Inlägg från: Soffi83 |Visa alla inlägg
  • Soffi83

Första barnet, i Göteborg?

MorMaria81 skrev 2010-07-12 00:33:15 följande:
    Hej!
    Jag hoppar gärna in i denna tråden!
    Jag har bf den 22 dec..
    Känns skönt att ha lite härliga människor att diskutera sin grav med. Ibland känns det som man tänker alldeles för mycket!!Glad
    Jag mår väldigt bra nu, har mått lite illa och varit väldigt trött fram till v 12. Nu är jag bara lite trött ibland..
    Jag går på mvc i gamlestan och tycker att de är helt ok. Har inte blivit erbjuden någon mamma grupp eller liknande. Finns  inte det här i gbg? Någon som vet?
    Detta blir ju lite som en mammagrupp kan man säga..
    Ha en underbar dag alla!!
    M
    Välkommen :)
    Vet inte riktigt vad du menar med mammagrupp? Det enda den MVC jag går på har erbjudit är en föräldrautbildning senare i höst. Är det något sånt du menar?Glad 
  • Soffi83
    737 dagar: Du har rätt. Ser verkligen ut som en vinkning Glad
  • Soffi83
    MorMaria81 skrev 2010-07-12 22:08:13 följande:
    Hej och tack!!
    Jag bodde i Stockholm under min förra grav och då blev jag satt i en grupp där vi fick erbj om olika träffar och info möten. Vi blev som en mamma grupp som skulle träffas enda fram till födseln och även efter om man ville.. Men det kanske är föräldrarutbildningen som är namnet här... När går man den?
    Detta med föräldragrupper verkar variera över stan. Vi har blivit erbjudna en i september. Börjar 14:e och går en gång i veckan, totalt 4 ggr. Är på håret att vi hinner med sista träffen innan BF. Andra verkar knappt kunna erbjuda något alls för de har för få platser och en del har längre mellan träffarna. 
    Det är något som varje MVC bestämmer verkar det som. 
  • Soffi83
    Kiaa: Kan tyvärr inte den dagen. Semester har då startat och det blir sommarstugan utanför Lysekil. Men ni får ha det så trevligt.Glad
  • Soffi83
    Annizzzen skrev 2010-07-13 16:00:23 följande:
    Lillebäcks mamma: Jag vet inte riktigt vad företaget hette som vi hyrt av (våra vänner skötte den kontakten) men jag lovar att berätta hur det fungerat när jag kommer hem.
    Ska villigt erkänna att det ser lite nergånget ut på bilderna, men det här ska bli en spännande upplevelse

Milano hade jag gärna åkt till, vi får se vad vi hinner med, kanske bli ett stopp där med, vem vet

Nu ska jag ut och jaga ett par mammabyxor... eller iaf ett par byxor i storlek större, kan inte knäppa nåt längre... lite jobbit att åka på semester och inte ha nåt att ta på sig...
    Min mamma och syster är i Milano just nu och efter vad jag har hört så behöver du inte ha något på dig. Tydligen väldigt varmt Glad
  • Soffi83
    Lillebäcks mamma: Så otroligt kul att bebisen är så aktiv, fantastisk känsla att det verkligen är något som växer där inne Glad Tack för informationen om UL, har ju själv varit på några stycken så klart man varit lite orolig.
  • Soffi83
    Ballerina 74: Välkommen och grattis. Låter som en riktigt drömställe ni har hittat. Är avundsjuk på er :)

Lillebäcks mamma: Säg till din sambo att det nog kommer dröja innan du tröttarna på buffar och sparkar. Jag har än så länge inte tröttnat på det. Hinner till och med sakna det mellan varven.
    Han kommer själv längta efter att kunna känna dem på utsidan när Lillebäck blir lite starkare.

cotton: Att det kan vara så olika, mina bröst har inte ändrat sig alls. Bara fått en bredare bak som sambon så glatt påpekade. Hoppas grabbarna får det skoj ikväll förresten.
  • Soffi83
    Cotton: Kanske det, en annan som har små skulle gärna sett att dom blev lite  större Glad
    Sambon fick reda på idag att de ska vara ledig imorrn så han börjar sin semester. Får väl se när han kommer hem i natt.

72dagar: Hej på dig :) Det finns en BF-lista här nånstans. Den har nog hamnat x antal sidor bakåt bara,
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-07-15 16:54:53 följande:
    YEY! Gick bra idag. GUD va nervös jag var när jag satt i väntrummet. Bad en stilla bön kan jag säga. Och där inne var den! Sprattlade och kliade sig på huvudet! En perfekt stor en. Jag är 16+5 enl äl och hon mätte mig till 17+2. Känns så bra. Och jag som inte tycker att jag har nån mage (det har jag inte heller, inte mer än min "vanliga", kanske att den blivit lite mer rund och spänd än fläbbig. Haha. Iaf, så petade hon och sa att "livmodern går ju upp hit" och petade vid naveln. Och visade på ulet var hennes finger kom ner. Coolt. Det är nog därför jag hade så ont i Vietnam. Allt flyttade på sig! Jag är så lättad att det är galet. Fick en bild (det var inte det som var fokus kände vi) men tycker nu att den var lite trist. Haha. Den ser ut som en knas bara. Hehe.
    Jätteskönt att höra. Tror många med mig här har väntat på resultatet idag Glad Snart dags för RUL också nu.
    Om jag fattat det rätt så har även din sambo smitit iväg och "fikar" med grabbarna ikväll?
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-07-15 19:05:40 följande:
    Jupp. Han är i Linné nu. Ska bli intressant att se hur de hade det! Är din karl också med?
    Ja, han blev ju så avundsjuk på att vi fikade så han startade en egen tråd för blivande pappor :)
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-07-15 21:36:55 följande:
    De verkar ju ha haft trevligt iaf. 3,5 timma var han borta! Haha.
    Min är inte hemma än, misstänker att han är på väg då. Man kan ju undra vad de har pratat om. Hoppas de hade det bra så kanske de vill träffas fler gånger och att även fler kanske ansluter till dem.

Kul att få en bild även om de är svårtolkade ibland. Har faktiskt ingen bild som blivit bra på våran. Han vänder sig varje gång eller försöker gömma sig. 
  • Soffi83
    Katsy skrev 2010-07-16 11:50:15 följande:
    Jag är ny! Och plussade idag!! Vilken lycka efter många många försök!!

Roligt att det finns så många trådar för Göteborgare här på FL..

Hoppas man är välkommen! :D
    Grattis och välkommen Skrattande
  • Soffi83
    SL79 skrev 2010-07-18 20:27:23 följande:
    Hejsan! Detta verkar vara en trevlig tråd. Får man hoppa in? Har läst igenom en del men inte allt, börjar bli en lång tråd... Jag har BF i mitten av oktober och bor i Masthugget. Hoppas ni har en bra sommar!
    Välkommen. Då har du och jag ungefär lika långt kvar till BF. Har fått 11 oktober :)
  • Soffi83

Hej alla och hoppas ni har haft det bra. Har varit ute på landet hela veckan och helt avskärmad från världen känns det som. 
    Är nu inne i v 29 och lillen far omkring en hel del. Han har kommit på att om man tar lite sats kan man få in en rejäl smäll på höftbenet. Är fortfarande öm där. Hoppas han snart glömmer hur han gjorde det.

Någon mer än jag som tycker det är skönt att vädret håller sig på "normal" Sverige-temperatur igen? 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?