Inlägg från: Jätten gluff gluff |Visa alla inlägg
  • Jätten gluff gluff

Första barnet, i Göteborg?

Hallå!

Äntligen hemma & kan uppdatera er!

Härligt att allt såg så bra ut Cotton! Det gjorde det hos oss också! Det är SÅ imponerande hur noga man kan se allt! Vi var där länge & det kändes som att hon verkligen tog sig tid at visa. Vi såg ett pickande hjärta, en magsäck, urinblåsa, tarmar, revben, ryggrad, lårben, skenben, fötter, tår, armar, fingrar, ögon, skallben, hjärnhalvor, massor helt enkelt!  Knodden låg med huvudet nedåt & ansiktet mot min rygg, så det var svårt att få nån bra bild i profil, men den här fick vi!

Men roligast var ändå dvd:n! All tid vi var där har vi nu inspelat & kan titta på om & om igen! Helt otroligt att ha en film på sitt lill* underverk! Jag är så lycklig!

Tyvärr upptäckte hon att jag har två myom i livmodern. Jag har inte hunnit läsa på vad det innebär, men hon sa att de inte behöver växa & att de isf inte är nåt problem....

Vad kul, vi blir ett gäng på nästa fika med då ju!

Förresten var jag inne & shoppade lite mer mammakläder idag.

• Jätten gluff gluff

Gomorron!

Ah, tack för tips, jag ska genast kika, de är så svårt att hitta mammakläder tycker jag...

• Jätten gluff gluff

Jösses så ni skrivit idag! Skrattande

Bixit blåbär ja.. de minns jag, jättegoda, köpte dem ofta så länge de fanns!

Vad bra att allt såg bra ut fialisan! Några dagar hit eller dit måste det ju kunna variera, svårt att tänka mig att alla knoddar växer efter en exakt mall liksom...  Jag är gärna med på en fika innan, jag jobbar fyra veckor till innan jag har semester, så jag är inne i stan varje dag.

Åh vad mysigt att shoppa till SIN knodd Cotton! Jag höll i några små kläder igår, kände, tvekade... hängde tillbaka. Jag vet inte, men jag har nån slags spärr... Men snart får man allt börja köpa, jag är ju i vecka 15. Fast knodden var tydligen mer som 14+0 än de 14+4 jag hade räknat till...

Jag har helt missat inlägg från mia, så jag kan bara be om ursäkt... jag hinner inte läsa här på jobbet för det mesta & så kommer man hem & då har det skrivits massor & man läser allt, men några saker fastnar (de som man relaterar till) & då blir det dem man kommenterar. Sorry.

Så jobbigt att du börjat må illa englastar.... hoppas det försvinner illa kvickt igen!

Själv har jag nån slags konstig varannandagströtthet som i stort sett enda symtomet nu....

• Jätten gluff gluff

Jag läste förresten precis på text-tv att de går ut & varnar för att UL kan vara skadligt för fosterutvecklingen... Så nu fick jag såklart ågren för att vi gick.... men samtidigt var det ju bra, för de upptäckte ju myom... Nåja, jag hoppas att det inte är SÅ farligt iaf....

• Jätten gluff gluff
    Jejja82 skrev 2010-07-02 20:30:25 följande:
    Jag läste också det nyligen och genast slår ångesten till!
    Så tröttsamt med alla dessa varningar!
    Min barnmorska har iaf sagt att det är värre om jag oroar mig hela tiden än att göra ett UL extra.
    Skall bli så skönt när jag väl börjar känna bebisen, jag inbillar mig att det kommer att bli lättare då..

Snart vecka 19 så jag hoppas inte att jag måste vänta så länge till på rörelser:)
    Då lyssnar vi på din BM istället tycker jag!
  • Jätten gluff gluff

Önskar också jag alla en trevlig dag!

• Jätten gluff gluff

Hej hej!

Idag har vi inget badväder alls här... men det gör inget.  Njöt igår. Idag ska vi på 3-årskalas hos min brorsdotter.

Ha det så bra idag!

• Jätten gluff gluff

Hej allihop!

Välkommen hit MHEK & grattis! Just det där med att vara yr kände jag av under de första veckorna, sen gick det över igen.

& ja... jag tycker också att det är overkligt ännu, sambon med tror jag! Jag försöker "ta en stund med magen" varje dag, prata med knodden, sjunga, känna efter & så... Men känner inget ännu.
    Vi lyckades inte på första, men andra försöket, första var ärligt talat inget seriöst försök heller... så man kan inte klaga! Därför kanske det blir extra overkligt..?

Vilken gullig sambo du har Lillebäcks mamma!

Åh så mysigt med en egen stuga Kiaa!

vad skönt att du fick en ny tid Englastar!

Vad bra att din kille startat en tråd & fått igång den Soffi83! Jag försökte få med min sambo där, men han är inte så bra med att hänga på forum....

• Jätten gluff gluff

Min mage är också jättestor på kvällarna Lillebäcks mamma! Har jag en tajt tröja känner jag mig jättegravid! Fast än så länge känns det lite mysigt, man blir stolt över magen liksom...
    Så länge inte vikten ökar explosionsartat & så länge magen är lite mindre om mornarna så känns det helt OK.

• Jätten gluff gluff

Välkommen ceripegia! Vad betyder nicket? *nyfiken*

Då ska vi i stort sett ha samtidigt Lillebäcks mamma! Jag är beräknad till 30 december enligt senaste UL, men innan dess är det 25:e december, så det är väl bara & se! Jag hoppas på en liten januariknodd!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?