Inlägg från: MorMaria81 |Visa alla inlägg
  • MorMaria81

Första barnet, i Göteborg?

Vår lilla Ronja är 4 v på onsdag och jag känner också att det är lite tidigt att ge sig ut helt själv men jag börjar sakta känna att det kan gå snart..
    Jag och min sambo åkte in till stan för att gå en promenad med vagnen häromdagen och jag var helt svettig hela tiden. Var så nervös för hur det skulle vara om hon började skrika och vilja amma och var och hur man skulle lösa det. Men hon kände det på sig och skrek lite på vagnen in men sen sov hon som en stock tills vi kom innanför dörren hemma. Puh!! Glad

Heini: Glädjebubblan hette det ja, det verkar vara ett bra café. Tror de har stora ytor och skötbord mm.

Det är ju verkligen dagsformen som styr här. Ena dagen är allt så läskigt och jobbigt och man känner att man inte kommer klara av detta, inte vågar gå ut eller åka iväg och andra dagen fungerar allt så bra och man känner att allt löser sig utan problem. Jag kan tycka att det kan kännas så overkligt att man har ett barn. Ibland undrar jag om någon ska komma och hämta henne som om vi varit barnvakt.
    Men jag försöker bara vara i allt och tänka att alla tankar och känslor är tillåtna. Det tycker jag hjälper när det är jobbigt.. Känns som att det är mycket tröttheten som styr också...

• MorMaria81

Grattis Lycklig 2010! Bra jobbat, vilken sötnos!

Jag funderar också på om Ronja inte blir nöjd för mellan 21-02 är hon väldigt skrikig och vill bara amma hela tiden men när hon väl ammar så suger hon en liten stund och sen somnar hon eller börjar vifta med armar och ben. Vet inte om har ont i magen och inte vet om det är hunger eller knip. Har hört att de kan förväxla det. Men hur vet man om man har nog och hur mycket man får ut? Kan man pumpa ur och se hur mycket det kommer eller hur fungerar det hela?

Jag träffas gärna på en fika på måndag om natten har varit ok och om allt känns ok.
    Ibland blir det lite kaos och då orkar jag inte ta mig ut riktigt..

• MorMaria81

Kia: vår dotter vill inte heller ligga själv. Om man lägger ner henne i baby sittern så tar det 5 minuter sen vaknar hon och viftar och skriker. Men vi har både bärsjal och bärsele och det är verkligen räddningen! Det känns så jobbigt att hon inte vill ligga själv, skämmer man bort henne när man bär runt henne tro? Vi blir nervösa att hon aldrig ska vilja ligga själv.

Vad jobbigt förresten med mjölkstockning. Inte kul! Skickar lite extra energi till dig..

• MorMaria81

Skönt att höra att det är fler som har kinkiga barn på kvällen/natten.
    Det är också skönt att höra att man inte gör fel som bär runt på sin älskling. Har folk i min närhet av det äldre gardet som verkar tycka att man skämmer bort sitt barn då. Jag känner att det är självklart att hon ska vara nära om hon blir lugn av det. Men ibland blir jag så osäker, speciellt när jag är trött. Men jag ska sluta lyssna på det jag inte vill höra. :o)
    Kram på er!

• MorMaria81

Jag försöker mig på att komma imorgon. Har aldrig varit där men får googla vart det ligger. Ses kl 14 då. Kul!

• MorMaria81

Tack för fikan! Mycket trevligt!
    Kia: min bärsjal heter mysak, har inte så jätte stor koll men den är nog elastisk och runt 6-7 m.

• MorMaria81

Ja hur ska jag förklara.. Jag sökte på youtube och där är det en tjej som visar hur man knyter. Hon har mörkt hår, typ page och mjukis byxor tror jag... :) tror det är första videon.. Ronja trivs inte alls liggande heller men hon trivs super så som det är på videon. Hoppas du hittar den, annars kan jag kolla på datorn var jag såg det.. Lycka till! :)

• MorMaria81

Ja, precis.. Är inte så teknisk så jag kopierar in länkar.. Ha ha... Hon sitter bra på mig verkar det som och jag är lite rultig.. :)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?