Inlägg från: MorMaria81 |Visa alla inlägg
  • MorMaria81

Första barnet, i Göteborg?

Bjornis skrev 2010-09-30 16:50:14 följande:
    Jag har fortf mkt på jobbet men nu äntligen börjar magen synas ordentligt och det har gett lite annat ljud i skällan hos folk. Många ligger på mig och säger åt mig att ta det lugnt, folk hjälper mig med mina jourdagar lättare och ja, det är allmänt mera omtanke numera. Har blivit beviljat full havandeskapspenning från 23 okt! Fantastiskt trevlig kvinna från FK som ringde häromdan! Hon ville kolla hur mkt adm jobb jag har osv och vi pratade lite och jag hade sökt hp från 1 nov men hon sa att jag kan ju söka från 23 okt och då kan jag ju gå ner i tid istället om jag känner för det osv. GRYM person jag fick. haha. Så jag kommer gå ner till 75% den 23 okt och sen 1 alt 5 nov går jag hem helt. Lite beror på hur det går med en efterträdare. Men senast 5 november går jag hem HELT. Lovely! LÄNGTAR. Men fram tills dessa har jag en del roligt kvar på jobbet. Mån-tis nu åker jag till malmö, mån-tis veckan efter till älmhult och tis-tor veckan efter det ska jag till Helsingborg. Och sen är det helt plötsligt dags att gå ner i tid. Den här tiden kommer gå äckligt fort! Det gillar jag.

Hehe, och nä. Nu får jag vara nöjd med ul tror jag.

Va kul att ni är så många som plaskar runt. Jag blev sugen att gå och träna i helgen, typ nåt danspass eller så men dansade runt lite i lägenheten härom kvällen och insåg att jag är nog lite klumpigare än jag minns. Haha. 
    Åh så skönt att det ordnar sig men hp och allt! Jag har ju inte satt in mig  det eftersom jag får från Norge.   Och verkligen toppen att det har blivit lite lättare på jobbet. Känns skönt att du kan ta hand om dig bättre och att folk tar hand om dig!
     Jag provade ett pass för några veckor sedan men har så förba...t ont i fogarna så jag får nöja mig med vattengymnastik. Det är det enda jag klarar. Kan inte ens gå fort nu. =( Trist.. Men det kunde ju vara värre... Man får tänka lite positivt.
    Idag var jag på Ullared och shoppade lite babygrejer. Men huh så stort det var... Jag fick ta lite pauser emellanåt.. GladKan rekomendera att åka dit Finns mycket roligt att handla!!
  • MorMaria81

Vi kan ta en annan kväll, torsdag kanske då istället? =)
    Det passar mig också =)
    Jossan: Jag tycker också att du kan säga ifrån för det verkar ju jätte jobbigt att de kommenterar hela tiden.
    Som du säger, någon gång ibland, men 3 gånger per dag känns ju tjatigt. Säg du till, de förstår säkert!

• MorMaria81

Jag tänkte på fikan vi pratade om på torsdag. Är det någon som vill hänga på?

Kanske vi ska ta något fik i centrum? Annars är ju Condecco på Linne också ok.

Jag gör i alla fall en fika lista så ser vi.. Glad

MorMaria 81

• MorMaria81
    Knittgirl84: Ska vi skippa fikan då kanske? Känns inte som att det är så bra uppslutning i tråden.
    Folk kanske har fullt upp så här när hösten dragit igång.
    Vi kan ju prova ett nytt datum vid ett senare tillfälle.
  • MorMaria81
    Kajsa30:
    Antilop på ikea har ju inga korgar under men fack uppe. Man kan ju fixa en egen lösning med korg under om man orkar och kan.

eller kolla in:
    www.blocket.se/goteborg/Skotbord_30051191.htm&w=1

Är det ett sånt du menar?

Själv har jag köpt en skötbyrå från Ikea. Vi har minimalt med plats i badrummet nämligen och den kanman ju ha i barnrummet senare.

Hoppas allt är bra med dig annars. Du har inte så långt kvar nu va?

Härligt väder vi haft i göteborg nu! Inte så vanligt här. Brukar ju regna hela tiden!
  • MorMaria81

Jag och Björnis har samma bf så det är 30+1 idag.Glad

5,5v kvar. Oj vad skönt det låter!! Jag längtar som bara den nu!
    Men jag tror att det blir 2011 för mig så det är bara att försöka få tiden att gå nu.. Tungan ute

Och ja, min barnmorska är jätte gullig men också förvirrad. Haha. De gör väl samma sak hela dagarna så de blandar ihop vad de frågat och inte..

Ha en underbar helg alllihop! Själv tror jag att jag ska åka på barnloppis imorgon. Brukar vara lite hysteriskt men det är ganska kul ändå.

• MorMaria81
    Mina 78 skrev 2010-10-15 19:41:18 följande:
    Vad är det för barnloppis du ska på? Det verkar spännande.

Jag har knappt 7 veckor kvar så det börjar närma sig. Jag ska jobba 5 veckor till. Är grymt inställd på att gå över tiden, men inser ju samtidigt att  det är mindre än 5 veckor till normalförlossningsgränsen.  Lite skrämmande

Idag ringde de från Babyproffsen och sa att vagnen har kommit och nästa helg kommer pappa med ett säng och ett lass andra grejer. Efter det kommer det nog att vara mer verkligt tror jag. Nästa vecka börjar som sagt föräldrautbildningen också så det ska bli spännande.

Det är en barnloppis som är i Ale gymnasium i Nödinge tror jag det heter. Känns kanske lite långt att åka men jag får se.
    Jag är med i en tråd här där alla lägger in barnloppisar som de vet om. Ganska kul att springa på ibland..
    Tänkte jag skulle kunna bifoga den träden men fattar inte hur man gör så jag kan göra det i nästa inlägg istället.Glad
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?