Kiaa skrev 2010-08-22 19:52:41 följande:
Igår var vi ute i barnvagnsdjugeln för första gången. Förvirrande! Även om vi fick bra hjälp av dom som jobbar där.
Blev i allafall lite klokare på vilka kriterier vår barnvagn ska uppfylla:
Den måste ha svängbara däck även fram
Däcken ska vara relativt stora
Den ska gå att använda både i stan och på grus utan att vara allt för ostabil eller skumpig
Den måste ha mjuklift som är lätt all lyfta ur
Den måste vara tillräckligt hög så mannen (1,97) inte får ryggskott
Den måste ha vändbar sittdel
Ja, det är väl så önskelistan ser ut. Problemet är att alla vagnar vi tittade på föll på åtminstonde en av punkterna. Och om vi ska hinna få hem den innan det är dags börjar det bli bråttom att beställa (vissa hade 12 veckors väntatid).
Ni som letat/köpt redan. Vad har ni köpt? Och stämmer den inte på mina önskemål? Hjälp!
Vi köpte en Brio Go och den verkar den stämma överens med era kritererier (tror jag), vi hade ungefär samma nämligen. Jag har ju dock aldrig använt den så man kanske hittar saker sen som man inte tycker om. Däcken bak är stora och däcken fram är mindre (om jag inte minns fel). Den känns väldigt smidig men skulle tydligen även funka på grusväg. Sen kan man kan fästa bilbarnsstolen på chassin, lite praktiskt tyckte vi. Sittdelen går att vända och min sambo är också rätt lång så ganska högt handtag var det.
Ja det var ett litet tips från mig! Inatt åker jag till Sitges, Barcelona med jobbet. Hoppas det är lagom varmt =).