Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Att bo i invandrartät förort.

Roze skrev 2010-06-10 21:05:55 följande:
    Jaha ja så det har INGENTING med att dom ÄR just svenskar att göra? Och nej det stämmer inte att mindre kommuner har kassa skolor. Hur kom du fram till det?
    Vad gapar du om? Jag skrev att  "det är nog relativt vanligt att betygen är lite sämre i de mindre kommunerna än de stora. " Hur jag kom fram till det? Jag har själv bott i en norrländsk, liten byhåla och vet vad det var för resultat i de områdena. Jag baserar det på egna erfarenheter. Vad baserar du allt ditt tugg på?
  • Stinky
    Guerita skrev 2010-06-10 21:11:18 följande:
    Det var nog ingen som fattade vad du ville med din länk. Som så ofta så är det lite Magnus, Brasse och Eva med dig och man ska gissa vem/vad som inte passar in i bilden. Enligt dig. Sen när man gissar så blir det FEL FEL FEL då du sitter inne med kunskaper eller definitioner som ingen annan gör.
    Du! Jag tror på dig. Allt verkar bara knasigt, så visst är det lite Magnus, Brasse och Eva över det. Drömmer
  • Stinky
    Roze skrev 2010-06-10 21:20:58 följande:
    Jag ÄR uppväxt i en liten byhåla i Skåne och vi hade då inga problem med skolan.
    Alla gapar om att skolorna i invandrartäta skolor ÄR kass för att det just ÄR utlänningar som bor där men när jag ger ett exempel på en helsvensk skola så ÄR det nonsens?
    Stinky skrev 2010-06-10 21:18:52 följande:
    Du! Jag tror på dig. Allt verkar bara knasigt, så visst är det lite Magnus, Brasse och Eva över det. Drömmer
    ----------------------------
    Vem är det som påstått att det är nonsens? Eller är det bara så enkelt att du sitter och omtolkar allt folk skriver, så att du ska ha något att gagga om?
  • Stinky
    ViceGuy skrev 2010-06-10 21:42:00 följande:
    Kan inte det här med att barn leker ute vid 23-tiden ha med extremt utdraget jetlag att göra? Vi kanske övertolkar det Förvånad
    Äh, det är väl ändå inget jämfört med halv fyra på morgonen? 
  • Stinky
    ViceGuy skrev 2010-06-10 21:49:36 följande:
    Morgonpigga?
    Uppenbarligen. Drömmer
  • Stinky
    Roze skrev 2010-06-11 09:04:41 följande:
    Har DU en källa på att dom utlänningar som skiter i att ha bilbarnstol har tagit del av säkerhets-snacket?! Själv har jag aldrig träffat en utländsk-familj som skiter i att använda bilbarnstol däremot har jag träffat på massooooooooor av svenska mammor som lämnar sina barn i bilen och springer in i diverse affärer..." Det handlar ju bara om några minuter " Får man höra då. Jag vet inte vilket som värst? Att ha en unge i famnen och kunna skydda den med sin kropp om bilen skulle fara illa ut eller lämna ett barn i en bil utan några som helst tillsyn?!
    Eh? Skojar du?! Du verkar ha tagit på dig uppgiften att skydda alla invandrare, oavsett vilka idiotgrejer de gör. Är det verkligen försvarsbart att inte ha sina barn skyddade i bilbarnstol i bilen? Och hur hade de kunnat missa "säkerhetssnacket", om de tagit ett svenskt körkort? Visserligen kör en hel del runt UTAN körkort, men jag tror knappast att de är så blinda eller döva att de missat "säkerhetssnacket"! Vilket oerhört dumt påstående.
  • Stinky
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-14 18:11:41 följande:
    Bokstavsbarn troligen, sånna är det ju också synd om, hängs inte ut.

Haga-mannen var en annan som hängdes ut med namn innan dom fallit, hade han hetat Hassan hade det icke skett.
    Japp. Så sant!
  • Stinky
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-16 09:03:18 följande:
    Sedan verkar det som folk tar för givet att de som bor i en invandrartät förort, gör det för att de inte har ett val, inte bryr sig om sina barns uppväxt, eller som sagt, gillar bränder.

Vilket skitsnack!!!!!

Har också hört att när man säger att man trivs, handlar det om en "raritet".
    När verkligenheten är tvärtom.
    Bilbränder, är en raritet.
    De flesta invandrartäta förorter, har inga bilbränder.
    Bilbränder, en raritet i invandrartäta förorter? På min gata har det brunnit fem bilar på drygt ett halvår. En sjätte var de på väg att tutta eld på härom veckan, men grabbarna blev dels avbrutna, dels så ringde jag 112 och polisen var snabbt på plats. I Västerort tuttas det på bilar, skolor etc. i tid och otid.  Att påstå att det inte brinner i invandrartäta förorter, kallar jag för BS.
  • Stinky

Jag vet också att Stockholmspolisen inte basunerar ut om alla problemen de tampas med i de invandrartäta områdena bara för att undvika göra "reklam" för dessa gäng, som i sin tur triggar igång andra gäng.

• Stinky
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-16 17:01:42 följande:
    Påstod jag att det aldrig brunnit i en invandrartät förort?
    Har någon påstått det?

Läser man tråden, ser man att många som bor i invandrartäta förorter, trivs och inte alls sett bilar brinna.

Jag fattar inte vad man tjänar på att bara se, höra och peka ut det negativa?
    MAJORITETEN av invandrartäta förorter har INTE problem med brinnande bilar och stenkastning.
    Påpekar någon att de visst trivs i förorten, heter det att man inte bryr sig om sina barn, eller är uppfostrad att acceptera skit. Eller så omtolkas det man skriver och någon får det till "jaha nu påstår du att det inte finns problem/att man ska gulla med kriminella invandrare/du ljuger/det är en raritet".

Jag har ju sagt (jag och många andra) att problemen givetvis ska hanteras, men läs TS!
    Han länkar till en händelse, en specifik händelse och ställer sedan frågan "vill ni bo på en sådan plats", medan rubriken lyder "att bo i invandrartät förort".

Igen  - de flesta förorter har inte de problem som artikeln pratar om.
    När man säger det, läser folk "Det finns inga problem någonstans i någon förort håll käft"

Varför???
    HUR vet du att majoriteten av invandrartäta förorter inte har problem med brinnande bilar, stankastning och annan kriminalitet?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.