Inlägg från: bomboo |Visa alla inlägg
  • bomboo

Jag längtar till jul!!!

vi ska nog blanda med lite böcker iår till föräldrar och svärföräldrar...

Förra året fick alla mammor tofflor - riktiga mystofflor.
    Alla pappor fick något ätbart, min pappa fick sin marsipangris som han alltid får (sen fyller han år i början av januari så då fick han whiskeygodis), min plastsvärfar fick whiskeygodis och min svärfar fick julbröd och julkaffe.

Min brorsa (med flickvän) fick fina glas - de hade precis flyttat till ny lägenhet (20+ båda två)
    Min sambos bröder fick parfym (13 år) trumpinnar som iron maidens trummis har och en dvd med trummisens tips osv (15 år).

Men iår blir det nog lite böcker hit och dit - men som passar deras personligheter, typ, min svärmor och hennes sambo får typ "101 whiskeysorter/coctails du måste provat innan du dör", sen lite skönlitteratur och självbiografier till mina föräldrar och svärfar med sambo. Sen får vi se vad vi hittar på till min bror+sambo och sambons småbröder.

• bomboo
    Pigelinen skrev 2011-10-30 16:53:06 följande:
    Någon som börjat planera vad ni ska ha på er på jul o till alla julbord o fester;)? Alltid kul att ha anledning att köpa nya kläder nu är det dessutom första året på 4år som jag inte är gravid el ammar och jag har äntligen gått ner till innan barnvikt;) så nu har jag lovat mig själv lite nya kläder, ja inte bara till jul men vi börjar där;)
    http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/oneness-1115/saida-velvet-dress-917147-46/

Den vill jag ha på julafton :)
  • bomboo
    molly50 skrev 2011-10-30 23:33:24 följande:
    Jättesnygg klänning! :) Den skulle jag också kunna tänka mig att ha. :)
    Jag vet! jättesnygg! föll för den på en gång! den ser lite ut som en vuxen variant av klänningar som man fick ha när man var liten :P
    Riktig julig! nu ska jag bara hitta nyårsoutfiten! :P
  • bomboo
    molly50 skrev 2011-10-31 12:58:47 följande:
    Ja,det gjorde jag med.Funderar på att beställa den faktiskt. :) Man kan ju använda den vid andra tillfällen också. :) Jag har en röd klänning,men den sitter lite väl tajt över brösten nu när jag ammar. *S*
    Jag vill beställa den också, har hittat en jättefinklänning på nellys rea som jag sååå gärna skulle vilja ha på nyår, men jag vet inte om jag tycker det är värt att beställa den när vi ändå antagligen ska gå ut efter middagen :P har redan en sån nyårsoutfit. Det blir väldigt sällan så fina middagar så man kommer undan med att ha en sån fin klänning :P
  • bomboo
    molly50 skrev 2011-10-31 14:30:02 följande:
    Ok. Har du nå´n bild på den? Jag skulle också vilja ha lite fina nyårskläder. Inte för att vi brukar gå ut då,men det händer väl att vi firar med vännerna ändå.
    Jahaja! jag tittade på klänningen för en-två timmar sen... nu verkar det som att den är slut, den finns inte längre :(

Jag ska kolla lite mer på nelly, men det var synd, riktigt fin klänning, det är den svarta med stenar i midjan som visas på hemsidan för rean - den med blonda modellen.
  • bomboo
    Misty W skrev 2011-11-02 11:51:52 följande:
    Kan det inte bara bli 26/11 någongång så man kan börja pynta inför 1:a advent och älskade julen.
    Ligger i soffan och kollar på Leilas jul på tv4play... jag har abstinens!
    Nån som har nått förslag på julklappar till våra föräldrar som ALLTID ställer upp.. Har inte aft ekonomin för att ge dom något vettigt tidigare, nått lite extra..
    Jag håller på att städa här hemma just nu, men är inte alls pepp på det, vill ta fram julpyntet xD känns skittråkigt att städa nu när det är så nära till advent när jag ska storstäda och pynta :P
  • bomboo

Jag sitter här i soffan och är lite småförtvivlad... VAR FAN SKA VI STÄLLA GRANEN?! =|
    Vi har haft en sån där liten svart gran som har stått på ett litet bord, men iår så vill vi hitta en svart mellangran eller en riktig liten gran, men jag... vi har ingenstans att ställa den. Helst inte mot fondväggen (den tapeten var inte billig så vill helst inte riskera att repa den så där olyckligt) men där vi hade granen/bordet förra jule står en sån där tjusig stege/hylla. Tusan?

Jävla... näe....

• bomboo

Jag skulle vilja ha lite tips på hemsidor (som ni vet är säkra att beställa från) som säljer bordsdukar. Vi har ett stort bord för sex personer som kan bli ett bord för tolv personer, så om jag skulle köpa från hemtex så blir det DYRT!
    Jag har hittat en UNDERBAR löpare från H&M HOME med silvriga paljetter, perfekt till nyår :P men samtidigt så har ju inte H&M den bästa leveranstiden :(

Någon som har någon hemsida/butik att tipsa om?

• bomboo
    FredrikaoEmil skrev 2011-11-04 12:38:26 följande:
    hemtex har 20% på dukar nu annars!
    Jaså? :o jag får kolla om det kanske finns något för mig nu då :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!