Inlägg från: 737 dagar |Visa alla inlägg
  • 737 dagar

Första barnet, i Göteborg?

Jag hoppar med här :) Bor på Hisingen och gick in i vecka 8 idag :)

• 737 dagar
    frökenelin skrev 2010-06-06 20:24:14 följande:
    Lillebäcks mamma - Förresten, vilken vecka är du i om du känner bebismage? Jag vill gärna tro att det jag börjar få är bebismage (sitter längre ner och är lite hårdare), men jag är ju bara i v 6+0 så det är nog önsketänkande.

Lycka till på UL!
    Inte mig du fråga... men iaf.. Min mage svullnade upp till en grotesk storlek i vecka 6.. fick börja med mammabyxor. Det var tarmarna som gjorde sitt. Är fortfarabde svullen (v 8) och anar att det kommer hålla i sig.
    Dessvärre känns det inte de minsta mysigt, utan jag känner mig bara fet :/

Flika in bara ^^
  • 737 dagar
    Bjornis skrev 2010-06-07 18:13:51 följande:
    Jag har inga direkta symptom men som du skriver cotton - törstig. O ja. Jag är inte mer kissnödig än vanligt med törstig. Har kompisar som också haft det under graviditeten. Jag dricker gärna apelsinsaft med is och med sugrör! Haha. Om man nu kan "crava" sånt. Var en cola light-drickare av rang förut men var inte sugen på det alls förut och nu tycker ajg det kan vara halgott ibland men nä. Lagt ner det helt typ. Vatten och apelsinsaft är min grej nu. Lite värk i magen, speciellt när jag ligger och ska sova och jag rör mig då drar det nåt så fasligt i magen.

Å, jag är i Vietnam den 29:e. Va synd men hoppas på fler bra tillfällen för fika!

På torsdag är det ul igen då. Börjar bli nervös igen. Varje gång samma visa. Så jobbigt att det är kl 11. Då har jag hela morgonen på mig att noja.
    Haha :D Precis som jag! Jag drack 4-6 burkar om dagen förut, nu mår jag bara illa av min kära cola light :/ Jag dricker en massa mineralvatten och juice nu ^^
  • 737 dagar

Uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma;  24 år , Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton;  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar;  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin;  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith;  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85;  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a;  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20;  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis,  31 år, Vasastan, BF - början av januari 2011
    Kiaa;  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN;  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar;  25 år, Hisingen, BF - mitten av januari 2011
    Annizzzen;  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin;  29 år, Tynnered, BF – början av januari 2011

• 737 dagar

Jag är lite tvärtom märker jag.. för jag mår bara illa när jag är hemma men inte på jobbet =)

• 737 dagar

Jag har inte hängt med så bra här känner jag, men tänkte gnälla lite.
    Vet inte om ni vart med om det, men när jag pratar om att jag ska få barn så säger många "men det är ju inte säkert än".. Va f*n liksom?? Min syster bl.a. sa så när jag fråga henne om hur de känns att bli moster. Jag förstår verkligen inte det. Inte säger jag till min syster som har barn att hennes barn kanske hamnar under en bil imorn. Blir så arg!

Visst  vet jag att missfallsrisken är högre fram till v12, men måste man måla f*n på väggen?

• 737 dagar
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-12 13:04:09 följande:
    737 dagar: Man måste ju förvänta sig ett barn, inte ett missfall! När vi berättade så började alla berätta om vilka de kände som hade fått döfödda barn, MA, ofostriga graviditeter och in i minsta detalj hur det var när de fick missfall. Jag höll på att dö! Okej, man vet om att det finns risker, det är ju typ det enda man tänker på. Men det behövs ju inte spädas på med andras oro, för det är säkert det det är. Andra människor vill liksom på något sätt försöka skydda en genom att säga sånt, istället sårar de.

Min storasyster lämnade rummet när vi berättade för familjen och hon har inte pratat med mig sedan dess. Hon är sur för att hon skulle vara först. Jag vet inte hur jag ska bemöta det, så jag låter henne vara ifred helt enkelt. Förhoppningsvis kommer hon till sans snart. Men att konfrontera henne och riskera att få höra taskiga saker om mitt barn, det klarar jag inte av. 
    Usch, det verkar som att din storasyster inte alls förstår hur du känner när hon gör så. Min syster blev mer glad när jag kom in på en utbildning än när jag berätta att hon ska bli moster, men jag tror de handlar om att hon tror att jag är för omogen för barn. Hon känner inte mig så väl, inte enligt mig iaf.

Det är konstigt hur folk tänker när de liksom kastar upp riskerna i ansiktet på en utan att för en sekund tänka att man faktiskt redan vet allt det där och förmodligen tänker på det dygnet runt.. alla vill väl glädjas för sitt blivande barn, hur tidigt det än är i grviditeten?
  • 737 dagar
    FrökenFinemang skrev 2010-06-13 09:40:53 följande:
    Jag håller med om att det är irriterande att få osäkerheten slängd i ansiktet. Gissar att de bara vill väl, men jag kände mig förminskad när vi berättade för mina föräldrar (iofs jättetidigt, men vi var hos dem och de skulle ändå bli mycket misstänksamma om jag inte ville ha vin till maten utan uppenbar anledning, så vi valde att berätta innan vi hamnade i den situationen). De sa knappt ens grattis utan hade mer attityden att det var "spännande" och min mamma påpekade väldigt tydligt att "lite sen mens är ju knappt att räkna som graviditet" Jag är fortfarande lite sur över det! Vi har valt att berätta tidigt för några dels för att det är skönt att dela glädjen men också med baktanken att vi känner att vi kan hämta stöd hos dem om det skulle bli Mf. Från några har vi bara fått positiva grattis vilket känns toppen, men några har reagerat med att det "är väldigt tidigt" Jag VET att det är väldigt tidigt, men om vi vill berätta det ändå så är det väl vår ensak! Bäst stöd har vi fått från våra yngre bröder som har låtit stolta och glada över tanken på att bli morbror och farbror. Jag ser fram emot att de här första tolv veckorna är över så att vi kan beräta för folk utan att få tiden slängd i ansiktet!
    Ja det blir ju lite som att folk inte tycker man ska vara glad än. Som om glädjen är mindre bara för att det är ett embryo. Det SKA ju bli en bebis!! om inget hemskt händer. Precis som jag nån dag ska bli 30, om jag inte kolar i förtid. Men ingen tjatar på mig om det.

En annan sak jag märkt är att alla grattar mig, men glömmer bort min sambo. Jättekontigt.. som om han inte alls hade del i allt.

Hur långt har du kvar tills v12 är över?
  • 737 dagar
    FrökenFinemang skrev 2010-06-13 18:02:03 följande:
    Jag får också känslan av att många anser att man inte får vara glad än. Jättekonstigt tycker jag! Sambon och jag diskuterade det lite idag och han funderade på om det är et uttryck för helt vanlig avundsjuka. Ungefär som om någon ska köpa en ny fin bil så säger många "oj, den kommer att dra mycket soppa" istället för att reagera positivt. Kankse ligger det något i det. Vi har kanske svårt at vara glada för andras skull helt ekelt.

Jag är (sannolikt) i v.7 så fredag om fem veckor... *pust*. Sambon och jag är övrrens om att vi tycker att det är en lite onödig tradition att vänta till vecka tolv innan man "får" berätta, så det är möjligt att vi slår till och gör det officiellt tidigare än så. Det känns bättre för oss att berätta och sedan acceptera att vi får berätta för alla om det nu skulle bli mf. Då förstår ju folk i omgivningen att man mår dåligt också - eller så resonerar vi. Är det någon här inne som har andra bra skäl at vänta med att berätta så vore jag glad för tankar kring det!

De vi har berättat för hittills har nog grattat oss båda, men ska kolla med sambon om han känner likadant.   
    Ja visst kan det vara som du säger.. avundsjukan. Man önskar bara att folk kunde hålla sin negativitet för sig själv ibland.

Vi har också berättat för de flesta och är nog i vecka 9 nu.. vet inte säkert, men de märker vi i ul som vi ska göra 5/7 sen.. Jag vill göra tidigare men min man tycker jag är en hetsboll och ska lugna mig.
    Jag har sagt till mina föräldrar att de inte får berätta för hela släkten o så än. Tänker att jag vill att de ska veta som jag också skulle kunna prata med om ev missfall..
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?