• Anonym (nojjig)

Hittat hashplantor

Vet inte riktigt hur jag ska bete mig eller vad jag ska göra...

Har en riktigt nära vän som bor på en annan ort tillsammans med sin sambo. En av mina andra riktigt nära vänner befinner sig just nu hemma hos vår gemensamma vän på besök. Av en ren slump fick min vän (som är på besök) syn på en hel odling av hashplantor,gömda inne i en skrubb, i deras tvättstuga.

Hon skulle in tillt vättstugan för hon hade lånat tvättmaskinen och såg att det lyste i skrubben genom springan och skulle släcka lämpan,men det var ju ingen vanlig lampa som lyste och i rummet fanns massa hashplantor och det var ordentligt varmt i rummet,samt att ingången var plastad,för att hålla värmen i rummet antar vi.

Min kompis ringde till mig och var förtvivlad och orolig...vad ska vi göra? Vad gör man?

Vår gemensamma vän har haft det lite trassligt genom åren och hennes sambo höll på med droger förut,men de flyttade och bröt med hans kriminella umgängeskrets och enligt vår vän har hennes sambo helt lagt av med att röka på osv...tydligen inte!

När jag inte lever i den världen själv så blir jag ju nojjig...vad gör man?

• Svar på tråden Hittat hashplantor
  • ViceGuy
    BlommyNess12 skrev 2010-06-06 22:24:14 följande:
    Ring polisen, om de har barn så ring socialtjänsten.
    Lyssna inte på alla drogpropagerare i denna tråd, de har väl förmodligen redan rökt på så mycket av sitt egenodlade braj att de blivit förblindade.
    Ja det är det enda logiska.

Man kan omöljligen se det omoraliska i att sätta dit sina vänner, om man inte är sönderrökt.

Misstänker min granne för att ha tankat ner en film olagligt, brb måste genast kontakta polismyndigheten.
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Lillismaj

Hade inte brytt mig. Taskigt att ens tänka tanken att anmäla sin väninna för någon sånt.

• Minomin
    blackpuma skrev 2010-06-06 22:19:28 följande:
    Så du skulle vara bered att sabba livet för din bästa vän av anledningen att h*n använde "fel" drog?

Jag har lust att spy, hoppas dina "vänner" är lika lojala mot dig som du är mot dom.

Cannabis kommer bli laglig överallt och den kommer inte förändras med lagen.
    Det kommer fortfarande vara exakt samma planta som vi har nytjat i över 10 000 år.
    Det kommer även vara ganska svårt att rättfärdiga handlingar som ledde till andras lidande, "det var olagligt då så det var rätt agerat" kommer nog inte funka speciellt bra, det kommer klinga lika illa som nazisternas "vi följde bara order".
    Jag tänker som sagt inte göra detta till en politisk tråd.

Spy på du...
  • BlommyNess12
    Lillismaj skrev 2010-06-06 22:27:28 följande:
    Hade inte brytt mig. Taskigt att ens tänka tanken att anmäla sin väninna för någon sånt.
    Ja visst är det taskigt att anmäla väninnan´och hennes kille, som kanske har barn också, som har narkotika liggandes hemma och förmodligen sitter och röker på och sen ska ta hand om sitt barn... Fyfan vad taskigt...

Det är ju också jättetaskigt att anmäla någon för narkotikabrott, vem vet, de kanske får hjälp med sitt beroende och hjälp att sluta och leva ett narkotikafritt liv.. Shit vad hemskt...
  • Minomin
    BlommyNess12 skrev 2010-06-06 22:32:35 följande:
    Ja visst är det taskigt att anmäla väninnan´och hennes kille, som kanske har barn också, som har narkotika liggandes hemma och förmodligen sitter och röker på och sen ska ta hand om sitt barn... Fyfan vad taskigt...

Det är ju också jättetaskigt att anmäla någon för narkotikabrott, vem vet, de kanske får hjälp med sitt beroende och hjälp att sluta och leva ett narkotikafritt liv.. Shit vad hemskt...
    Samma tankar här!

Dessutom verkar det ju vara så att vänninan inte haft dessa problem tidigare, utan blivit insyltat via sin pojkvän.
  • Spanjoren

Ja, anmäl för barnens skull. Alla vet ju hur fantastiskt deras liv blir när mamma och pappa sitter inne...

Människor undrar hur Stasi kunde fungera. Ett besök på Familjeliv och sen undrar man inte längre...

C´est la vie pero no se la toque
  • BlommyNess12
    Spanjoren skrev 2010-06-06 22:46:09 följande:
    Ja, anmäl för barnens skull. Alla vet ju hur fantastiskt deras liv blir när mamma och pappa sitter inne...

Människor undrar hur Stasi kunde fungera. Ett besök på Familjeliv och sen undrar man inte längre...
    C´est la vie pero no se la toque
    Bra mycket bättre än med missbrukande föräldrar. Jag önskar min biofarsa hade suttit i fängelse under min uppväxt istället för att förpesta min tillvaro med sitt drogande.
  • Danieli
    blackpuma skrev 2010-06-06 22:19:28 följande:
    Så du skulle vara bered att sabba livet för din bästa vän av anledningen att h*n använde "fel" drog?

Jag har lust att spy, hoppas dina "vänner" är lika lojala mot dig som du är mot dom.

Cannabis kommer bli laglig överallt och den kommer inte förändras med lagen.
    Det kommer fortfarande vara exakt samma planta som vi har nytjat i över 10 000 år.
    Det kommer även vara ganska svårt att rättfärdiga handlingar som ledde till andras lidande, "det var olagligt då så det var rätt agerat" kommer nog inte funka speciellt bra, det kommer klinga lika illa som nazisternas "vi följde bara order".
    Dödsraff har använts ännu längre så det måste va jätte nyttigt.  Hur vet du föresten att det är 10 000 år och inte ännu längre tillbaka??? 
    Rättfärdiga handlingar kommer du själv att få lära dig en hel del inför din familj och alla somska stå ut och samarbeta med en självcentrerad haschrökare.  
  • Danieli
    Spanjoren skrev 2010-06-06 22:46:09 följande:

Man ska inte skaffa ungar om man tycker det är okej att röka massa brass. 
  • Lillismaj
    BlommyNess12 skrev 2010-06-06 22:32:35 följande:

Som "kanske" har barn? Har de barn eller inte. Klart man inte vill att droger och barn ska finnas i samma hem men det står inget om några barn i TS.
    Gäller det vänninan och pojkvännen så tycker jag att det bara är att strunta i.
Svar på tråden Hittat hashplantor