Inlägg från: Jätten gluff gluff |Visa alla inlägg
  • Jätten gluff gluff

Första barnet, i Göteborg?

Man "får" inte ligga på rygg Bjornis, för då kan bebisen lägga sig på kroppspulsådern vilket isf betyder att den kanske inte får tillräckligt med syre. Så har jag fattat det iaf. Men en kompis till mig visste inte om det & sov på rygg hela graviditeten, det gick bra, så det MÅSTE ju inte betyda nåt. Men jag vågar inte chansa, dvs jag tvingar mig själv att sova på sidan fast jag inte gillar det....

Vad skönt att höra att du mått såpass bra Angel20! Shoppat alla babygrejerna på Kungsmässan eller?

• Jätten gluff gluff
    737 dagar skrev 2010-07-29 11:06:46 följande:
    Hur var det på RUL? jag har fått för mig att de inte är så trevliga där. Det är dags för oss 20/8.. så vi har lite kvar..
    Nja... trevlig var hon väl. Eller korrekt rättare sagt. Men hon sade ingenting i onödan, drog knappt på munnen & var allmänt stel bara... Men det är såklart jätteolika från ställe till ställe & antagligen från dag till dag. Alla har väl dåliga dagar!
    Förstår att du längtar!
  • Jätten gluff gluff

He he... satt just & surfade gravidkuddar. Ska definitivt bli en sån för mig!

• Jätten gluff gluff
    737 dagar skrev 2010-07-29 12:48:10 följande:
    Vart var det du gjorde din? Jag tycker de är trist, för min barnmorska är lite så att hon ler när hon kommer på att hon borde. Hon tar som en paus för att le. Känns som att hon tappat glödet för sitt jobb och då blir man ju själv lite mindre pepp. Men kanske har vi tur o får en glad bm på rul.
    I Kba...
  • Jätten gluff gluff

Åh vilken fin bild Lillebäcks mamma!  Jättesöt! & samma bf fick vi minsann ser jag, visst vore det lite häftigt med just den dagen? Du kan väl satsa på att var först på Östra (om ni nu ska dit) så kan jag vara först på Varberg! Flört
    Måste ju erkänna att jag är sjukt avis på dig som känner så mycket... vill också!!!

Lycka till imorrn Kiia!

Det var säkert ligamenten som håller fast livmodern frökenelin, jag får sådär ibland. Vissa dagar kan det räcka med att jag vänder mig om i sängen så "hugger" det till på ena sidan. Men bära tungt ska du inte göra över huvud taget.

• Jätten gluff gluff

Åh vad roligt Bjornis!!! Så fin han är! Bad ni att få veta? Var hon säker? Jag är sjuk nyfiken, men vi har ju bestämt oss att inte ta reda på....

Oj, måste man tänka på sånt... jag ska ju flyga både nästa vecka & sen två veckor senare....!! Har jag inte haft en tanke på ju! Men magen är ju rätt stor... hmmm... får nog ringa imorrn då!

• Jätten gluff gluff

Jo visst, håller med dig 737 dagar, men nyfiken är man ju! Fast vi har betämt oss för att inte ta reda på..

Gomorron förresten!
    Några timmar har jag kvar till semestern nu. Kolla vädret.

• Jätten gluff gluff

Vad härligt, grattis till lyckat RUL Kiaa! Ser fram emot bild!

Då är vi fler som inte kännt några sparkar än. Visst längtar man??

• Jätten gluff gluff

Hej på er!

Nu har jag precis kommit hem efter en helg i Dalarna. Jättemysigt & lugnt. Jag har även köpt en "gravidkudde" att sova med! Ha ha... den är 150 cm lång & det är ett projekt varje gång man ska vända sig i sängen.. Men hoppas på att få mindre ont i höfterna.

Jag är väldans nyfiken på om det är en tjej eller kille jag har i magen. Bara för att kunna knyta an lite mer antar jag... Sen så är jag rätt nyfiken av mig i allmänhet också!

Nu är det hemma några dagar innan vi drar till Rom. Tänkte ta med mig datorn, men man vet ju aldrig om uppkopplingen på hotellet funkar...

Vilken härlig bild Kiia!!!

• Jätten gluff gluff

Nämen fy katsura... *kramar om*

Tänker på dig.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?