Inlägg från: MorMaria81 |Visa alla inlägg
  • MorMaria81

Första barnet, i Göteborg?

Lillebäck: vad härligt med rörelser!!! Åh jag längtar så mycket efter att känna någon buff eller spark!!! Just nu känns det bara som att man har en tjock mage. Drömde i natt att det sparkade jätte mycket..Glad

• MorMaria81
    frökenelin skrev 2010-07-15 16:51:47 följande:
    MorMaria81: Jag har ett fast jobb inom kultur på deltid, sedan frilansar jag resten, så det ska nog inte bli några problem med f-kassan (hoppas jag). Kul att det är fler som håller på med kultur! Hur länge kan man dansa innan man blir för stor och tung?
    Jag kommer inte att ha korsett, men en stor kjol som är tight upptill, men jag ska prata med min kostymör om att ev. sy om den lite. Tror nog att den kommer att dölja såpass att jag "bara" ser tjock ut Flört
    Ska berätta för ensemblen efter v.12 så att folk förstår varför jag blir trött och inte orkar hjälpa till att bära tung rekvisita o.s.v. Min sambo är regissör för produktionen, så han vet i alla fall hur det står till och ger mig inga jättefysiska scenerier Drömmer
    Så skönt att din sambo är regissör då kan du ju  känna dig lugn inför det. Jag kommer att jobba fram till månad 6. Jag har just nu kontrakt på ett kryssningsfartyg och där är reglerna att man som gravid inte får jobba när man gått in i 6 månaden.
    Lycka till!!
  • MorMaria81

Tänkte jag skulle lägga till mig här! Får man det? Glad

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011

Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    hmiw1981; 29 år, Majorna, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011
    ceropegia: 30 år,Johanneberg, BF 5/1 2011
    mmth: 22 år, Rannebergen, BF 19/9 2010
    DjurgårdsRutan: 38 år Kungälv, BF 17/11 2010
    MorMaria81: 29 år, Gamlestaden, Bf 22/12 2010
  • MorMaria81

SÅ härligt att läsa om och se alla fina ultraljud! Vi ska på RUL imorgon och det känns kul. Har varit på några ul innan så det känns inte så pirrigt men det är ju alltid härligt att se. Jag har nu börjat känns den lilla och det är underbart. Varje dag påminner den mig om att den finns.
    Har också börjat titta på vagn men tycker att det är jätte svårt!! Vet ni hur lång tid det brukar ta om man beställer? Är det någon som har hört något om att beställa från Tyskland? Vet att det sska vara mycket billigare.

Klaa: På mig syns det massor. Jag är i v 20 nu. Men jag har bara gått upp 1 kg. Jag äter mycket bättre nu och rör på mig mer än jag gjort innan..

• MorMaria81

Åh vad härligt Björnis! Vad fin han är!!
     Vi ska fråga imorgon också så får vi se vad dom säger. Prins eller prinsessa det är frågan...Glad

• MorMaria81

Jag följer gärna med på fika den 30:e. Har ju inte kunnat följa med på en enda än men nu är det dags tycker jag!
    Härligt med bröllop och sparkar!! Min lill* i magen sparkar på varje dag. Det känns så märkligt men också underbart!
    Men ni som inte känner så mycket än, oroa er inte. Det är ju så himla olika det där! Men man oroar sig ju altid för nåt.. Jag har oroat mig hela grav för massor av saker...

• MorMaria81
    Lycklig2010: jag började gråta när jag läste din berättelse om sparkarna!! Känner igen mig.. Men väntar och väntar och så händer det plötsligt!Glad
  • MorMaria81

Vi bor i en 2:a på 81 kvm så det ska nog det första året men visst är vi sugna på större boende gärna med egen uteplats och lite gräs. Det kommer nog upp något fint snart som man förhoppningsvis har råd med..

Jag har fått lite choklad cravings, konstigt att så många inte är sugna på det. Kanske det har med könet i magen och göra? :)
    Kalla drycker är också väääldigt gott!! Gärna med massor av is. :)

Måste också kolla upp det där med barnvagnsrum, vi bor iofs en halv trappa upp men det kan ju vara jobbigt nog när ma ska släpa varje dag kan jag tänka mig.

Jag ser fram emot fikan på måndag. Har vi sagt någon tid? Har ju aldrig kunnat vara med så jag är lite spänd!
    Var bruka ni ses? Condeco? (stavas det så?)

• MorMaria81

Härligt med fikan! Jag får väl leta efter lite magar eftersom jag inte varit med på fikan innan. =) Jag är rödhårig så om någon ser en förvirrad gravid rödtott så kanske ni kan säga till.. =)
    Ses imorgon kl 18.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?