Första barnet, i Göteborg?
Jag hoppas att vi också ska få se en förlossningsfilm. Det verkar så häftigt!
Det är säkert lite beroende på hur barnmorskan som har kursen är om den är bra eller inte. Var går du på utbildningen?
Grattis till lille Ville!
Åh vad man längtar när man läser om era små. Jag har drygt 2 veckor kvar nu och det börjar vara ganska jobbigt att sitta, det känns som att magen inte riktigt får plats. Det mesta hemma är klart nu och på fredag jobbar jag min sista dag. Det känns fortfarande helt overkligt, men att se vagnen och sängen varje dag gör det lite mer verkligt tycker jag
Vad roligt med lite liv i tråden igen.
Vår lilla Inez tittade ut på beräknad dag 2/12. Hon vägde 3365 g och var 50 cm. Förlossningen gick bra även om de efter några timmar upptäckte att flickan låg i säte. Vid det laget var det ganska bråtton så det blev akut snitt för vår del. Men alla på Östra var otroligt proffsiga och jag kände mig supertrygg hela vägen.
Det är toppenmysigt att vara hemma även om man ibland känner sig lite hormonell (gråter för ingenting) eller låst till soffan (tur att jag gillar dålig TV).
Även om jag aldrig träffat några av er i verkliga livet innan vore det trevligt med en fika eller promenad så småningom
God fortsättning på er!
Hur går det för alla? Har det kommit några fler bebisar?
Lycka till med Licentiatpresentationen Jossan.
Jag börjar känna mig lite rastlös av att bara vara fastlåst i soffan hela dagarna. Som tur är gillar jag att se på TV, men även jag blir uttråkad av avsnitt av topmodel som jag redan sett... Min lilltej vill amma HELA tiden, inte varannan eller var tredje timme utan snarare i tvåtimmars pass med en halvtimmes mellanrum. Det är mysigt, men lite begränsande. Hon går inte riktigt upp i vikt som man ska så hon måste ju få äta precis när hon vill.. Som tur är gillar hon att vara i vagnen vilket ger lite andrum. Tyvärr gör ju vädret att det inte blir så många eller långa promenader som jag skulle vilja
Det är verkligen helt underbart att ha en alldeles egen liten bebis, men ibland saknar jag att kunna bestämma över min egen tid. Men mest av allt saknar jag att träna. Kejsarsnittet gör att jag är ännu lite mer begränsad än av en vanlig förlossning. Tills nyss har jag inte ens fått lyfta en vanlig matkasse. Nästa fredag ska jag äntligen på efterkontroll så då kanske jag kan börja lite smått, men löpningen får visst vänta 12 veckor!!!

Grattis båda två!! Vilka sötnosar!
Jossan:det var väl typiskt att hon skulle komma tidigt eftersom du hade viktiga saker inplanerade :). Jag tänkte nästan det när du skrev om din licentiatavhandling förra gången... Skänt att det gick bra i vilket fall
Jag är absolut på fika snart! Men jag vet faktiskt inte vart man ska gå med alla vagnarna...
Inez är drygt 6 veckor nu och det känns att jag börjar känna mig lite tryggare i mammarollen nu. Dagarna är fortfarande olika och vissa dagar får jag inget gjort alls, men oftast känns det som att jag har läget under kontroll. Om jag ska och fika eller ut och gå är jag sällan nervös för att hon ska gråta för då kan man ju amma, men vi var en dag på Coop och hon bara skrek och skrek, till slut fick min sambo bära omkring på henne för att hon skulle vara lugn. Det var superjobbigt, det skär ju så i hjärtat när hon gråter.
Vi var ute och fikade när hon var två veckor och var och hälsade på på mitt jobb några dagar efter det. Förra veckan var vi två hela dagar på universitetet och det gick bra. Visst är jag lite orolig för infektioner och särskilt RS-viruset, men man kan ju inte gömma sig hemma hela vintern heller.
Vi har inte börjat på föräldragrupp, jag hoppas att det ska bli en sån, men jag är inte säker. Babysim har jag skickat in intresseanmälan om för det vill vi definitivt gå.