Inlägg från: 737 dagar |Visa alla inlägg
  • 737 dagar

Första barnet, i Göteborg?

Jag mår rätt ok, mår illa lite då och då o är galet trött, men annars är det bra.
    Vi var o kollade på barnvagnar igår på Backaplan och hon i butiken trodde vi skulle ha barn i höst. Nej, jag är inte bara gravid, jag e fet oxå ville jag säga.. men höll tyst..
    Dock så är min mage rätt svullen och jag går i mammabyxor sedan några veckor tillbaka.. allt annat är så obekvämt :P

• 737 dagar

Hej hej!

Var ett tag sen jag kollade in i denna tråden, varit på semester i norrland :)
    Förstår att fikan va trevlig, hoppas jag får möjlighet att komma med nästa gång.

Hur har n idet med symptomen? Jag har börjat kräkas :/ Har tid på mvc imorn och på tisda ska vi på ul :D

• 737 dagar

Jag hänger inte med så mycket i tråden längre.. men vill iaf berätta :)
    Jag var på VUL iförrgår och fick se en väldigt söt liten gubbe i magen :D Bekräftade att jag var då i v 12, v 13 nu.. och fick datumet 20 januari som BF.

Det var så underbart att få se den lilla tjorven.. så livlig.. finns bilder i mitt galleri :)

• 737 dagar

Känner också igen det där med att kissa... fast för mig är det upp till 5 ggr per natt!! Helt jävla galet! Dricker väldigt mycket nu iofs.. har bytt från cola light (kan inte dricka en droppe av det) till mineralvatten.

Jag börjar bli lite tveksam till min BM.. får inga bra vibbar av henne. Sen är hon lite sådär att vi ska veta allt själva liksom. Hon har inte sagt något om extra folsyra och när vi var på återbesök så frågade hon inte om vi ville göra kub/nupp trots att hon gett oss info om det innan.. Kan vara så att jag är kräsen, men det känns liksom inte bra.
    Dock var läkaren som gjorde VUL helt underbart bra, vi fick bilder även fast BM sagt att vi inte skulle det.

Ikväll börjar jag mitt nattjobb och är ganska orolig för hur det ska gå.. har så svårt att va vaken på dagarna.. hur ska de då gå på nätterna? :/

• 737 dagar

Jag har funderat på att byta men min sambo tycker att jag överdriver.

Svullenhet ja, det känner jag igen :) Har vart så sen v6 då jag fick börja med mammabyxor.. jag är väldigt rund annars också, men min mage spänner ut väldigt mycket nu.. Jag ser inte ut att ha gravidmage, ser mest fetare ut än vanligt. Det är inte så roligt.

• 737 dagar

Bara för att jag fått se era ultraljudsbilder så måste jag ju visa min med :) Denna är tagen v 11+6 :)
    Det ser ut som att den lilla vinkar :D

• 737 dagar
    Kiaa skrev 2010-07-13 10:38:21 följande:
    Fika någon?
    Det har ju pratats om ny fikaträff i mitten av augusti, men jag & några med mig tyckte det var lite för långt tid att vänta. Så jag tänkte slänga ur mig ett förslag och så får dom som har tid och lust hänga på. Vad tror vi om onsdag 21 juli? Alltså om drygt en vecka? Blir vi inte så många och vädret är ok så är ni välkomna till min stuga i Slottsskogskolonien. Annars får vi bestämma nått fik på stan, kanske samma som förra gången?

Nån som hänger på?
    Jag kan tänka mig att hänga med. Dock jobbar jag till sex.. Jobbar på avenyn så det tar inte så lång tid för mig att ta mig nånstans :)
  • 737 dagar
    Lillebäcksmamma: Jag förstår precis vad du menar.. jag satt o grät på vårat utraljud med, var helt säker på att vi skulle få¨tråkiga besked, kändes som typiskt min tur liksom..  Ser verkligen fram emot RUL så man fr veta att bebisen inte bara lever utan att det ser bra ut oxå..

Den här värmen som varit senaste dagarna har fått mitt illamående att komma tillbaka och bli värre än nånsin. Lagom kul :/ Så nu är det nudeldiet på G igen.
  • 737 dagar
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-15 07:48:34 följande:
    Vilka är vi på fikan på onsdag nu då? Har vi sagt nån tid? 17 kanske?
    Kiaa
    Bjornis
    Lycklig2010
    Snöflinga04
    Jag vill gärna med , men jag slutar 18.00..
  • 737 dagar
    Kiaa skrev 2010-07-15 17:25:57 följande:
    ... och sen 737 dagar som slutar jobba kl 18.
    Väderprognosen för onsdagen ser (än så länge) fin ut, så jag föreslår att vi antingen ses på Condeco (nån som har koll på hur länge de har öppet?) eller i min lilla stuga i Slottsskogen. Vart föredrar ni? Vi kan ju ses från kl. 18 och så kan du bara komma efter så fort du har möjlighet 737 dagar.

Min mamma är på besök till söndag och vi är mest ute i kolonin och fixar, så jag har inte så mycket tillgång till internet just nu. Men jag försöker kolla in då och då och hålla mig uppdaterad.

Ska bli kul att ses!
    Jag skulle gärna ses nära avenyn om de finns möjlighet, så kan jag ta mig dit snabbt :) Finns en condeco där också va?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?