• cotton

Första barnet, i Göteborg?

Lycklig 2010, å grattis!!! Vad underbart!!! Jag blev helt tårögd av din berättelse! (och sitter här på jobbet och allt...)

Det blir väldigt lätt att vi förstagångs föräldrar hetsar och stressar upp oss själva i onödan. Det tar tid att känna bebisen vid första graviditeten... man vet ju det, ändå jämför man sig med folk som fått sju barn och känner forsterrörelser i vecka 7 (yeah, right liksom...)

Men jag är ju likadan - gått in i vecka 17 idag och väntar på de där "buffarna" och säkra fosterrörelserna som ska börja komma nu... och känner jag inget snart kommer jag säkert att börja oroa mig. Fan.

Välkomna alla nya!

• cotton

Lillebäcks mamma, det är fika inbokad den 30 augusti! Vet inte hur många som kan komma då. Jag kan tyvärr inte vilket känns jättetrist, men boka gärna in en fika igen, kanske från mitten av september?!

• cotton

Å vad roligt, för apelsinjuice är något som jag gått från att dricka ytterst sällan (som icke gravid) till att dricka dagligen... Kul att man inte är ensam om det.

Också roligt att läsa och känna igen sig i att hungern kan komma otroligt plötsligt nu. Nästan om en blixt från klar himmel, och när man väl blir hungrig, ja, då vill jag ha mat NU...

En rolig sak är att jag fått en anti-craving. Jag som alltid älskat choklad, är verkligen inte det minsta sugen. Kexchoklad går ner, men det är ju inte så mycket kakao i en sådan...

• cotton

Kiia, tycker absolut att ni ska flytta först när ni är supernöjda då ni, som du skriver, faktiskt bor i en trea. Men visst, har mansom två  bott i en trea, kan det ändå bli en omställning. Vi letar treor med ljus och lykta så att vi kan flytta från vår tvåa. Men vi känner också att planlösning är A och O. Ingen idé att flytta bara för att inte trivas riktigt. SÅ kul är det inte att flytta direkt...

• cotton

Tarda, vad lustigt att du också fått en anti-craving på choklad! Så fort jag säger det till folk, tittar de på mig som om jag vore från en annan planet... Typ "Vad? HUR kan en gravid inte vilja ha lassvis med choklad?!"

Bra tips att blanda apelsinjuice med mineralvatten. Ska jag prova ikväll. Känns som en nyttigare variant av läsk!

Mina78, hur märkte du av din graviddiabetes? Under provtagningen vid inskrivningen eller märkte du av det själv och bad om en undersökning. 

Hittills har allt sett bra ut för mig och mina värden, men man tänker liiite på det med tanke på hur mycket juice man smäller i sig...

• cotton

Vad lustigt/roligt att många av oss är sugna / inte sugna på samma saker. *sitter här på jobbet och klunkar i mig min juice i törstiga klunkar*

Tarda, "orangina" är min stora favorit också!

Vi bor också i en tvåa men har en liten "alkov" avdelning i sovrummet där vi kommer att ställa bebisen säng och inreda det lite mysigt. Måler är att hitta en trea eller fyra så snart som möjligt, och spara spara spara pengar till det hus vi drömmer om...

Anizzen, det var länge sedan! Välkommen tillbaka hit efter din lååånga semester!

• cotton

Å hoppas ni får en underbar kväll på Condeco tjejer! Själv sitter vi med bordsplacering och kärlekslåtkavalkad hemma ikväll...

I lördags köpte vi vår vagn på Storken i Linné! Jepp, redan i v 17 har vi köpt en vagn! (men vi hämtar den i början av december...) Det blev en Bugaboo offwhite special edition och jag är tokkär i vagnen!!! Köpte en åkpåse och vinterhjul när vi ändå höll på. Egentligen skulle vi bara titta, men Carl blev helt vild och engagerad när vi var där och det var han som tyckte vi skulle ha den "off white" (jag var med inne på den helsvarta) och det var han som sa till försäljaren att vi skulle ta vagnen. Galet! Jag sa ingenting, det var bara Carl som skötte allt snack och jag stod helt perplex bredvid och betraktade min man "in action"   He he he, för bara minutrarna innan vi gick in till butiken var det han som läxade upp mig och sa att vi inte ens skulle prata med en försäljare och att vi bara bara bara skulle titta... he he he

• cotton

Den 13 september ska jag nog absolut kunna hänga med på fikan! Roligt!

Bjornis, ja, det är min man och någon annan sambo som varit med på fikorna. Tror de hade någon inplanerad i nästa eller nästnäsa vecka? Tre tappra själar som nog inte tackar nej till ytterligar tillskott.

• cotton

Tarda, eloge till dig för din fina uppställning!

Vi har bestämt oss för en bärsele i alla fall, men sedan får vi se om vi orkar med en bärsjal också...

• cotton

När vi köpte vår vagn på Storken, fick vi 10% på inhandlad summa och för den summan får vi en mycket bra grundstomme till en Baby Björn.

Tycker också sjal verkar krångligt och VARMT och en Baby Björn (eller annan bärsele) möter våra behov alldeles utmärkt.

En sådan angelsounds eller vad de heter, har jag också varit lite sugen på, men så fick jag höra att det kunde stressa upp bebisen? Vet inte om det är en skröna bara, men det fick mig att avstå. Har någon här mer uppdaterad/korrek information, hade jag mottagit den tacksamt!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?