Inlägg från: MorMaria81 |Visa alla inlägg
  • MorMaria81

Första barnet, i Göteborg?

Så mycket bra info Lillebäcks mamma!! Tack för det!!

• MorMaria81

Åh underbara bilder Lillebäcks mamma! Man blir verkligen sugen på att göra ett till Ul nu!! VIlka fina namn ni har också!!

• MorMaria81

Usch  Englastar vad jobbigt!! Hoppas att du ändå mår bra efter allt.
    Jag kommer ihåg att jag hade en period runt de veckorna (20-24) när jag hade jätte ont i magen. Men då kände jag att det var magen (tarmarna) och inte själva livmodern.
    Vi hoppas  på att det inte kommer igen!!

• MorMaria81
    ceropegia skrev 2010-09-22 13:20:08 följande:
    Englastar: Jag blir helt matt när jag läser ditt inlägg.... Förstår inte hur det kan fungera såå dåligt! Konstigt också att du fick så ont..om det nu inte va någonting.. Men skönt att det inte var det heller! Jag åkte in till Sahlgrenskasgynakut när jag var i början av min graviditet. Blödde floder..och de lät mig sitta i korridoren och grina..byxorna var helt nedblodade och ingen brydde sig alls... Trot jag satt där i 3 timmar...sen fick jag göra ett VUL. Gynekologen sa att barnets hjärta slog...men väldigt långsamt..så jag kunnde åka hem och vänta tills den hade dött helt och återkomma då.... Var helt knäckt... Sen visar det sig att bebisen i magen inte alls är döende..utan mår prima.. Lust att anmäla Sahlgrenska då hon sa att det inte gjorde nått om jag åt superstarka värktabletter, för livet där inne var ändå dött. Tänk om jag hade lyssnat på henne.. Så glad att jag åkte vidare till Carlanderska dagen efter..
    Nej! Fy! Det är ju helt sjukt att du kan få ett sånt besked utan att de är helt säkra!!!
    Jag blir arg och ledsen att det kan vara så!
  • MorMaria81

Hej allesammans!
    Hoppas ni har det bra i höstvädret! Jag mår bra, växer på och ska till Bm idag för kontroll v 29. Hoppas att allt är bra med mig och lillan. Jag börjar längta så mycket nu att den lill* ska komma ut! Vi köpte spjälsäng och skötbord i helgen.. Känns väldigt mysigt och lite overkligt!
    Jag har fått så mycket foglossningar. Har svårt att gå och kan knappt vända mig i sängen.. Usch.. Hoppas jag kan få tid till Sjukgymnast och kanske få lite hjälp.  Tur att jag inte jobbar just nu.. Någon annan med foglossningar?

Är det fika nu på tisdag?
    Ha en underbar vecka! Glad

• MorMaria81

Men då kanske vi kan bestäma en ny fika istället.
    Jag kan nog inte nästa vecka men efter det kan jag... Glad

• MorMaria81
    Kajsa30 skrev 2010-09-29 12:07:40 följande:
    Och jag ska på mitt första Magplask imorgon. Spännande! Glad att det inte är så fysiskt för det hade jag inte orkat =) (är i v 33).
    Låter spännande! Jag går på vanlig vattengympa och det är jätte skönt att gympa i vattnet! Man kan verkligen anpassa det efter egen ork och förmåga tycker jag. I början kändes det jättelätt men när man sen går upp ur polen känns det som man väger 150 kg! SÅ skönt att känna sig lite lätt i vattnet. Jag är bara i v 29 så än så länge går det ganska bra att ta i.
    Hoppas det blir kul! Har hört mycket bra om magplasket! Skriv gärna hur det var..
  • MorMaria81
    MHEK skrev 2010-09-29 19:48:32 följande:
    Kul att några kommit igång med vattengympa. Jag ska börja vattengympa för gravida på Kristinedal nästa vecka. Ser verkligen fram emot det för jag har inte alls rört mig särskilt mycket under graviditeten. Är det någon som har varit på Kristinedals vattegympa? Är lite rädd för att det ska vara kallt vatten. Tycker inte alls att det är mysigt att vare sig simma eller jympa om inte vattnet är varmt.
    Jag går på Kristinedals vanliga vattengympa och går bla på onsdagar innan grav gympan. Jag tycker instruktören inte är så jätte bra. Hon har inte mycket  taktkänsla direkt, man får liksom köra ett eget race lite så.. Men det positiva är att det är stora fönster ut så man kan titta på den fina naturen utanför..
    Vattnet är lite kallt när man går i men så fort man börjar röra sig så är temperaturen perfekt tycker jag. Ibland är det så varmt så man svettas och det tycker jag inte är så skönt.. Hoppas du känner dig nöjd med gympan!! Skriv gärna vad du tycker!
  • MorMaria81
    Björnis: Vilka underbara bilder! Förstår att du blev kär! Jag är också sugen men det blir nog inget mer ul nu.. =)
    Hur går det för dig på jobbet förresten? Har det löst sig och hur mår du?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?