• cotton

Första barnet, i Göteborg?

Å Lillebäcks mamma, vad MAGISKT! Jag tror absolut det kan ha varit duktiga starka Lillebäck som ville visa för mamma att det händer massor med spännande saker i magen! Blir helt rörd! Och häpen, tänk om jag känner så om bara 5 veckor! (hoppas kan man ju alltid göra).

Ha en underbar shoppingdag Jejja82!

Frökenelin, vilken människa som kommer och säger en sådan sak. Man menar ju aldrig något illa, men det är ändå ganska plumpt. Tänk om man bara är lite "fet" liksom... då är en sådan fråga riktigt elak. Men visst, vilken rolig historia, att du spelar en ogift kvinna under 1800-talet... då kanske en mage är felplacerad.. Hur länge håller pjäsen på? Du kan kanske klara dig under vecka 16, men visst, håller den på i flera veckor kan det nog bli tufft...

• cotton

Spännande att vara skådespelare på teater faktiskt! Underbart!

• cotton

Å Lillebäcks mamma, eloge till dig som forskar så bra i ämnet!

Men det är vad jag misstänkt hela tiden. Hade det varit farligt, hade man avrått från det och man hade inte kunnat springa på dessa privata UL titt som tätt.  Detta är något jag inte oroat mig för i alla fall.

• cotton

Å Lillebäcksmamma, vad magiskt... jag tror att du kommer att känna mer och mer, vecka för vecka! Underbart! Blir helt rörd när jag läser om din bebis och LÄNGTAR till dess min känner för att buffa lite. Jag har liksom Lycklig2010 också moderkaka i framvägg tydligen, MEN det ska inte innebära att vi inte kan känna bebisen tidigt, bara att det kan dröja innan vi känner de regelrätta sparkarna. (tyvärr, för sparkarna längtar man ju efter!!!!)

Frökenelin, oroa dig inte. Det är  tydligen helt normalt att symtomen avtar ju längre in i graviditeten man kommer. Kroppen vänjer sig vid hormonerna och runt vecka 12 går man in i spökveckorna vilket tydligen är väldigt läskigt, för man är förbi läskiga veckan 12 och borde kunna slappna av, men då har man tydligen ofta knappt några symtom alls och börjar oroa sig för om man är gravid egenltigen eller inte... En mammas oro tar aldrig slut...

• cotton

TACK MorMaria81!

Köpte förresten en större BH igår. Carl var inte sen att kommentera det lyckligt. .-) Väntar med att köpa ytterligare fler, för vem vet ifall brösten växer lite till...

• cotton

Ballerina74, välkommen hit och grattis till ditt plus! När här du du ditt BF?

Jag och min blivande börjar titta runt efter större bostadsrätter oc h vill inte bo mitt i smeten med bebis, så vi kikar faktiskt på bostadsrätter i Kålltorp. Sen drömmer vi ju om husen i Kålltorp, Örgryte, men för det krävs rejäla lönelyft för att man ska ha råd. Vi tittade på ett hus vid Torp och då var utgångspriset nästan 6 miljoner.

Lillebäcksmamma, he he he, ja, man kanske tröttnar på sparkarna sen när man har stor mage och bebisen siktar på urinblåsan eller så...

Jädrar, alltså, mina bröst måste inte växa mer om det inte känner för det. Denna extra kupa är helt okej... shit, tur att jag bara köpte en BH då alltså...

• cotton

Ballerina74, ja, precis det sorts boende vi själva funderar på, typ "villaboende" men i två- eller trefamiljshus.

Vi bor i en stor tvåa på 88 kvadrat i Linnéstan idag. Vi känner båda att det inte känns som det ultimata stället för vårt barn att växa upp på. Jag gillar stan, älskar den, men jag har inget emot att bo lite lite utanför den mest central kärnan.

Soffi83, kanske beror på hur stora bröst man börjar med... jag hade en klassisk 70B kupa och ligger på 75C idag. Men jag har blivit informerad om att de kan växa ytterligare... he he he.

Ja, grabbarna får säkert det jättekul! Roligt att det äntligen blev av en pappadejt!

• cotton

Grattis Björnis till det fina ULet och vad skönt att allt gick så bra! Var det på BMG du var?

Och välkommen hem förresten!

Härligt att höra att allas bröst växer... Enligt min vännina som precis fått barn, växer byster ytterligare efter att bebisen kommit. Och då växer de liksom rejält!

• cotton

Vagn är svårt, men vi har bestämt oss för en Bugaboo Cameleon. De är fina och jag har hört mycket bra om dem och dessutom är det en utpräglad cityvagn... passar oss som ändå bor i stan och inte har så många grusvägar i närheten. Antar att den är mindre lämpad om man bor längre från stan, men det är som sagt  inte aktuellt för oss. 

Någon annan här som ska köpa en Bugaboo?

• cotton

Men visst är Bugaboon fin! Vi blev helt dökära i den. Har ett par vänner som har en son på tre månader och de har en Bugaboo Cameloen, och de är SÅ nöjda med vagnen! Vi har inte ens hunnit reka ordentligt, utan litar på dem och vår egen känsla.

Men duktiga ni är som gör research och rekar ordentligt...

Välkommen Katsura och grattis till ditt plus! Spännande! Ska bebisen kika ut i slutet på mars?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?