• Anonym (nojjig)

Hittat hashplantor

Vet inte riktigt hur jag ska bete mig eller vad jag ska göra...

Har en riktigt nära vän som bor på en annan ort tillsammans med sin sambo. En av mina andra riktigt nära vänner befinner sig just nu hemma hos vår gemensamma vän på besök. Av en ren slump fick min vän (som är på besök) syn på en hel odling av hashplantor,gömda inne i en skrubb, i deras tvättstuga.

Hon skulle in tillt vättstugan för hon hade lånat tvättmaskinen och såg att det lyste i skrubben genom springan och skulle släcka lämpan,men det var ju ingen vanlig lampa som lyste och i rummet fanns massa hashplantor och det var ordentligt varmt i rummet,samt att ingången var plastad,för att hålla värmen i rummet antar vi.

Min kompis ringde till mig och var förtvivlad och orolig...vad ska vi göra? Vad gör man?

Vår gemensamma vän har haft det lite trassligt genom åren och hennes sambo höll på med droger förut,men de flyttade och bröt med hans kriminella umgängeskrets och enligt vår vän har hennes sambo helt lagt av med att röka på osv...tydligen inte!

När jag inte lever i den världen själv så blir jag ju nojjig...vad gör man?

• Svar på tråden Hittat hashplantor
  • Digestive
    Ditt resonemang hade vunnit grund om det vore så att Holland enbart förde statistik över heroinrelaterade dödsfall vid injicering och så ser det naturligtvis inte ut. Med hjälp av enkel addering så får man utan större problem ihop siffror som kan jämföras med den svenska statistiken. Att Holland och Sverige placerar sina drogrelaterade dödsfall under olika rubriker betyder ingenting mer än att det krävs lite extra arbete vid en jämförelse.

Jaha, så homosexuella saknade "äkta moral" när de inte offentliggjorde sina sexuella handlingar före 1944? Förträffligt resonerat - som vanligt bland människor som åberopar existens i påhitt som moral.
    Nämn en drog som har skördat fler liv och skadat mänskligheten mer än just påhittet som du spökmastruberar sönder ditt förnuft med.

Droger används människor på det självmedicinerande viset som du tar upp i sista stycket för att världen dom lever i har formats till en miljö som dom mår dåligt utav; eller du kanske diskuterar tvärt om, att människor föds defekta i en självklar värld och därmed mår dåligt? Oavsett vad så behöver dessa kemisk stimulans för att må bra i världen de lever i och läkemedelsföretagen kan enbart bjuda på betydligt skadligare alternativ.
    För dig verkar det dock redan självklart att människor ska förstöra sig själva mer än nödvändigt, i moralens namn då så klart, och det ser alltid lika intressant ut när empatilöshet ständigt följer moralpropagandan som avgaserna från en bil.

Moral som idé har indoktrinerats i oss för att vi genom sådana påhitt kan motiveras till allt från att skjuta människor i ansiktet till att resonera lika empatilöst som du och många andra gör här. Vakna!
    Okej jag filosoferar vidare lite i det du påstår.

Om människor som du själv säger har formats och lever i en miljö de mår dåligt av undviker att förändra sin miljö istället måste ha fri kemisk stimulans som sin rättighet.
    Ja då borde ju en som vantrivs i en marknads anpassad och ekonomiskt styrd värd ha rätt till fria vapen och skjuta kapitalister med eftersom de som känner så med borde ha rätt att må bra.

Ska massor människor ta kemiska droger pga dålig levnadsmiljö så blir bördan ju större för de stackare som inte tar droger då de istället blir ensamma om försöka få en trivsam miljö att leva i.

År då inte hela västvärlden och lite till i nuläget omoget för att alls ha några droger?

Jag är inte förespråkare av någon moral där folk inte ska få ditt eller datt men jag tro att alla droger och stimulantia är livsfarliga i ett samhälle där man hellre ändrar sina upplevelser kemiskt än att förändra det så att folk mår bra.
    Många saker i vårt samhälle går inte att ändra på innan 1.) skadan redan har blivit ett faktum, 2.) livet har hunnit ta slut för den aktuell individen och 3.) en majoritet klassar ändringen som nödvändig. Exempelvis skolsystemet, där tusentals människor som av naturen inte har haft samma förutsättningar att ta åt sig studier under just grundskolan. För dessa så innebär det en klen tröst att samhället på sätt och vis hör till något formbart och deras chanser att må bra i den här världen har fått sig en törn redan vid 7 års ålder.

Nej, mänskligheten har använt cannabis i minst 5000 år utan problem för det mänskliga kollektivet och hallucinogener i minst 10 000 år utan problem för det mänskliga kollektivet. Dessa droger skapade problem av sådan kaliber först i mitten av 1900-talet, av någon konstig anledning, och dessa droger började skapa problem för det mänskliga kollektivet i samma geografiska ordningsföljd som förbuden, av någon konstig anledning. Innan förbuden dök upp så rapporterades det inte om några alarmerande problem relaterade till dessa naturdroger någonstans på denna planet, av någon konstig anledning.
    Västvärldens myndigheter har dock låtit bli att upplysa sina invånare om de tusenåriga traditionerna och kunskaperna som hör till dessa droger, av någon konstig anledning, så på det viset hör absolut västvärldens invånare till ett omoget folk när det kommer till dessa droger. Vi verkar dock tillräckligt mogna för att prova på droger som läkemedelsföretagen har spottat ut på marknaden den här månaden.
  • Digestive
    Danieli skrev 2010-06-10 22:02:28 följande:
    Är du en liten tävlings nisse med viktigpetterhandboken i holkhantering som du själv följer planenligt? xD
    Du får kalla människor som inte urskuldar sina handlingar på droger dom själva har tagit för vad som helst - så länge du själv förstår att du tillhör den andra gruppen.
  • Danieli
    Digestive skrev 2010-06-12 08:05:46 följande:
    Du får kalla människor som inte urskuldar sina handlingar på droger dom själva har tagit för vad som helst - så länge du själv förstår att du tillhör den andra gruppen.
    Jag använder inte droger eller alkohol överhuvudtaget.

Du försöker påvisa att droger är nyttiga om man kan dosera dem rätt vilket enbart är möjligt att veta exakt förren man rökt mycket av just en sort man har för stunden. Styrkan kan variera variera extrem även av samma sort.
    Ingen riktig ryggsmärta minskar av små mängder så självklart blir man ju stenad om man försöker röka för att bli av med smärtan i ryggen. Tvärr så minskar smärtan ytterst lite  och då är man rejält påverkad.
    Problemet är att snarare att du inte riktig fattat varför hampa inte ärkänt som ryggvärksmedicin inom vården. 
  • Digestive
    Danieli skrev 2010-06-12 12:54:44 följande:

Du försöker påvisa att droger är nyttiga om man kan dosera dem rätt vilket enbart är möjligt att veta exakt förren man rökt mycket av just en sort man har för stunden. Styrkan kan variera variera extrem även av samma sort.
    Ingen riktig ryggsmärta minskar av små mängder så självklart blir man ju stenad om man försöker röka för att bli av med smärtan i ryggen. Tvärr så minskar smärtan ytterst lite  och då är man rejält påverkad.
    Problemet är att snarare att du inte riktig fattat varför hampa inte ärkänt som ryggvärksmedicin inom vården. 
    Håll ordning på vad du själv skriver. I inlägg 170 skrev du vad jag kommenterade.

Det behövs ingen speciell dosering för att cannabis ska verka medicinskt och du får en guldstjärna om du hittar en passage där jag har skrivit något annorlunda. Huruvida cannabis verkar som ett effektivt analgetikum för ryggsmärtor eller inte beror såklart på ryggsmärtans natur. Cannabis tar inte heller bort symtomen av en åkomma (så som smärta) utan får symtomen att upplevas annorlunda.

Upplys mig om vårdens invändningar kring cannabis som ryggvärksmedicin.
  • Anonym

Påstår en hel rad länder har fel och du har rätt?
    Cannabis är bland annat en medicinskt växt som fungerar mycket bättre mot vissa typer av kroniska smärtor än ex dagens piler.

• Danieli
    Digestive skrev 2010-06-12 15:12:41 följande:
    Håll ordning på vad du själv skriver. I inlägg 170 skrev du vad jag kommenterade.

Det behövs ingen speciell dosering för att cannabis ska verka medicinskt och du får en guldstjärna om du hittar en passage där jag har skrivit något annorlunda. Huruvida cannabis verkar som ett effektivt analgetikum för ryggsmärtor eller inte beror såklart på ryggsmärtans natur. Cannabis tar inte heller bort symtomen av en åkomma (så som smärta) utan får symtomen att upplevas annorlunda.

Att flera av de alla de ämnen som finns i cannabis är användbara som läkemedel betvivlar jag inte. Att upplevelsen av smärta skulle kunna upplevas annorlunda av i den subjektiva upplevelsen av ruset är även det tänkbart.

Problemet med att låta hemma fixaren experimentera med dess medicinska egenskaper är kanske mindre bra.
    En planta innehåller mängder med olika ämnen som måste tas med i beräkningen när den ska användas medicinskt.
    Så har jag förstått den information jag läst ang. cannabis forskning.
    Dom tyck ju jobba på att ta tillvara vissa substanser för olika syften.
    Upplysa dig kan du göra själv och du är beredd att vara kritisk mot både de källor du själv vill tro på och andra.

• Anonym
    Danieli skrev 2010-06-12 18:35:19 följande:
    Att flera av de alla de ämnen som finns i cannabis är användbara som läkemedel betvivlar jag inte. Att upplevelsen av smärta skulle kunna upplevas annorlunda av i den subjektiva upplevelsen av ruset är även det tänkbart.

Problemet med att låta hemma fixaren experimentera med dess medicinska egenskaper är kanske mindre bra.
    En planta innehåller mängder med olika ämnen som måste tas med i beräkningen när den ska användas medicinskt.
    Upplysa dig kan du göra själv och du är beredd att vara kritisk mot både de källor du själv vill tro på och andra.

Läkemedels industrin har börjar stycka plantan och experimenterar med enskilda ämnen ja.
    Anledning?
    Man kan inte ta patent på plantan, man måste också förändra den så pass att en vanlig dödlig inte kan odla sin egen medicin utan måste köpa den.

• klyban

Kommer du nu igen och påstår det inte funkar för ryggsmärta.
    Verkar ha skygglappar på när det passar.
    Danieli skrev 2010-06-12 18:35:19 följande:

Medans du ska vara obestridd verkar det som.

Du verkar betvivla cannabisens medicinska egenskaper, varför?
    Ljuger alla människor som säger att de blir hjälpta, och har denna konspiritaion pågått i tusentals år då också?
  • Digestive

Cannabis har vi människor som sagt minst 5000 års erfarenhet utav samt 60 års vetenskaplig forskning kring; vilka ämnen och risker skulle vi idag ha missat när forskningsledande länder skriver ut cannabis efter följande principer 1.) fyra jointar om dagen vid kronisk åkomma (strax över 3,5g cannabis av 15% THC-värde om dagen) eller 2.) vid behov?

Princip 1 motsvarar vilken daglig vaneanvändare som helst och princip 2 motsvarar vilken sporadisk användare som helst.
  • Sedek

Hur ska TS göra?

Fråga om hon får köpa lite såklart, shit, hur svårt ska de va!!

• Anonym (Anna)
    flashieangel skrev 2010-06-05 18:02:26 följande:
    Men herregud alla är väl inte så insatta i vad det finns för olika sorters droger o vad allt heter exakt!!!

TS, finns det barn i samma hus som detta odlas, om så gör tycker jag du ska ringa polisen omedelbart!!! Annars är det upp till dig men risken finns ju att detta säljs till ungdomar på orten där ni bor!!!
    Och vad kommer blir bättre av att polisen kommer dit? Om det är barnen du oroar dig för så polisen dom sista man vill ha dit.

Det bästa borde nog vara att prata med dom odlande människorna
  • Anonym (info)

har bara läst ts och ville bara poängtera att det inte finns något som heter hasch planta. Om det var plantor av cannabis hon såg är det marijuana som de har i sin tvättstuga. Hasch och mariujana är 2 helt skilda droger. Marijuana brukas som det är vanligtvis, medans hasch ,som framställs från mariujana, ofta är behandlat på något sätt.

• klyban
    Anonym (info) skrev 2010-07-05 21:30:50 följande:
    har bara läst ts och ville bara poängtera att det inte finns något som heter hasch planta. Om det var plantor av cannabis hon såg är det marijuana som de har i sin tvättstuga. Hasch och mariujana är 2 helt skilda droger. Marijuana brukas som det är vanligtvis, medans hasch ,som framställs från mariujana, ofta är behandlat på något sätt.
    Hehe, det är ju exakt samma drog :p
    Dock är marijuana oprocesserat, medan hasch är extraheras på något sätt från marijuanan.
    Vanligtvis med något lösningsmedel som isopropanol, aceton, alkohol(95-98%) eller kallt vatten/is och finmaskiga sildukar är de vanligaste.

Sen ändras ju förhållanden mellan de olika psykoaktiva ämnena mellan "färsk" och "processad" cannabis, men dock samma drog ändå.
  • Anonym (info)
    klyban skrev 2010-07-06 07:05:29 följande:
    Hehe, det är ju exakt samma drog :p
    Dock är marijuana oprocesserat, medan hasch är extraheras på något sätt från marijuanan.
    Vanligtvis med något lösningsmedel som isopropanol, aceton, alkohol(95-98%) eller kallt vatten/is och finmaskiga sildukar är de vanligaste.

Sen ändras ju förhållanden mellan de olika psykoaktiva ämnena mellan "färsk" och "processad" cannabis, men dock samma drog ändå.
    hahaha! visste det skulle vara någon som påpekade mitt uttalande... ;) Var väl att ta i med "helt skilda" kanske....
Svar på tråden Hittat hashplantor