Inlägg från: Kajsa30 |Visa alla inlägg
  • Kajsa30

Första barnet, i Göteborg?

Lillebäcks mamma skrev 2010-08-15 23:26:16 följande:
    Hej på er alla!

Har inte läst i kapp men jag hoppas att allt är bra med er alla. Fick just veta att jag ska närvara på ett kalas i hemstaden på tisdag så jag kan tyvärr inte heller komma på fikan.

Om det är många som inte kan så kanske vi ska göra ett nytt försök med ett annat datum?

Kram på er! 
    Åhh vad många det är som gifter sig, vad härligt! Blir kul att höra alla bröllopshistorier. Vi hämtar nämligen inspiration inför vårt bröllop nästa (eller nästnästa) sommar, får se vad vi orkar med.

Jag kan tänka mig att det alltid kommer vara ett bortfall så jag tycker att vi kör fika imorgon som bestämt och så bokar vi in ett  nytt datum ganska snart. Jag är nämligen i Barcelona nästa vecka och kan ingen kväll resten av veckan =) så jag kommer troligen missa nästa fika, därför ses jag gärna imorgon.
  • Kajsa30

Följande kan fika imorgon kl 18 verkat det som:

Kajsa 30
    Snöfllinga04
    Kiaa
    Cott
    MHEK

Missade jag ngn? Ngn mer som kan?

• Kajsa30
    Annizzzen skrev 2010-08-16 11:04:50 följande:

Hej allihopa,

Jag följer gärna med och fikar imorgon också. Trist om så många inte kan komma men vi kan ju boka en tid inte allt för långt fram för att få med några fler.

Följande kan fika imorgon kl 18 verkat det som:

Kajsa 30
    Snöfllinga04
    Kiaa
    Cott
    MHEK
    Annizzzen

Kul! Ser att jag råkat skriva Cott istället för Cotton. Sorry =)!

• Kajsa30

Tack för en trevlig fika! Vi blev en ganska liten grupp, men det var väldigt trevligt ändå =).

Vi passade på att diskutera datum för nästa fika. Måndag 30/8 kl 18 kunde alla. Hur ser det ut för er andra? Condeco är rätt bra för där finns det alltid plats.

• Kajsa30

Håller med om att detta med sparkar är så individuellt. Jag började väl känna bebisen runt v 21-22 tror jag och nu är jag i vecka 27, men sparkar skulle jag inte kalla det och inte buffar heller, mer rörelser. Det står att man nästan ska kunna se "sparkarna" vid det här laget, men då måste vi ha en mkt lugn en för det gör vi inte. Nästan så det var mer för några veckor sedan... man oroar sig så lätt men nu ska jag försöka att inte göra det =).

• Kajsa30

Idag ska jag till barnmorksan för en extra kontroll. Tycker sparkarna har avtagit och igår kände jag inget alls så jag ringde till barnmorskan med gråten i halsen. Igår kväll kände jag dock igen, så nu känner jag mig mkt lugnare men ska dit idag iaf. Kanske börjar bli trångt för den lille i magen =).

Lunenoire: Välkommen hit!

Jejja 82: Kul med någon som ska ha i närheten av mig. Jag är i v 27. Vad har du för BF?

Kiaa: Hoppas verkligen akupunkturen hjälper!!

• Kajsa30

Nu har jag lyssnat på de underbara hjärtljuden. Tydligen låg bebisen med ryggen utåt och sparkade inåt så det var därför jag inte riktigt kände sparkarna =). Underbart!! Måste säga att barnmorskorna i Munkebäck är otroligt förstående och hjälpsamma, så viktigt när man får sina psykbryt.

Ha en riktigt skön helg allihop, trots spöregnet =).

• Kajsa30
    Jejja82 skrev 2010-08-21 11:40:36 följande:
    Kajsa 30:

Skönt att dom tog dig på allvar och att du fick en tid snabbt.
    Hade varit jättejobbigt om barnmorskan inte stöttatde och lyssnade!
    Jag funderar på hur det kommer att bli när bebisen väl är född, oron lär ju inte avta, hahaha.
    Jag kommer väl förmodligen bli helt knäpp:)
    Jag har BF 5 december. Vilket datum är du beräknad till?
    Precis vad min kompis som har två barn sa "bara att  vänja sig, oron kommer ständigt finnas där för olika saker". Kul, not. Jag har BF 22 november. Går tydligen in i tredje trimestern om några dagar. Spännande och lite läskigt. Snart kommer man nog inte hålla kunna hålla samma tempo som jag hittills har hållit, blir till att lyssna på kroppen lite mer. Nu ska jag fortsätta med flyttuppacket, 15 min jobb, 30 min vila osv. =).
  • Kajsa30
    Kiaa skrev 2010-08-22 19:52:41 följande:
    Igår var vi ute i barnvagnsdjugeln för första gången. Förvirrande! Även om vi fick bra hjälp av dom som jobbar där.
    Blev i allafall lite klokare på vilka kriterier vår barnvagn ska uppfylla:

Den måste ha svängbara däck även fram
    Däcken ska vara relativt stora
    Den ska gå att använda både i stan och på grus utan att vara allt för ostabil eller skumpig
    Den måste ha mjuklift som är lätt all lyfta ur
    Den måste vara tillräckligt hög så mannen (1,97) inte får ryggskott
    Den måste ha vändbar sittdel

Ja, det är väl så önskelistan ser ut. Problemet är att alla vagnar vi tittade på föll på åtminstonde en av punkterna. Och om vi ska hinna få hem den innan det är dags börjar det bli bråttom att beställa (vissa hade 12 veckors väntatid).
    Ni som letat/köpt redan. Vad har ni köpt? Och stämmer den inte på mina önskemål? Hjälp!
    Vi köpte en Brio Go och den verkar den stämma överens med era kritererier (tror jag), vi hade ungefär samma nämligen. Jag har ju dock aldrig använt den så man kanske hittar saker sen som man inte tycker om. Däcken bak är stora och däcken fram är mindre (om jag inte minns fel). Den känns väldigt smidig men skulle tydligen även funka på grusväg. Sen kan man kan fästa bilbarnsstolen på chassin, lite praktiskt tyckte vi. Sittdelen går att vända och min sambo är också rätt lång så ganska högt handtag var det.

Ja det var ett litet tips från mig! Inatt åker jag till Sitges, Barcelona med jobbet. Hoppas det är lagom varmt =).
  • Kajsa30

Yes, måndag kl 18 på Condeco var det sagt. Jag kommer!!

Är hemma efter 5 dagar i Sitges, Barcelona. Härligt så länge man höll sig i skuggan eller i vattnet =).

Ha en trevlig helg allihop!! Här blir det soffa och TV =).

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?