Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

Att bo i invandrartät förort.

Roze skrev 2010-06-10 10:52:40 följande:
    För det första vilka är balter?! Obestämd

Sen för att vissa ska lära sig några nya ord förutom moske/al-jazeera m.m så:

www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=209034
    Vilka tror du själv det är som härjar i Rinkeby är? Vart kommer dom ifrån?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 10:57:38 följande:
    Frågan Är väl VILKA hamnar i Rinkeby?  Sen så vill jag veta från och med när representerar Rinkeby 1,5miljoner människor?!
    Som minister Björklund sa igår: "Detta sociala beteende kan inte accepteras OAVSETT orsaken bakom!"

Självklart skall det till en rejälv polisinsats för att förhindra att det sker, och dom skydliga skall ställas till svars oavsett ålder på förövarna. Föräldrarna får självklart ta huvudansvaret och jag hoppas att samtliga av dom inblande får öppna sina plånböcker och betala för denna skadegörelse!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 10:57:38 följande:
    Frågan Är väl VILKA hamnar i Rinkeby?  Sen så vill jag veta från och med när representerar Rinkeby 1,5miljoner människor?!
    Tror du att Rinkeby är enda förorten med dessa problem får du allt ta att öppna både dina ögon och öron!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:28:13 följande:
    Mmmm och som jag sa tidigare så har JAG mer rätt att dra slutsatset att svenska högutbildade män är svin och vill andra illa än du som vill bunta ihop en hel jäkla massa länder i facket ( Brottslingar ). Det HAR ingenting med deras kultur och vart dom kommer ifrån att göra. Kan du förstå det nångång?
    Hahaha..."Så har JAG rätt...." Du är för rolig du

Ska samhället acceptera upploppen i Rinkeby, Rosengård m.m Skall föräldrarna inte ställas till svar för detta? Eller ska vi skattebetalare gladligen betala detta...år ut och år in.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:34:48 följande:
    EN FRÅGA? ÄR det någon som vet Varför man gjorde LÖRDAG till en helg-dag?!
    Du får skapa en egen tråd om det. Denna handlar om invandrartäta förorter!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:36:54 följande:
    Tack. ;)

Nej, självklart ska man inte acceptera dessa tokigheter men kom inte med skitsnacket att det är deras kultur som ligger bakom det.
    Jag skrev att jag håller med ministern. Detta skall inte accepteras OAVSETT vad som är orsaken bakom.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:36:54 följande:
    Tack. ;)

Nej, självklart ska man inte acceptera dessa tokigheter men kom inte med skitsnacket att det är deras kultur som ligger bakom det.
    Kanske inte kultur då...men mentalitet.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:44:35 följande:
    Halleljua, äntligen börjar det gå in nåt i hårdbollen där uppe. Det finns hopp om dig Joppan. ;)

Och VART står det att mentalitet har någonting med ens land/kultur att göra?!

Tja, nåt måste det ha att göra lite med land/kultur. Kan du förklara en sak för mig. (detta är helt sant, och du har hört det förr).

10 av 10 svenska familjer har barnstol i sina bilar.

8 av 10 invandrarfamiljer saknar bilbarnstol i sina bilar.

1 av 10 svenska barn under 12 år ser man ute i området där jag bor efter kl. 21

7 av 10 invandrarbarn under 12 år är fortfarande ute efter kl. 21 och även efter kl. 23.

Finns det en "naturlig" förklaring?

• Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 11:57:40 följande:
    Ja, till dom där exempel finns det en naturlig förklaring. I t.ex. Iran är det fortfarande fritt fram att sitta i en bil utan bilbarnstol. I dom större städerna måste man ha bälte annars är det inget tvång i dom mindre städerna.

I T.ex. Iran så är dom flesta bostadsområdena så himla trånga med en massa människor att föräldrarna är helt trygga och säkra i att barnen är ute sent på kvällen och om dom nu råkar gå hem till grannen och få middag är det inte hela världen för nån annan dag så kommer grannens ungen hem till den personen och får mat. Förstår du?  Men bara för den sakens skull så kan du inte säga att Alla Iranier som kommer till Sverige slänger ut sina barn och skiter fullständigt i dom ( Jag känner inga iranska familjer som låter sina barn vara ute sent på kvällen. )
    Och...så i Iran är man inte rädda om sina barn, och man saknar dessutom sunt förnuft. Intressant.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 14:41:13 följande:
    Du Är så himla jobbig. Så fort man tror att du ska förstå nåt så krossar du drömmen. HUR FAN fick du det till att i Iran så är man inte rädda om sina barn? NÄR infördes bilbarnstol i Sverige?
    Det har väl inte med saken NÄR DET INFÖRDES... Det har med sunt förnuft att göra, viljan att skydda sitt barn! Precis som att det tillhör sunt förnuft att stänga DAGISGRINDEN efter sig!
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.