bjornis

Det är aldrig nån som klappar mig på magen. Skrikandes Jag vill gärna bli klappad på magen men som sagt så ser jag mest bara lite mer tjock ut. Haha.

Men snart så kanske jag också får mage.

Nu ska jag sova, jobbade till 20.30 idag (började visserligen 9.30...). Har ont i hela kroppen och imorn har jag en fullpackad dag igen. Jag fattar ärligt inte hur detta ska gå 2 månader till... Visst jag har ingen mage att snacka om men jag är helt slut. Pratade med mamma förut och hon frågade hur jag mår och jag sa att fysiskt visst är jag trött men det är ändå OK men psykiskt är jag helt tillplattad känns det som. Gah. Har en kollega som är sjukskriven heltid på grund av högt blodtryck och hon är gravid i v 20 nu tror jag. Jag går in i v 26 imorn och jobbar jämt. Jag kan faktiskt ärligt säga att jag blev avundsjuk när jag hörde att hon var sjukskriven. Hemskt! Haha. Suck.

• Bjornis
    Å va ni är söta allihopa!! Tack för pepp och tankeställare!

Ja, idag är jag hemma däckad i förkylning så det kom som ett brev på posten nu efter många veckor av kämpande. Den här förkylningen har gått runt till ALLA på kontoret så jag har hållit ut längst. Haha. Men nu var det min tur. Nästan skönt att få va hemma. Men jobbade över 2 timmar igår för att jag redan då hade velat stanna hemma och anade att jag skulle va hängigare idag och så var det.

Jag vet inte HUR jag ska säga att jag vill gå ner i tid? Hade jag jobbat på min tjänst i 1 år hade jag inte tvekat men nu har jag haft min tjänst i 2 månader. Känns fegt (?) och som att jag är lat?! Så hemskt att säga! Jag hör hur dumt det låter och ändå kan jag inte förmå mig att ta steget och säga att jag vill gå ner i tid?!
    Men jag måste ju bli sjukskriven den tiden också. Ska prata lite med barnmorskan på måndag och se vad hon säger...

Tarda: Haha. Älskar liknelsen med karl XII. Er bebis ser dock snäppet sötare ut! (ett ganska stort snäpp!)

MorMaria
    : Vi har bokat 3d ul till den 29 september! Mest för att nu har vi gjort alla andra ultraljud så nu är det 3D kvar. Haha.
  • Bjornis
    cotton skrev 2010-09-10 09:26:26 följande:
    Ha ha ha Tarda, ja, man vet ju inte vem som lurpassar i magen. Men det är nog ganska spännande att fostra en blivande krigarkung! Men jag håller med Bjornis, er lilla prins ser miljoner gånger sötare ut än krigarkungen av Sverige!

Bjornis, jag förstår verkilgen ditt dilemma. Nytt jobb och man vill visa sig å styva linan och visa hur plikttrogen och stark man är. Men som första steg kanske du ska skippa all övertid. Det verkar bli ganska många timmar i veckan på dig i övertid. Och se om du känner skillnad, om det känns bättre. Gör det inte det, bör du nog ändå prata med din arbetsgivare. Att gå ner i arbetstid till 80% är inte lathet, utan du är gravid och bör inte köra slut på dig själv! Jag är tämligen övertygad om att din arbetsgivare förstår detta.
    Ja, du har så rätt. Men det är så svårt att bara gå hem och lämna halvfärdiga arbetsuppgifter. Jag blir aldrig klar känns det som plus att jag låg vaken en timma inatt och tänkte på allt jag inte kan göra idag och som jag måste ta tag i på tisdag. Låg och tänkte att jag kanske borde stiga upp och skriva listan medan jag ändå tänker på det. Haha. Jag har ju jobbat på IKEA i flera år innan och visat mig på styva linan när det gäller de arbetsuppgifterna men nu är jag ju i ledningslinjen (alltså chef av nåt slag) och det gör att jag vill visa vad jag går för men har också insett att jag kommer ant bli ännu tröttare ju längre tiden går och inte orka sen heller så kanske lika bra att inse att jag får visa framfötterna ordentligt efter mammaledigheten! Iaf så går ansökningarna för min tjänst ut på söndag och sen sätter rekryteringen för mitt mammavik igång och jag vet att det finns intressanta efterträdare så jag hoppas det bestäms SNART och att vi kan gå dubbelt och då kanske jag till och med kan gå ner till 75%!? Ah, ljuva värld.

Skulle inte jag sova? Äh, blev inspirerad av ett mail från hm.com och handlade en lite stickad tröja, ett par söta jeans och raggsockor till knodden. Går på oktobers klädkonto då beställningen inte kommer förrän oktober. Hehe. Nu får jag lägga ner shoppingen tror jag.
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-09-10 10:17:38 följande:
    Oj vilken söt liten en Tarda! Vad skönt att allt såg bra ut!

Igår lyckades jag få igång brandlarmet hemma hos oss när det droppat ned nåt i ugnen som brändes utan att jag märkte det... naturligtvis hade jag ingen aning om man stängde av eländessirenen & jag blev tokstressad & fick världens puls & bara sprang omkring som en yr höna & tyckte synd om Knodden.... Rynkar på näsan & nu har jag såklart inte kännt nåt inifrån magen sen igår eftermiddag & är därför jätteorolig... Obestämd Kan inte Knodden kicka till bara, så man vet att allt är OK???
    De där jäkla ungarna i magen.  I know the feeling. Oroa dig inte. H*n kanske har däckat av all uppståndelse.

Har märkt att vår knodd är väldigt upp å ner, ena dagen är det crazy party där inne och nästa typ nada?! I förrgår buffade jag och buffade och till slut efter ett gäng nojiga timmar när mattias la huvudet mot och pratade lite så fick vi en spark men sen inget mer och sen igår var han sjövild! Jag fattar inte alls. Haha.
    Mattias stör sig på att jag knuffar så på honom. Igår började han knuffa på mig och sa "Hur kul är det här då?". Haha. Men då är det väl bara för kiddot att sparka och lugna sin nojiga mor?!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?