Första barnet, i Göteborg?
Lillebäcks mamma skrev 2011-01-18 00:30:26 följande:
Grattis Jossan och lycklig till superfina bebisar!Igår kom vi hem från BB och allt har gått jättebra. Har gråtit som en tok idag, för precis allting. Blir full i skratt åt mig själv, här är några av sakerna som fått mig att lipa:
- lillan kräktes
- ringde mamma och började gråta när jag hörde hennes röst (?!)
- började gråta igen när jag berättade för mamma om lillans kräkning
- vid amningen, lillan hade det ju så mysigt
- efter en annan amning då lillan låg och tittade på mig, hon är ju så fin!
- när lillan vilade och jag och sambon kramade om varandra i sängen en stund. Har ingen som helst aning om varför. Men hans tröja blev sjöblöt
Förhoppningsvis stabiliserar sig alla hormonnivåer snart
Igår lyckades vi söva Sixten vid 20-tiden och då sov han nästan till 24 och när han vaknade då blev det bajs och amning och sen somnade han igen. Sen var det amning halv 4, halv 7 och halv 10! Nästan som en klocka! Sen tar ju en amning kanske 30-45 min och ibland är han inte helt sugen på att sova efteråt så tog till nappen ett par ggr. LIte jobbigt när jag måste hjälpa honom att hålla fast nappen bara, jag somnar så lätt och rycker till och lyckas själv peta ur nappen ur hans mun.
3 bra nätter nu. PEPPAR PEPPAR.
Nu ska vi åka till Allum en sväng och hälsa på farbror som jobbar på Telenor och handla lite på ICA. Mamma skulle behöva nån snygg amningtopp också så kanske ska köpa det.