Inlägg från: Kajsa30 |Visa alla inlägg
  • Kajsa30

Första barnet, i Göteborg?

Tarda skrev 2010-07-06 13:27:57 följande:
    Det som förlossningspersonal och BM verkar vara mest oroliga för är att man blir mer lättblödande när man äter mycket omega 3, om man minskar dosen eller slutar helt nån månad innan förlossningen ska det dock inte vara några problem. Det rådet vet jag flera gravida som fått. Men jag läste om någon som ätit mängder omega 3 och inte blött nämnvärt så det är nog väldigt induviduellt. Efter barnet är fött kan man börja direkt igen, omega 3 förs över i bröstmjölken och är lika viktig då som när barnet ligger i magen
    Funderar lite hur det är i kulturer/länder där kosten naturligt är omega 3 rik, förblöder alla inuiter när de föder eller Flört

Med tanke på att dina tabletter bara innehåller 500 mg totalt kan du utan problem äta 2-3 stycken/dag.
    Oj detta var verkligen intressant information. Jag äter Omega 3 så ofta jag kommer ihåg (vilket iofs inte är jätteofta). I Norge är de ju helt galna i Omega 3, särskilt till gravida. Ju mer desto bättre typ =). Känner en produktchef för ett Omega 3-märke i Norge så jag kanske borde höra med henne....
  • Kajsa30
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-07 09:42:17 följande:
    Lycklig2010: Åh va roligt! Glad Jag hade 27:e först, sen blev det 30:e efter första UL och 29:e efter andra. Får väl se vart jag hamnar efter RUL Tungan ute (Tycker inte att det borde kunna skilja så mycket mer dock, vet ju ganska exakt när bebisen blev till).

Jejja82: Åhh vad spännande med RUL! Jag hoppas du tittar in och berättar allt underbart sen Glad 

JOSSAN: Va underbart! Det är en helt obeskrivlig känsla att få se sitt barn. Sin alldeles egna lilla skatt som kommer att bli lite grann som en själv Glad Magiskt!

Kom ju på nu att man faktiskt kan lägga in bilder här i inläggen, så här har ni Lillebäck i egen stolt person:

Visst ser det ut som en liten clown? Bebisen tittar rakt på oss, varför man ser ögonhålorna så tydligt (denna bild är tagen i mitten på vecka 11). Under 1+ är huvudet, ögon nästa mun och sen ett vitare V - som är käkpartiet som var det enda som fått synligt skelett. Man kan skymta en arm på var sin sida kroppen med.

Åhh...jag längtar så till RUL nu så att man kan få en bättre bild Glad 
    Vilken härlig bild! H*n såg liksom glad ut =). Jag ska också scanna in min bild när jag får tid.
  • Kajsa30

Hej alla,

Angående kisseriet på nätterna kan jag bara säga att det blir bättre (förhoppningsvis). Jag gck upp varenda natt flera gånger fram till v 18 kanske. Nu går jag sällan upp, väldigt skönt. Är i v 21. Graviditeten blir verkligen bara bättre och bättre. Nu har jag börjat känna lillen också, kittlas nästan =). Väldigt härligt!

Om två timmar går jag på semester . I Sthlm där jag befinner mig lyser solen starkt och inte ett moln på himlen. Underbart! Kommer inte kunna gå in här så ofta för vi åker till sommarstugan i eftermiddag och sen till Portgal men jag ska försöka kika in när jag hittar en dator. Ha det gott alla i sommarvärmen med era fina magar =).
    Ser fram emot den 17:e!

• Kajsa30
    cotton skrev 2010-07-08 15:07:57 följande:
    Kajsa30, grattis till de första rörelserna och till er semester!!! Här i Göteborg regnar det, men man har lovat sol till helgen ändå! Vad gäller kisseriet, lär det ju bli värre senare när bebben blir lite större och börjar att trycka mer på blåsan samt sikta in välriktade sparkar mot den...

Kiaa, låter jobbigt med foglossning så tidigt. Hur yttrade den sig? Hade du ont i hela bäckenet eller delar av det?
    Okej så jag är inne i nån mellanperiod nu =). Ja det är klart, din beskrivning av hur blåsan plattas ut lät ju inte så trevlig haha. Man får väl njuta så länge det varar. Sen får man väl skaffa en potta under sängen ;). Det där med att vakna upp på natten och inte kunna somna om har iaf jag också känt av, även fast man är dötrött andra tidpunkter. Konstigt det där...
  • Kajsa30

Välkommen hit Mina 78! Jag har BF 22/11 så vi är rätt nära.

Jag har varit frånvarande här i några veckor för vi har varit på semester i Portugal och Paris, kom precis hem. Har haft det fantastiskt. Igår friade min sambo till mig så det var såklart pricken över i:et =). I en liten roddbåt på sjön vid Versailles =).

Kul att ni har hunnit med en till fika. Den 17:e är jag givetvis med. Nu väntar ytterligare två semesterveckor, lovely! 

Ha det gott alla i solen!

• Kajsa30
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-23 20:52:53 följande:
    Åh vad romantiskt Kajsa!!! Hjärta Önskar & hoppas att min sambo ska fria på semestern också...

Välkommen hit Mina 78! & grattis till plusset!

Nu ska jag ropa in sambon ifrån rabattrensandet så att vi kan titta på film.
    Då ska jag hålla tummarna för att han gör det ;). Jag tycker det känns extra bra att ha en ring på fingret nu när man går runt med värsta magen, fast egentligen spelar det ju ingen roll =).
  • Kajsa30

Nu var det länge sen jag var aktiv här, men nu är semestern slut och jag tänker återvända till datorn =). Verkar ha varit full aktivitet här, kul!

Jag har en fråga om detta med att resa efter v 28 som jag hoppas jag kan få lite kloka synpunkter kring. Enligt försäkringsbolagen täcks man ju inte av kostnader som uppstår till följd av graviditeten efter v 28. Hur tolkar ni det? Vissa säger att man endast ska bry sig om detta om man reser utomlands, men inte inrikes. Vad skulle ni säga? Jag veckopendlar till Sthlm med flyg och vill ju veta hur länge jag vågar göra det. Sen läste jag ngt om att den kosmiska strålninge kan påverka barnet negativt, usch det hade jag ingen aning om. Får verkligen kalla fötter men tåg tar ju 3 timmar och då är ju risken större att det hinner hända ngt!

Angående detta med sparkar så var jag också lite nojig då jag inte kände något i v 21 trots att moderkakan låg i bakvägg, så det där är nog väldigt individuellt. Nu sparkar det varje dag och det är supermysigt =) går in i v 26 imorgon.

• Kajsa30

Jajemen fika på tisdag var det sagt. Sist jag var med tog vi Condeco på Linnégatan, det tyckte jag var rätt bra för det är lätt att få sittplats antingen inne eller ute. Vilken tid funkar för alla? Ska vi säga kl 18? Har ni något annat förslag på tid och plats?

• Kajsa30

Synd att ni inte kan på tisdag, men det kommer absolut fler chanser. Nu när alla snart är tillbaka från semestern så kan vi ju boka in tätare fikaträffar och försöka variera både dag och tid så att alla har chans att vara med då och då iaf. Kanske ta en brunch en söndag.nån gång.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?