Inlägg från: MorMaria81 |Visa alla inlägg
  • MorMaria81

Första barnet, i Göteborg?

Tack allesammans för en härlig fika!! Mycket trevligt. Ska tipsa min kille om tråden..
    Ha det så gott!!

• MorMaria81
    DjurgårdsRutan skrev 2010-09-01 16:09:19 följande:
    Vi fick var lilla dotter i v 28 i sondags i Grekland.
    Hon mar bra och kampar pa.
    Vi ar pa sjukhus i Grekland.
    Kram till alla.
    Nämen... Jag tänker på er! Skickar energi.
  • MorMaria81
    Kajsa30 skrev 2010-09-04 10:39:29 följande:
    Är någon mer än jag som har upptäckt Traderas härliga värld då det gäller barngrejer?? (jag vet, jag är lite sen =). Budar iaf hela tiden, hittills aldrig vunnit men nu börjar jag lära mig vad saker och ting ska kosta. Riktigt roligt!
    Jag också!! Ett tips är att vänta mot slutet av auktionen och buda ganska högt ca 1-2 minuter innan auktionen avslutas. Då hinner ingen (förhoppningsvis) buda över. Jag köpte en baby björn igår för 117 kr och det känns ju toppen!!

Själv tror jag att jag ska gå på vanlig vattengympa, det var fullt på kristinedals gravid vatten gympaRynkar på näsan, sen blir det nog yoga hemma med video.
    Känns som att det kostar så otroligt mycket pengar med alla dessa kurser.. Förvånad
    Vi tänkte prova Annas profilax som man streamar från nätet och gör hemma. Jag kan ju ganska mycket om andning genom dansen och sången så jag tror att det passar oss bäst.

Cotton: Hoppas du hade en underbar dag i lördags! Vädret var ju med er i alla fall! Nyfiken att höra!

Ha en underbar vecka allesammans!!
  • MorMaria81
    Bjornis skrev 2010-09-04 15:36:27 följande:
    Jag kommer def bli en traderamorsa sen.
    Jag köpte lite bebiskläder idag på Lindex. ÄLSKAR deras nya babysortiment. Typ denna:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=934...
    Eller den här:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=836...
    Just de två fanns inte på det lindexet jag var så får kanske köpa dem på nätet. Men köpte lite annat smått och gott.
    Iaf, ang tradera så lär jag iaf sälja mina kläder där sen. Har sålt en del förr i perioder. Men lär nog köpa en del också misstänker jag!
    Gud vad söta kläder du hittat!!
    Man vill bara handla och handla...
  • MorMaria81

Vi har börjat fundera lite på namn och har några att välja mellan. Det känns som man får känna lite när den lilla kommer ut också. Kanske namnet man valt inte alls passar. Glad
    De namnen vi har är Ronja, Astrid och Matilda. Än så länge bara ett killnamn. Alfred.
    Barnmorskan trodde det var en tjej fast hon var ju inte 100 så vi får vara beredda på en kille också ju..

Ceropegia: Vi kan väl absolut hitta ett till datum att fika på. Jag tycker det är så trevligt att träffa lite nya människor!

Cotton: I början så sparkade det väldigt sällan hos mig och sen satte det bara fart en dag. Nu är jag i v 25 och det är mycket liv i magen varje dag!! Innan ultraljudet hade jag inte känt så mycket..
    Hoppas RUL:et går bra på måndag! Det kommer att vara en häftig känsla!

• MorMaria81

Jag tycker också det känns lite jobbigt när folk bara springer fram och tar på magen. Man kan ju fråga först då känns det helt ok. Jag är ju väldigt stolt över min mage men vill inte att alla ska ta på den ändå. Blir automatiskt att man backar ett steg när någon fullkomligt springer fram med händerna i högsta hugg och skriker "ååhhhh lilla magen"..

Cotton: Hoppas att de säger könet på RUL:et för det verkar vara lite olika det där. Första gången vi var på UL så sa läkaren klart och tydligt att "ni öppnar väl inte julklapparna innan julafton". Hon var väldigt väldigt bestämd!! Blev lite rädd faktiskt!Glad
     2:a gången var det inga problem, då sa den nya läkaren vad hon såg men då var det lite otydligt..

• MorMaria81

Får väl sätta samman en fika lista som innan, måndag 13/9 kl.18 Condeco

Englastar
    MorMaria81

• MorMaria81
    Bjornis skrev 2010-09-08 22:09:42 följande:
    Det är aldrig nån som klappar mig på magen. Skrikandes Jag vill gärna bli klappad på magen men som sagt så ser jag mest bara lite mer tjock ut. Haha.

Men snart så kanske jag också får mage.

Nu ska jag sova, jobbade till 20.30 idag (började visserligen 9.30...). Har ont i hela kroppen och imorn har jag en fullpackad dag igen. Jag fattar ärligt inte hur detta ska gå 2 månader till... Visst jag har ingen mage att snacka om men jag är helt slut. Pratade med mamma förut och hon frågade hur jag mår och jag sa att fysiskt visst är jag trött men det är ändå OK men psykiskt är jag helt tillplattad känns det som. Gah. Har en kollega som är sjukskriven heltid på grund av högt blodtryck och hon är gravid i v 20 nu tror jag. Jag går in i v 26 imorn och jobbar jämt. Jag kan faktiskt ärligt säga att jag blev avundsjuk när jag hörde att hon var sjukskriven. Hemskt! Haha. Suck.
    Tänk på att ta hand om dig!! Det finns något viktigare än jobb just nu..Glad Kolla med dom om du kan gå ner lite i tid. Vet att du sa att det inte finns någon annan men då får de faktiskt lösa det! Det kan inte vara så stor press på dig nu. Synd att du inte kunde komma på fikan men du får ha det så himla mysigt på din bröllopsdag!!
  • MorMaria81
    cotton skrev 2010-09-08 14:51:29 följande:
    Lycklig 2010, vilken underbar beskrivning. Jag lyckas alltid bli helt rörd och tårögd av dina inlägg.

Vad gäller könet, så måste de berätta det om de ser vad det är. De måste inte leta efter det något extra, men man har alltid rätt att få reda på det om läkaren ser det. Jag har mina rättigheter som mamma fullständigt klara för mig och någont läkare kommer inte propsa på mig att inte få reda på det. Däremot är det ju en helt annan sak om bebisen inte vill visa vem han eller hon är riktigt.

Min kompis var på RUL i förra veckan och då försökte till och med BM leta efter könet jättelänge, men bebisen hade handen för (sååå gulligt) att de verkligen inte kunde se det alls. De ska gå på könsul i 3D i nästa vecka.

Vi skippar nog 3D ultraljudet om vi får se könet nu på måndag. 

Någon här som tänkt kika på bebben i 3D?
    Jag visste inte att det var så. Trodde att man hade lite tur om läkaren ville säga könet. Bra att du har sån koll! Glad
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?