Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

    Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

    Hej på er!

    Den 25e december beräknas min pojke komma, jag bor i Bromma men känner inte så många här då jag är nyinflyttad, träffar gärna andra under ledigheten.

    Hej så länge Glad

  • brommamaria

    Hej!
    Då går du också och längtar till julGlad
    Jag är inte från Stockholm från början men har bott söder om stan ett bra tag! Barkarby hittar jag till!
    Nu ska vi dessutom flytta till nåt större, blir jobbigt med en bebis tre trappor upp i en liten tvåa...
    Jag ska ha en pojke!

    Vad ska ni ha?

    Jag kräks och mår illa fortfarande.... men mår ändå tusen gånger bättre än fram till vecka 15... då gick jag bara ner i vikt.. nu har jag gått upp det jag gick ner i alla fall, magen växer och lillen sparkas!
    Mådde ni illa?

    Jag började nyss jobba igen efter att ha varit sjuk pga illamåendet och kräkningarna i nästan tre månader(jobbar i vården) och fick jätteont i bäckenet... så nu blir jag väl sjukskriven igen Rynkar på näsan Känns drygt att vara hemma ännu längre... men men
    nu har jag i alla fall energi och massa lust att pyssla här hemma och göra saker! i början var jag såååå trött att jag inte kunde göra någonting...
    Har idag varit och köpt en massa pärmar och sorterat alla tråkiga papper här hemma ;)

    Har ni ont i fogarna?
    Har ni börjat "boa"?

    Men jag är lyckligare än någonsin och njuter av den lille som växer där inne!

    Har ni handlat mycket till era ännu? köpt vagn?
    Jag ska nog köpa en iCandy!

    Ha en toppen måndag!

  • brommamaria

    Hej!

    Jag är också norrlänning, har bott lite överallt när jag växte upp, men är född i Umeå!
    Vad roligt med en liten pojke, ja visst, JÄTTEsvårt med namn... Vi har en låååååååång lista med flicknamn, ett pojknamn som vi gillar Max... men vi får se, önskar att vi hade fler, gillar även Simon, Adam, Tim och Alvin

    Vad skönt för dig att det gick över, jag är just nu jätte ledsen för att jag har blivit sjukskriven och inte kan göra så mycket... ska skaffa filmkanaler.. men det är lång tid att ligga hemma, dessutom bor inte vännerna tillräckligt nära för att komma förbi en snabbis och pigga upp...

    Nä jag får ta fram symaskinen och börja sy till bebisen!

    Hjärtljuden är underbara, tyckte att det var mycket häftigare  än ultraljudet, första gången jag fick höra dom var i v14, extra kontroll pga att jag gått ner så mycket i vikt, det var nog bland det häftigaste jag varit med om!

    Renovering är inge vidare... men skönt när det är klart!

    Jag har handlat en hel del kläder till den lille... kan liksom inte låta bli, har shoppat en hel del på tradera... har inte köpt vagn ännu men ska försöka ta mig iväg imårn och göra det, veckorna går ju ganska fort.... 8-10 veckors leveranstid... om 10 veckor e jag i v36.... briovagnen är fin! 
    Det börjar väl bli dags att handla lite annat också snart... vill helst flytta först!

    Ska kolla in Skälby på hemnet... ett radhus vore inte helt fel!
    Lägenheterna som vi budat på har gått upp skitmycket :( 

    Hej så längeFlört 

  • brommamaria
    GladHej HejGlad
    Har inte hunnit skriva för det har varit fullt upp med visningar men;
    Nu har vi köpt lägenhet!! Och det blev en jättefin en med sjöutsikt i samma område som vi bor i så jag är tokglad!

    Jag träffar er jättegärna, är ju hemma hela långa dagarna... sjukskriven fram till havandeskapspenningen... Ser framemot att ses!

    Vad tråkigt med en sambo som jobbar borta så länge.. är han hemma längre när han är ledig? 

    Ullared låter kul, var där en gång för längesen när jag bodde i närheten, finns ju hur mycket som helst där!

    Idag ska jag på vattengympa (genom sjukgymnasten) får se om jag blir nå bättre snart, tycker att det är jättejobbigt att ha ont och inte kunna göra allt jag brukar... Solskensbullen, hjälper akupunktur och tens?

    Hoppas att vi ses snart!
  • brommamaria

    Hej!

    ensammamma;
    Ja jag är jätteglad, vi får flytta in 1a november så då hinner vi lagom innan bebisen kommer! Han ska ju komma den 25e dec. 

    Du får väl ta en tripp till Ullared en annan gång, finns ju mycket fint här hemma att fynda!

    Hur har du lyckats bli sjukskriven fram till bebisen tittar ut?
    Det är ju bättre ekonomiskt kom jag på... får ju havandeskapspenning fram till två veckor innnan... vet inte om jag kan blir sjukskriven fram till bf...
    Har du mycket besvär av graviditeten?
    Hur gammalt är ditt andra barn?

    KRAM KRAM
     

  • brommamaria

    Hej hej!

    Ja på sätt o vis e de skönt att vara sjukskriven... kan ju inte jobba när jag inte kan stå, gå el sitta så länge... Men det e ganska trist o långsamt här hemma på dagarna... som tur e så e min brors fru hemma med deras lilla bebis på dagarna så jag kan åka dit och öva!
    Har ni lyckats hitta nåt som hjälper mot foglossningen?

    Stackare, lillapindi som e ensam så mycket...  Vad skönt att du klarade av dagen!

    Jag känner mig inte speciellt stressad nu, var mest stressad över boendet. Nu när det är löst känns allt lugnare. Men jag är väldigt stressad över hur vi ska lyckas styla till denna lägenhet och städa den och sedan flytta till den andra då jag inte kan bära... Får jätteont av att dammsuga och skura...

    Jag har börjat gå oftare till barnmorskan nu och det är alltid lika underbart att höra min lille killes hjärtslagFlört 
    Sist mätte hon magen för första gången och den var lagom stor = skönt! Jag har varit stressad över att inte gått upp i vikt och varit lite orolig för honom..

    Jag hade tänkt gå på underbara barn mässan men vet inte om jag kan gå så länge och då kanske det inte är nån idé...

    Jag träffar er jättegärna någon dag, kan för det mesta! e ju hemma på dagarna! Kanske kan vi ses på nåt fik i Vällingby Centrum? Jag har bil och kan ta mig lite var som helst i alla fall!

    Kram kram 

  • brommamaria
    GladHej hej Glad

    Åh just nu är jag sååå sur... började packa ner saker inför fotografering av lägenheten och tog fram stegen för att nå bättre.. bara det att killen har oljat in träskivorna på balkongnen i helgen och spillt en massa olja på stegen som jag såklart klev i och klev runt i halva lägenheten... så nu e de oljespår överallt... blir till o städa ännu mer....

    Jag har ett bälte att använda när jag går och det hjälper lite. Men när jag har som mest ont kan jag inte sova och knappt gå... klarar inte av att gå så länge innan det gör så ont att jag knappt kan lyfta benen.. sjukgymnasten sa att jag har en muskelinflammation i musklerna som fäster i bäckenen från låret... men så länge jag tar det lugnt så har jag inte speciellt ont! Kan vara så att övningarna som sjukgymnasten gav mig har hjälpt! Kanske även vattengympanFlört

    Hur mår ni just nu i graviditeten? Nåt nytt?
    Senaste veckan har jag börjat få halsbränna, blivit toksugen på mjölk, fått kramp i vaden, benen och armarna har domnat av flera gånger... Nåt ni känner igen? Tror att det beror på lillkillen i magen! Han sparkas inte riktigt lika mycket som förut, men det beror nog på att det börjar bli lite trångt, eller?

     
    I veckan kan jag ses nästan när som, har vattengympa vid Beckis på måndagar kl 15 bara, och vattengympa på torsdagkvällar, e ganska upptagen på helgerna pga flytten, men kan säkert klämma in något, men inte denna och nästa helg... lite sturligt...

    Föreslår: vardagkväll ej torsdag, då kan ensammamma, lillapindi och jag, kan solskensbullen?
                      lördag 16 okt, då kan jag,
                      söndag 17 okt, då kan jag,

    Nä nu ska jag ta och försöka få bort ojefläckarna...

    Kram kram

     
  • brommamaria

    Hej hej!

    Välkommen CrimsonSkrattande  Kul med en till Bromma bo!
    När ska din bebis komma? Var bodde du innan? Lite nyfiken bara :)

    Har under förmiddagen putsat fönster och städat här hemma med svärfar till hjälp... just nu är jag ledsen för att svärföräldrarna inte tycker om namnen vi funderat ut och att jag vill att vår son ska ha mitt efternamn... i vanliga fall hade jag nog inte brytt mig men jag är så fruktansvärt känslig.... känner mig jätteledsen.... Sambon tyckte att jag bara skulle skaka av mig det.. han har nog rätt men det är inte alltid så lätt...
    Så nog kan hormorner vara nog så jobbiga..

    ensammamma, är tul tillväxtultraljud? växer han inte som han ska? mysigt att få titta till honom i alla fall!

    Jag ska till barnmorskan på torsdag, längtar så efter att hör hjärtslagen! Han rör sig i alla fall som en riktig vilde där inne, tycker att det är sååå häftigt!

     Nu ska jag ta mig iväg och fixa lite till lägenheten som ska fotas i veckan inför försäljningen.. typ allt i mitt liv handlar om det just nu, ska bli sååååå skönt när det är över Glad 

    Kram kram

  • brommamaria

    Hej!

    Tack för erat stöd, kände mig lite fjantig för att jag blev så ledsen...

    Åh vad spännande för dig crimson att din bebis snart kommerGlad 

    Jag är i vecka 29 alltså 28+några dagar, min pojke ska komma på juldagen, jag är 30 och har flyttat runt hela livet, (bott söder om stan tidigare och ännu tidigare i Norrland, Halland och utomlands) men där vill inte sambon bo så därför bor vi här! Det är mitt första barn och jag längtar såååå. 

    Jag tar det lugnt med städningen, men det är så frustrerande att inte kunna göra allt själv... Idag ska jag ta mig iväg och köpa nya blommor för imårn ska lägenheten fotas! Sen blir det lugnt några dagar innan det är dags för visning :)

    På lördag ska jag till underbara barn mässan, har aldrig varit där, har ni några tips? ska ni dit? 

  • brommamaria

    Hej!

    Ja nu har svärfar börjat ringa sambon för att påverka honom ang namn....
    Igår fotades vår lägenhet, så nu får vi "vila" ett par dagar innan det är dags för visning... då väntas ännu mera städande och röjande...
    vi har köpt en större lägenhet på gatan bredvid :)  1a november får vi nycklarnaSkrattande

    Igår var jag och lyssnade på lillpojkens hjärta, älskar att höra det! Han har lagt sig med huvudet neråt nu, jobbigt bara med den där foten som trycker på mitt revben heeeela tiden... har knappt kunnat sova inatt pga den där foten :(

    Ja, får se hur det går på mässan imårn... orkar ju inte gå så länge... ska köpa riktiga stödstrumpor idag, mina fötter och ben har börjat svälla. Men jag ska dit i alla fall :)
    Idag ska jag träffa min mamma och spana in Bromma Blocks! har ni varit där? Jättefint tycker jag!

    Ja visst längtar man... vill att tiden ska gå jätte fort!
    Längtar tills vi har flyttat så att jag kan stoppa in hans kläder i en byrå och ta fram dom och titta på dom, ordna hans säng... Antar att det är så med första och att andra barnet kommer "fortare".

    Nu ska jag vila en stund, sen ska jag hitta ett par skor hoppas jag!
    Ha en toppendag tjejer! 

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby