• Anonym (nojjig)

Hittat hashplantor

Vet inte riktigt hur jag ska bete mig eller vad jag ska göra...

Har en riktigt nära vän som bor på en annan ort tillsammans med sin sambo. En av mina andra riktigt nära vänner befinner sig just nu hemma hos vår gemensamma vän på besök. Av en ren slump fick min vän (som är på besök) syn på en hel odling av hashplantor,gömda inne i en skrubb, i deras tvättstuga.

Hon skulle in tillt vättstugan för hon hade lånat tvättmaskinen och såg att det lyste i skrubben genom springan och skulle släcka lämpan,men det var ju ingen vanlig lampa som lyste och i rummet fanns massa hashplantor och det var ordentligt varmt i rummet,samt att ingången var plastad,för att hålla värmen i rummet antar vi.

Min kompis ringde till mig och var förtvivlad och orolig...vad ska vi göra? Vad gör man?

Vår gemensamma vän har haft det lite trassligt genom åren och hennes sambo höll på med droger förut,men de flyttade och bröt med hans kriminella umgängeskrets och enligt vår vän har hennes sambo helt lagt av med att röka på osv...tydligen inte!

När jag inte lever i den världen själv så blir jag ju nojjig...vad gör man?

• Svar på tråden Hittat hashplantor
  • Spanjoren
    Danieli skrev 2010-06-06 22:52:00 följande:
    Man ska inte skaffa ungar om man tycker det är okej att röka massa brass. 
    Man ska inte skaffa barn om man är en jävla surfitta heller men det har ju inte stoppat ett antal medlemmar på FL....
    C´est la vie pero no se la toque
  • BlommyNess12
    ViceGuy skrev 2010-06-07 00:24:09 följande:
    Syftade snarare på tillvägagångssättet...

Inte konstigt att svenskar är så måna om att låta staten gå in och styra i sina familjer, man har uppenbarligen förlorat all form av föräldrainstinkt och uppfostran.

Så återigen, hoppas dom förlåter dig.
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
    Äsch, det tror jag de gör, när de själva växer upp och ser att situationen blev ohanterbar för mig utan experthjälp.
  • Danieli
    Spanjoren skrev 2010-06-07 01:42:38 följande:
    Tycker du ska ta den frågan med någon som röker hasch.
    Det är givetvis till dem svaret är riktat precis som du riktade dig till en generell grupp som inte nödvändigtvis måste beröra mig, eller hur?
  • Anonym
    BlommyNess12 skrev 2010-06-06 23:57:11 följande:
    Vill du veta något kul? Alla experimenterar inte med sånt.. Jag gjorde det aldrig. Och om mitt barn börjar ta droger så är det socialtjänsten akut, behandlingshem om han inte slutar med det, kanske t.o.m familjehem om han måste komma bort från sitt umgänge och från omgivningen för att kunna sluta, ja såklart. Jag kommer med alla de lagliga medel jag har på min sida att stoppa mitt barn.
    Jag hoppas innerligt att du skämtar eller gör dig till rejält.
    Överreagerar du så pass kraftigt på cannabis och tar till alla så kallade lagliga medel som finns så riskerar du att alienera ditt barn samt styra han mot andra droger för att undgå upptäckt.

Vår värld krymper i samma takt som internet växer, med vissa små undantag så vet dom allra flesta att cannabis är en lätt drog.
    För 30-40 år sen så var det kanske inte alla som experimenterade, informationsflödet var dock inte öppet för alla. Dagens internetungar lär inte hitta många anledningar till att inte prova. Menar du alvar med det du skriver så önskar jag ditt barn all lycka han kan få.

Nu är det kanske jag som är fel på det där med föräldraskap men jag var ganska övertygad att vi ska guida våra barn samt stöta dom även i val vi inte håller med om,  ordet stoppa till vilket pris som helst klingar illa när man snackar om utveckling.

ts, hemmaodlingar för eget bruk brukar röra sig om 4-10 plantor fint dolda i garderob/skrubb. är det det du menar med "en hel odling haschplantor" så tycker jag att du ska bara ta och varva ner.
    Dom tar visserligen en risk genom att odla i landet gud glömde men det enda sättet man kan åka fast på hemmaodling är om nån snackar. Bryr du dig om din vän så är du inte den som snackar och sätter dom båda i klister.
  • Minomin
    Anonym skrev 2010-06-07 09:28:37 följande:
    Jag hoppas innerligt att du skämtar eller gör dig till rejält.
    Överreagerar du så pass kraftigt på cannabis och tar till alla så kallade lagliga medel som finns så riskerar du att alienera ditt barn samt styra han mot andra droger för att undgå upptäckt.

Vår värld krymper i samma takt som internet växer, med vissa små undantag så vet dom allra flesta att cannabis är en lätt drog.
    För 30-40 år sen så var det kanske inte alla som experimenterade, informationsflödet var dock inte öppet för alla. Dagens internetungar lär inte hitta många anledningar till att inte prova. Menar du alvar med det du skriver så önskar jag ditt barn all lycka han kan få.

Nu är det kanske jag som är fel på det där med föräldraskap men jag var ganska övertygad att vi ska guida våra barn samt stöta dom även i val vi inte håller med om,  ordet stoppa till vilket pris som helst klingar illa när man snackar om utveckling.

ts, hemmaodlingar för eget bruk brukar röra sig om 4-10 plantor fint dolda i garderob/skrubb. är det det du menar med "en hel odling haschplantor" så tycker jag att du ska bara ta och varva ner.
    Dom tar visserligen en risk genom att odla i landet gud glömde men det enda sättet man kan åka fast på hemmaodling är om nån snackar. Bryr du dig om din vän så är du inte den som snackar och sätter dom båda i klister.
    Vad menar du med "Dom tar visserligen en risk genom att odla i landet gud glömde"?
  • Anonym
    Minomin skrev 2010-06-07 09:51:56 följande:
    Vad menar du med "Dom tar visserligen en risk genom att odla i landet gud glömde"?
    Att det är tyvärr olagligt och i sverige så betraktas det som ett grovt brott.
    Det finns heller inte så många länder kvar om ens nån där cannabis är lika mytomspunnen som i sverige, så ibland undrar man om landet verkligen ligger på planeten jorden
  • Minomin
    Anonym skrev 2010-06-07 10:08:24 följande:
    Att det är tyvärr olagligt och i sverige så betraktas det som ett grovt brott.
    Det finns heller inte så många länder kvar om ens nån där cannabis är lika mytomspunnen som i sverige, så ibland undrar man om landet verkligen ligger på planeten jorden
    Vilka länder (med ett fungerande rättsystem) kan du nämna där det är lagligt att framställa och försälja cannabis privat?
  • Anonym
    Minomin skrev 2010-06-07 10:18:36 följande:
    Vilka länder (med ett fungerande rättsystem) kan du nämna där det är lagligt att framställa och försälja cannabis privat?

Odling för eget bruk (rekreation) är nog inte laglig nånstans än.
    Det var däremot inte det jag tänkte på, under tiden resten av världen avkriminaliserar och lägger om hela inställningen så stampar sverige kvar i sin kamp mot den narkotikafria utopin som aldrig kommer till liv och dom "övertygade" är bereda att ange/skada sina vänner utan att tveka.

• Minomin
    Anonym skrev 2010-06-07 10:41:53 följande:

Odling för eget bruk (rekreation) är nog inte laglig nånstans än.
    Det var däremot inte det jag tänkte på, under tiden resten av världen avkriminaliserar och lägger om hela inställningen så stampar sverige kvar i sin kamp mot den narkotikafria utopin som aldrig kommer till liv och dom "övertygade" är bereda att ange/skada sina vänner utan att tveka.

Vilka länder syftar du på då?
Svar på tråden Hittat hashplantor