Inlägg från: Mina 78 |Visa alla inlägg
  • Mina 78

Första barnet, i Göteborg?

Torsdag fungerar bra :)

Jossan: Jag känner igen mig i det du beskrivre. jag är ganska liten så jag får inte höra att magen är stor så ofta, men däremot kan folk kläcka ur sig mängder med kommentarer om att man vaggar, eller är framtung etc. Som snöflinga skriver är det som att man är allmän egendom bara för att man är gravid. Dessutom är man på nåt sätt reducerad till just gravid, så folk kommenterar hej vilt och mest hela tiden.  

• Mina 78

Jag är inte helt säker på vad skillnaden mellan en liggdel och hårdlift är... jag trodde det var samma sak, men till olika vagnar.... men det är alltså olika

• Mina 78

Vi har också köpt vår vagn på Backaplan, väldigt trevlig personal, men ofta en hel del kö. Vi har köpt med separat liggdel har jag nu fått klart för mig (fast det kallades hårdlift tror jag) 

Nästa vecka börjar vår föräldrautbildning, det ska bli spännande. Vi ska gå på den helt nyöppnade MVC i Eriksberg. Nu är det ju inte långt kvar, sju veckor och inte ens sex veckor kvar på jobbet. Än så länge mår jag oförskämt bra. Sprang till och med en sväng på löpbandet i går även om crosstrainern kändes bättre (känner av den ökade tyngden i knäna). Hoppas ni andra också mår bra  

• Mina 78
    MHEK skrev 2010-10-12 11:07:52 följande:
    Mina78: oj nu blev jag förvånad. Har dom öppnat en mvc på eriksberg...? Jag bor på eriksberg och hade ingen aning om detta. Men det var ju bra, funderar på att byta till den från barnmorskegruppen som jag går på nu. För mig skulle det vara roligt att gå på föräldrautbildningn där jag bor. Men det kanske man kan göra utan att vara inskriven där? Hur kommer det sig att du ska på föräldrautbildning där, bor du i närheten?
    Ja,  på Sjöporten 4 precis vi Café Villan. Hälften av barnmorskorna på Brämaregården har flyttat dit, det är helt nytt, invigdes typ förra veckan så vi har inte hunnit besöka det ännu. Vi ska dit på torsdag och träffa barnmorskan och sen börjar försäldragruppen nästa vecka. Jag vet inte om man kan gå på föräldragrupp där utan att vara inskriven, men du kan ju alltid ringa och fråga, Barnmorskegruppen har väl inga föräldragrupper?  Träffarna börjar i alla fall när man är i vecka 32-34. Du har ett tag kvar va?  Vi bor vid Danaplatsen ovanför Eriksberg så därför går vi där. Var bor du?

• Mina 78
    Kajsa30 skrev 2010-10-14 12:34:40 följande:
    Hej,

Nu var det ett bra tag sedan jag tittade in här. Hoppas allt är bra med er!

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på =). Vet ni var man kan köpa skötbord som man fäster på badkaret med fack/korgar under? Gärna till en inte alltför hög penning.
    På Babyproffsen har de billiga sådana, de har dessutom dem som månadens vara under oktober så då är de extra billiga
  • Mina 78

Oj! Jag såg nu att den var så dyr... jag trodde att den kostade 499 som väggskötbordet .Som du säger ser det ju väldigt enkelt ut

• Mina 78

Vi var där igår, det var verkligen toppenfint även om det fortfarande var lite byggkaos. Vilken Barnmorska har ni? Vi har Christina. Hon är rar, men en aning förvirrad. Föräldragrupp känns ju absolut bäst att gå där man bor. Jag förväntar mig inte direkt att lära mig så mcyekt av den (eftersom man läser på så mycket själv), men däremot att träffa lite folk i samma område

• Mina 78

Vad är det för barnloppis du ska på? Det verkar spännande.

Jag har knappt 7 veckor kvar så det börjar närma sig. Jag ska jobba 5 veckor till. Är grymt inställd på att gå över tiden, men inser ju samtidigt att  det är mindre än 5 veckor till normalförlossningsgränsen.  Lite skrämmande

Idag ringde de från Babyproffsen och sa att vagnen har kommit och nästa helg kommer pappa med ett säng och ett lass andra grejer. Efter det kommer det nog att vara mer verkligt tror jag. Nästa vecka börjar som sagt föräldrautbildningen också så det ska bli spännande.

• Mina 78

Grattis! Vad roligt, hoppas att allt gick bra

• Mina 78

Vi var på vårt andra föräldrautbildningspass idag. Viss är det mesta sånt man redan vet, men jag tycker att det är mysigt att träffa lite folk i samma situation och få dryfta sina farhågor och funderingar. Idag såg vi på förlossningsfilm vilket var fantastiskt tyckte jag, man fick en mycket mer realistisk bild av födande. Sen fick vi öva på massage och att andas. Jag tycker faktiskt att det är väldigt givande.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?