• cotton

Första barnet, i Göteborg?

Förresten, jag fyller år den 31 december... kalasfest varje födelsedag! Inget dumt datum att fylla år på!

• cotton

Hej tjejer!
    Kom hem sent igår efter en veckas semester på Island. Idag (kl 15,15) är det dags för vårt första VUL. Går in i vecka 8 idag och är sjukt nervös...

• cotton

Björnis, vad underbart att läsa! Blir inte LITE avis!!! inte direkt det väder vi hade på Island...

Och det kanske är sol i Sthlm, men här i Gbg är molntäcket tjockt... fast de har lovat sol de kommande dagarna och värme i början av nästa vecka. Bara att hålla tummarna.'

Strax går jag från jobbet och skriver väl här imorgon igen. Då hoppas jag att det är goda nyheter!

• cotton

Oquatterin, såg precis vad som hänt dig! Inga ord är tillräckliga! Kramar om dig och hoppas att ni får ett plus snart igen och att det den gången går bra!

Måste kännas betryggande i all besvikelse att ni får gå på utredning beträffande era missfall.

• cotton

Ååå, måste bara skriva med skratt bubblande i bröstet och tårar av lycka som bränner i ögonen, att vi idag såg vår lilla underbara "plusetta" med pulserande hjärta på VUL! Det var magiskt, underbart, och JA, nu vågar jag äntligen tänka att jag är gravid. Shit, jag ska bli mamma och sju månader...

Nu är det inskrivning på MVC Kungshöjd imorgon och sedan väntan på nästa UL..

Ha en mysig kväll tjejer, min underbara fästman hälsar till alla blivande mammor! (han sitter här och läser över axeln på mig   )

• cotton

Soffi83, men jösses vilken bra idé! Det ska jag genast meddela Carl!

• cotton

Hallå tjejer!

Var på inskrivningen idag på MVC! Jag ska ha barnmorska Susanne som börjar i augusti, men idag fick vi träffa en sommarvikarie som var väldigt trevlig.

Vi har även bokat tid för blodprover och UL den 22 juli (på Carls födelsedag!). Så skönt att man får ett UL där runt vecka 10-12 alltså.

Vad gäller storlekar på bebisar, är det inget ni ska noja över. Det kan skilja många mm från dag till dag, och en bebis kan växa lite långsamt i några dagar bara för att ha en växtspurt en annan dagssekvens. Säger läkaren att det ser bra ut, och slår hjärtat fint, ska man vara väääldigt nöjd.

• cotton

Jag hänger också med på fikan, kommer att bli roligt att träffa er tjejer!

Björnis, när vi får vårt UL på MVC Kungshöjd (den 4 augusti) är vi också förbi vecka 12. Men jag tror vi hade tur som hade en vikarie som bokade in det och som var snällaste än snällast..

• cotton

Ja, verkligen perfekt! försten dit kan väl sätta sig på uteserveringen och ta plats. Jag har blå kjol och vitt linne på mig idag.

Ser så mkt fram emot att träffa er tjejor!

skit, glömde solbrillorn hemma. Får väl sitta och kisa mot er

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?